    From: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ceny klimatyzacji teraz?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 17:12:02 +0200

    news:lms3bbspysbk.srshc2eepfca.dlg@40tude.net...
    > Na co zwracać uwagę, jakie parametry są kluczowe a jakie praktycznie
    > pomijalne? Czy LG będzie istotnie droższe? Co wybrać mając do wyboru
    > porównywalne cenowo/parametrycznie jednostki:

    Stosunek mocy pobieranej do przepompowanej. Przy chłodzeniu 3,5 to bardzo
    dobry wynik. Dla grzania 4. Słabe klimy mają odpowiednio 2,5-3 i 2,8-3,3

    > * LG
    > * Mitsubishi
    > * Fujitsu
    > * Samsung
    > * Sanyo
    > * Daikin
    > * Zibro
    > * McQuay?

    Najlepsze ponoć Daikin.
    Bardzo dobre i tańsze LG, Mitsubishi, Fujitsu.
    Pozostałych nie znam.

    > Wszystkie te firmy zajmują się klimatyzacją od lat, pytanie która z nich
    > jest najlepsza, po pierwsze jeśli chodzi o jakość, po drugie jeśli chodzi
    > serwis, gwarancje i dostępność części. Czy przepływ powietrza na poziomie
    > 9

    Takie, które są montowane w okolicy.

    > m^3/h jest wystarczający? (przypominam, że drzwi będą bardzo często
    > otwierane a klima wisi nad drzwiami...)

    Nie wiem. Kurtyna powietrzna to coś innego niż klima.

    > Dzięki. Powiedz mi jeszcze czy wg Ciebie montaz takiego cuda to bardzo
    > skomplikowana rzecz? :) Logika podpowiada, że nie, ale z drugiej strony
    > zastanawiam się czy warto próbować samemu skoro montaż kosztuje kilka
    > stówek; nie chciałbym czegoś zrobić źle albo stracić gwarancji.

    Zamontowałem kiedyś klimę na szybkozłączkach, ale tam nie trzeba pompy
    próżniowej. Do porządnego zamontowania normalnego splita przy niewielkiej
    odległości obu jednostek potrzebujesz pompę próżniową, manometr z wężami,
    zestaw do cięcia i lutowania rurek, rurki miedziane i izolacja. Zwykle nie
    trzeba czynnika, jeśli odniesiesz sukces za pierwszym razem, w co wątpię...
    Całość minimalnego sprzętu kosztuje od 1000-1500 zł. Instrukcję masz często
    dołączoną do zestawu. Fachowcy zwykle nie umieją angielskiego i zawsze coś
    spartolą, więc montaż samodzielny nie jest taki straszny. Niestety stracisz
    gwarancję. Dla jednej klimy raczej się nie opłaca ryzykować. Jezeli coś się
    nie uda, to posiwiejesz zanim znajdziesz problem.
    Ogólnie monterzy od klim uważają się za elytę wśród fachowców. Arogancja
    przewyższa umiejętności.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/