  • 1. Data: 2010-06-11 07:49:38
    Temat: ceny klimatyzacji teraz?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    z tego co widze, ceny klimatyzatorow zaczynaja sie chyba od ok. 2kpln.
    poniewa wlasnie robiony jest wykonczenie mieszkania, zaczalem sie
    zastanawiac czy nie machnac sobie do salonu 1 klimatyzatora, zeby
    chociaz tam dalo sie przezyc w ciagu dnia.

    podpwiedzcie, w jakich cenach teraz sa sensowne jakosciowo
    klimatyzatory?

    z salonu jest wyjscie na balkon, wiec de facto jednostke wewnetrzna
    trezba bedzie powiesic nad wyjsciem na balkon, a jednostke zewnetrzna
    powiesiloby sie na scianie bocznej balkonu (tak coby nie tezba bylo
    zgody wspolnoty na to).
    chyba ze da sie powiesic ta jednostke na zewnatrz balustrady od
    balkonu?

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-06-11 07:59:59
    Temat: Re: ceny klimatyzacji teraz?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:cdq316ttt5eouem5hts03v98ci9a3e7b6f@4ax.com...
> [...]
    > zgody wspolnoty na to).
    > chyba ze da sie powiesic ta jednostke na zewnatrz balustrady od

    Google - ceny klimatyzatorów Mitsubishi, Fujitsu, Toshiba, bo te warto
    kupować.
    Przykłądowe cenniki: http://www.profiklima.pl/katalogi_i_cenniki.html

  • 3. Data: 2010-06-11 08:08:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Cze, 09:49, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:
> [...]
    > zgody wspolnoty na to).
    > chyba ze da sie powiesic ta jednostke na zewnatrz balustrady od

    Zalezy jaki wydajny potrzebujesz.
    Pewnie wiele nie pomoge bo na klimach sie zam malo ale dobrze bylo by
    policzyc jakiej mocy klime potrzebujesz. Rozwaz tez montaz rolet. One
    nie tylko lekko ociepla ci okno zima ale i ochlodza pokoj latem (o ile
    slonko tam swieci) ale i zmniejsza halas.
    Jesli nie rolety to przynajmniej jakis inny element odbijajacy swiatlo
    sloneczne (o ile slonko swieci bezposrednio).

    Licz sie z tym ze jesli nie bedziesz mial pozamykanych okien i dzwi w
    tym pomieszczeniu to klima bedzie musiala chlodzic i pomieszczenia
    przylegle.

    Policz sobie ile bedzie cie kosztowala klima i ile zuzyjesz pradu w
    roku i odejmij od tego koszty ogrzewania wiosenno jesiennego. Ile
    trzeba odjac? trudno stwierdzic, jak grzejesz pradem to jakies 50%
    (dla COP klimy =2 ). Wiele to nie zmieni ale warto policzyc zeby miec
    swiadomosc co sie robi.

    A troche zmierzle napisze: kurcze, mam dom 100-letni stojacy bokiem do
    slonca i klimy mi nie trzeba. No, ok, jest w roku pare nocy naprawde
    cieplych ale bez problemy wiatraczek daje rade...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-06-11 08:22:34
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > policzyc jakiej mocy klime potrzebujesz. Rozwaz tez montaz rolet. One
    > nie tylko lekko ociepla ci okno zima ale i ochlodza pokoj latem (o ile

    No to nieźle działają te rolety skoro same potrafią ochłodzić pokój. A ja
    głupi klime wsadziłem. A jakiej firmy mają być te rolety? Bo ja mam w
    pokojach ale nie działają, nijak nie chcą schłodzić pokoju.

  • 5. Data: 2010-06-11 09:15:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Cze, 10:22, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    > No to nieźle działają te rolety skoro same potrafią ochłodzić pokój. A ja
    > głupi klime wsadziłem. A jakiej firmy mają być te rolety? Bo ja mam w
    > pokojach ale nie działają, nijak nie chcą schłodzić pokoju.

    jak podniesiesz to slonko nagrzeje pokoj tymi 1kW (stala sloneczna) *
    wspolczynnik powierzchni okna * kat padania swiatla.

    Jak opuscisz rolety to grzanie bedzie znacznie mniejsze.
    ergo: rolety chlodza :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 6. Data: 2010-06-11 09:19:30
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    >jak podniesiesz to slonko nagrzeje pokoj tymi 1kW (stala sloneczna) *
    >wspolczynnik powierzchni okna * kat padania swiatla.
    >
    >Jak opuscisz rolety to grzanie bedzie znacznie mniejsze.
    >ergo: rolety chlodza :)

    A jak słonko nie pada na okna a jest gorąco?

  • 7. Data: 2010-06-11 09:26:59
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Cze, 11:19, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    > A jak słonko nie pada na okna a jest gorąco?

    Napisalem ze wtedy rolety nie pomoga.
    Moze niezbyt dobitnie ale napisalem.
    Mozna sprawdzic :P

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 8. Data: 2010-06-11 10:34:12
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > A jak słonko nie pada na okna a jest gorąco?
    >
    >Napisalem ze wtedy rolety nie pomoga.
    >Moze niezbyt dobitnie ale napisalem.
    >Mozna sprawdzic :P

    Tak tylko się czepiam.

  • 9. Data: 2010-06-11 11:41:04
    Od: "Jan Werbinski" <j...@t...bez.mai.la>

    Moce splitów od 2,5 do 4 kW (pobierana 0,8-1,5kW).
    Gówniane Galantz czy inne to 1600-2500 z montazem.
    Dobre LG, Mitsubishi, Fujitsu 2500-4500 z montazem.

    Jezeli przewidujesz intensywniejsze uzywanie, to oplaca sie intalowac lepsza
    firme. Na uzywanie 3 tygodnie w roku lepiej tania chinszczyzne.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 10. Data: 2010-06-11 12:19:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 13:41:04 +0200, Jan Werbinski napisał(a):

    > Jezeli przewidujesz intensywniejsze uzywanie, to oplaca sie intalowac lepsza
    > firme. Na uzywanie 3 tygodnie w roku lepiej tania chinszczyzne.

    Bede niedlugo instalowal klime jedn. zewn. + kurtyna w srodku.
    Powiedzcie mi czy jest sens placic 2x wiecej za klime z inwerterem czy
    wystarczy kupic zwykly zestaw? Roznica w cenie jest spora, ale widze ze
    jest takze roznica w pobieranej mocy (kilkaset W na korzysc inwerterowych).

    Myslalem o takiej jednostce: http://allegro.pl/item1030309866.html

    Klima bedzie dzialac przez 24h, a dodatkowo w zimie bedzie pelnic funkcje
    ogrzewania pomieszczenia. Kurtyna bedzie nad drzwiami wejsciowymi ktore
    beda czesto otwierane. Pomieszczenie ma okolo 20 mkw.

    --
    best regards,
    scream