  • 21. Data: 2017-01-30 15:57:52
    Temat: Re: budynek wielorodzinny - ciepła woda
    Od: Łukasz <l...@r...pl>

    > Pan Łukasz napisał:
    > Jak to się ma do inforamcji podanej na początku? Tej, że ciepłej
    > wody do kranu nie dostarcza nikt (pominąwszy "elektryczne bojlery").

    Do naszego budynku nikt nie dostarcza ciepłej wody, tylko zimną. To o
    czym pisałem to informacja ogólna, że na terenia miasta jest firma X
    która taką wodę dostarcza do innych budynków.

  • 22. Data: 2017-01-30 16:00:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 30, 2017 at 3:52:45 PM UTC+1, abomito wrote:
    >... i wyszło, co wyszło.

    no wlasie ;)
    XXI wiek mamy, wszedzie trabia o smogu, Krakow zakazal uzywania paliw stalych,
    malopolska uchwalila wymiane kotlow na IV i V klase bodajze, a Ty proponujesz zaminic
    cieplo z cieplowni na wlasna kotownie na jakis eko badziew + zatrudnic palacza (czy
    moze dyzury lokatorow w kotlowni)...

    WS

  • 23. Data: 2017-01-30 16:09:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Łukasz napisał:

    > Do naszego budynku nikt nie dostarcza ciepłej wody, tylko zimną.
    > To o czym pisałem to informacja ogólna, że na terenia miasta jest
    > firma X która taką wodę dostarcza do innych budynków.

    Dostarcza ciepłą wodę do budynków?! Pierwsze słyszę, że takie są!
    Ale jest firma Y, która dostarcza tzw. "ciepło systemowe", służące
    w tej chwili do ogrzewania Waszego budynku. Bardzo prawdopodobne,
    że chodzi o firmę, która pisze między innymi tak:

    http://www.ecosa.pl/oferta/ciepla-woda.html

    Oferta "ciepła woda systemowa" jest adresowana do klientów
    korzystających już z naszych usług w zakresie centralnego
    ogrzewania, podgrzewających wodę alternatywnymi urządzeniami.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2017-01-30 16:15:17
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    cieplo z cieplowni na wlasna kotownie na jakis eko badziew + zatrudnic palacza (czy

    Wiem, jakie masz gusty. A co proponujesz?
    Bo na razie autor nie odpowiedział, jak ludność się zapatruje na okoliczność
    remontu łazienek.A to dopiero początek atrakcji...

  • 25. Data: 2017-01-30 16:27:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    to wcale nie jest glupi pomysl. Ktos kupil mieszkanie w malej wyremontowanej
    kamienicy. Gazu im nie chcieli podlaczyc. Butli z gazem nie dalo sie zakopac. Kupili
    piec na ekogroszek zalozyli liczniki ciepla i ogrzewaja i maja ciepla wode ze jakies
    smieszne pieniadze. W zeszlym sezonie komus placili za dorzucanie wegla w tym zrobili
    grafik kto kiedy ma dyzur z dorzucaniem wegla. Pytalem ile zuzywaja na dobe,
    temperatury wtedy byly na lekkim minusie. Zuzywali 60 kilo wegla na dobe na 8
    mieszkan srednio po 70m?. Klatka schodowa jest ogrzewana. Kociol maja mowoczesny z
    wstepnym filtrem spalin i sonda lambda. Pewno jak by do nich przyszli ci od ciepla
    miejskiego i zaproponowali 2,50 za ogrzewanie metra kwadratowego to by sie smiali
    bardziej niz na najlepym kabarecie.

  • 26. Data: 2017-01-30 16:41:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 30, 2017 at 4:15:19 PM UTC+1, abomito wrote:

    > Wiem, jakie masz gusty. A co proponujesz?

    szczerze? nie mam pojecia co autor watku chce osiagnac...

    domyslam sie, ze nizsze koszty CWU? ale szansa niewielka, ze podlaczenie do cieplowni
    wyjdzie taniej niz ten prad, albo czas zwrotu inwestycji przkroczy 15 lat
    Jesli znajdzie jakies dobre dofinansowanie co kolektorow slonecznych moze to miec
    sens...

    Co do demolki lazienek, to obecnie sporo spoldzielni w Krakowie przerabia przeplywowe
    ogrzewacze gazowe na istalacje CWU i jakos tragedii nie ma - puszczaja rury w
    przewodach kominowych po tych kotlach, albo klatka i w okolicy demontowanego
    ogrzewacza robia przylacze z wodomierzem. Pozniej (przy remoncie lazienki) mozna
    sobie ladniej zrobic ;)

    WS

  • 27. Data: 2017-01-30 20:43:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Lisciasty pisze tak:

    > Tak czy siak, warto spytać o jakieś dotacje na solary. W takiej
    > wspólnocie to miałoby sens, zwłaszcza jak się trafi na gminę,
    > która daje jakiś konkretny %.

    Dostawić wymiennik cwu i solary. W zimie grzać z co
    a w lecie z solarów ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 28. Data: 2017-01-30 20:47:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-30 o 09:26, Łukasz pisze:

    > Zostaje tylko grzanie prądem + jakieś panele na dachu (może odsprzedaż
    > energii jak coś zostanie).

    Panele dają ciepłą wodę gdy najmniej potrzebna.
    Raczej pompa ciepła, ocieplony zbiornik i nawet 2 taryfa.
    Instalacja CWU dla wszystkich może być najtańsza w budowie i eksploatacji.
    Może trzeba zacząć od zmierzenia obecnego zużycia aby oszacować koszty i
    zyski.
    Mierniki energii na gniazdko elektryczne są po kilkadziesiąt zł.

  • 29. Data: 2017-01-30 21:26:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 30, 2017 at 8:47:43 PM UTC+1, t-1 wrote:

    > Instalacja CWU dla wszystkich może być najtańsza w budowie i eksploatacji.

    Smiala teoria, obecnie kazdy ma swoj bojler i jakos to raczej dziala. przebudowa
    instalacji powinna dac jakas korzysc. Wspolna juz na poczatek ma sporo minusow:

    - wiekszosc musi sie zgodzic na przerobki w lazienkach i kuchniach
    - trzeba zainstalowac liczniki (byc moze po 2 na mieszkanie) zuzycia CWU + wymieniac
    po uplywie waznosci legalizacji
    - trzeba dorobic nowa instalacje CWU + cyrkulacja
    - bawic sie w rozliczanie kosztow, sciganie zalegajacych z platnosciami itp...

    Zeby to mialo sens koszt CWU powinien byc znacznie nizszy, trzeba policzyc...

    WS

  • 30. Data: 2017-01-30 22:48:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najtaniej to jak jest wlasna kotlownia. Droga w urzadzeniu. Ale jak sie wiecej osob
    zrzuca to idzie przezyc. W nowoczesnej kotlowni wysysa sie energie z wegla jak
    drinka slomka. Na dodatek praktycznie nie produkuje sie zanieczyszczen. Znajomy mowil
    ze moga palic weglem i pelletem. Ale pellet jest jeszcze drozszy od wegla w
    przeliczeniu na kilowatogodziny jakie mozna wydusic. Jak bedzie wszedzie dostepny po
    500 za tone to przejda na pellet. Zamiast wsypywac recznie wegiel do zasobnika
    zainstaluja system podawania z big bagow.