  • 91. Data: 2021-02-06 12:35:19
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 02.02.2021 o 18:11, budynPL pisze:
    > siedze w domu i rysuję, taka koncepcja budynku mi wyszła
    > https://zapodaj.net/10aaa84cbe50d.jpg.html
    > https://zapodaj.net/d8671a0d37105.jpg.html
    > https://zapodaj.net/b79f784873e00.jpg.html
    >
    > żeby na grupie budowlanej było o budowie zapraszam do komentowania,
    > nie wykluczam wykorzystania rozsądnych pomysłów.

    Jak idą postępy w planowaniu? Jakieś nowe koncepcje się narodziły?

    --
    MN

  • 92. Data: 2021-02-06 12:44:56
    Od: budynPL <b...@g...com>

    sobota, 6 lutego 2021 o 12:35:57 UTC+1 Marcin N napisał(a):
    > Jak idą postępy w planowaniu? Jakieś nowe koncepcje się narodziły?

    pokazałem wczesniej tę drugą wersję, która uwzględniała wasze uwagi, i mniej więcej
    tak zostanie.
    Zrobię z tego projekt budowlany. Teraz muszę na działce wszystko wpasować.

    b.

  • 93. Data: 2021-02-06 12:50:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    budynPL napisał:

    > pani do sprzątania i winda? No to dałeś reprezentatywny przykład
    > budownictwa :-)

    Tak się złożyło, ze dopiero niedawno dane mi było po raz pierwszy
    zobaczyć mieszkanie na warszawskim MDM (Pl. Konstytucji). W roku
    1952 Marszałkowska Dzielnica Mieszkaniowa miała być wzrorem nowego
    budownictwa dla klasy robotniczej. Mieszkanie owszem, niczego sobie,
    pokoje przestronne. Ale jest tam też służbówka. Taki pokoik z oknem
    obok kuchni. Tej wielkości, że po w stawieniu łóżka zostaje półmetrowy
    pas przestrzeni. Tam proletaryusz mógł zakwaterować dziewkę służebną
    ze wsi, umacniając tym samym sojusz robotniczo-chłopski.

    Tuż powojenni architekci jechali siłą rozpędu. Przed wojna służbówki
    w kamienicach były czymś absolutnie normalnym, nawet biedne rodziny
    miały dziewuchę do pomocy. Wynikało to z sytuacji demograficznej.
    Na wsiach dziewczyny nie miały wiele roboty, szły więc na służbę do
    miast. Za niewiele więcej niż samo utrzymanie, więc stać było każdego.

    Zaś co do wind osobowych w domach jednorodzinnych -- według oficjalnej
    nomentkaltury jest to "podnośnik" a nie "dźwig". Ten ostatni jest na
    linie i wymaga zgłoszenia w UDT. Podnośnik na siłownikach nie. Taki
    w specjalnym szybie jest zadziwiająco tani, zwłaszcza jeśli go porównać
    do platformy przemieszczanej po schodach, którą nie zawsze da się
    zamontować. Więc wcale nie jest to zły pomysł, by przewidzieć taki szyb
    w projekcie. Kosztów nadmiernych nie generuje. A nieszczęścia chodzą
    po ludziach.

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2021-02-06 12:55:31
    Od: budynPL <b...@g...com>

    sobota, 6 lutego 2021 o 12:50:57 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Więc wcale nie jest to zły pomysł, by przewidzieć taki szyb
    > w projekcie. Kosztów nadmiernych nie generuje.

    a weź wrysuj w moim proponowanym budynku (właściwie w dowolnym innym niewielkim
    budynku)
    windę - tanio i łatwo? Niedasię.

    > A nieszczęścia chodzą po ludziach.

    to się będzie mieszkać na parterze

    b.

  • 95. Data: 2021-02-06 13:01:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    budynPL napisał:

    > a weź wrysuj w moim proponowanym budynku (właściwie w dowolnym innym
    > niewielkim budynku) windę - tanio i łatwo? Niedasię.

    Nawet nie oglądałem *tego* projektu, więc jak mam wrysować? Ale małych
    domków z szybem widziałem kilka, w projektach i w naturze.

    > to się będzie mieszkać na parterze

    Nie ma wyjścia. Inaczej się nie da.

    --
    Jarek

  • 96. Data: 2021-02-06 13:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Bo im się skosy kojarzą z czymś innym, może z wakacjami gdzie
    > bywali w domkach letniskowych (podobnie z kominkiem), niż nudne
    > proste ściany jak w bloku. Ja postawiłem piętrowego klocka, bo
    > ponad wygląd zawsze stawiam funkcjonalność.

    OMG, odpowiedz nie moze byc az tak infantylna... :-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 97. Data: 2021-02-06 15:33:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > zamontować. Więc wcale nie jest to zły pomysł, by przewidzieć taki szyb
    > w projekcie. Kosztów nadmiernych nie generuje. A nieszczęścia chodzą

    Kurde. Myślałem, że takie ruchome krzesełko jeżdżące wzdłuż schodów jest
    tańsze od windy. Martwisz mnie. Ile kosztuje winda, ile krzesełko?

    --
    MN

  • 98. Data: 2021-02-06 15:37:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.02.2021 18:29, FEniks wrote:
    > dla mnie ważniejsze, żeby nie chodziły po mnie robaki, kiedy śpię,
    > dlatego jednak wolę spać na piętrze. Na parterze trudno uniknąć ciągłych
    > intruzów, zwłaszcza latem.

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 99. Data: 2021-02-06 16:07:33
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 6.02.2021 o 15:33, Marcin N napisał:

    > Ile kosztuje winda, ile krzesełko?

    https://www.dobredomy.pl/poradnik/budujemy-dom/winda
    -w-domu-jednorodzinnym-koszty-i-przepisy/

  • 100. Data: 2021-02-06 18:15:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 16:07, collie pisze:

    > https://www.dobredomy.pl/poradnik/budujemy-dom/winda
    -w-domu-jednorodzinnym-koszty-i-przepisy/

    Cytat:
    Krzesełko na schody proste to koszt od 5 tysięcy złotych. W przypadku
    schodów kręconych cena rośnie do co najmniej 15 tysięcy. Platforma to z
    kolei wydatek rzędu 25 tysięcy złotych, a budowa klasycznej, zamkniętej
    windy - od 50 tysięcy.

    --
    MN