  • 1. Data: 2010-06-11 10:46:29
    Temat: Jaka minimalna grubość płyty tarasu ziemnego?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam, taras na gruncie wysoki na 65cm, wymiary 4,5x3m.Obmurowany
    wkoło bloczkami betonowymi, na nich wieniec z 3 prętów fi
    10.Oddylatowany od ściany budynku.
    Jakiej grubości zastosować płytę betonową na całości? Podkład to
    roczny gruz, a do wyrównania użyłem warstwy keramzytu.
    Coś jeszcze na temat zbrojenia?

  • 2. Data: 2010-06-11 10:52:11
    Temat: Re: Jaka minimalna grubość płyty tarasu ziemnego?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    qm.googlegroups.com...
> [...]
    >Jakiej grubości zastosować płytę betonową na całości? Podkład to
    >roczny gruz, a do wyrównania użyłem warstwy keramzytu.

    7cm powinno wystarczyć. Daj tylko siatke jako zbrojenie i zadbaj aby była
    mniej wiecej w środku grubosci płyty

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-06-11 11:16:36
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 11.06.2010 12:52, kris wrote:
    > 7cm powinno wystarczyć. Daj tylko siatke jako zbrojenie i zadbaj aby
    > była mniej wiecej w środku grubosci płyty

    W takim rozwiazaniu, pracujaca grubosc betonu to 3,5cm. Bardzo malo
    Ja dal bym z 10cm, siatka od dolu i gory. 1.5 cm odsunieta od
    powierzchni dolnej i gornej.
    S.

  • 4. Data: 2010-06-11 11:41:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    > W takim rozwiazaniu, pracujaca grubosc betonu to 3,5cm. Bardzo malo
    > Ja dal bym z 10cm, siatka od dolu i gory. 1.5 cm odsunieta od powierzchni
    > dolnej i gornej.

    Może i masz rację z tym 10cm
    Z drugiej strony posadzki w domach mają 7cm i jest ok

    Krzysiek .

  • 5. Data: 2010-06-11 11:49:13
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Mo e i masz racj z tym 10cm
    > Z drugiej strony posadzki w domach maj 7cm i jest ok
    niby tak, ale tam nie ma -20st C a wpołudnie +22stC :-)

    Może jednak zbrojenie w górnej warstwie? Zwykle mróz wysadza to do góry

  • 6. Data: 2010-06-11 12:01:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Mo e i masz racj z tym 10cm
    > Z drugiej strony posadzki w domach maj 7cm i jest ok
    >niby tak, ale tam nie ma -20st C a wpołudnie +22stC :-)

    >Może jednak zbrojenie w górnej warstwie? Zwykle mróz wysadza to do góry

    A niby czemu mróz miałby coś wysadzać? Przeciez masz nizej keramzyt i gruz
    Rozważ tez zrobienie tego tarasu z płyt tarasowych, ew. kostki.
    Dzięki takiemyu rozwiązaniu odpadaja Tobie kłopoty z izolacjami, klejeniem
    terakoty itp

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-06-11 12:09:20
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > A niby czemu mróz miałby coś wysadzać? Przeciez masz nizej keramzyt i gruz
    A bedzie toto zawsze suche? hmmmm

    > Rozważ tez zrobienie tego tarasu z płyt tarasowych, ew. kostki.
    > Dzięki takiemyu rozwiązaniu odpadaja Tobie kłopoty z izolacjami, klejeniem
    > terakoty itp

    niby tak... Wtedy podsypka z piasku itd...
    Do przemyslenia.
    Ale rzeczywiscie mniej roboty niż prawie 1,5 q betonu....

  • 8. Data: 2010-06-11 14:05:57
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > Jakiej grubości zastosować płytę betonową na całości? Podkład to
    > roczny gruz, a do wyrównania użyłem warstwy keramzytu.
    Ja bym odlal standardowa plyte zelbetowa zbrojana dolem w kratke pretami fi
    10, co drugi przy bandzie odgiety. Plyta o standardowej grubosci 10 cm.
    Uzasadnienie. "Roczny" gruz osiadzie Ci po latach na pewne dobrych pare cm
    zatem nalezy sie liczyc z tym, ze ta plyta bedzie wisiala w powietrzu. A puki
    co, wykorzystasz go jako deskowanie od dolu.
    I zrobilbym te plyte w niewielkim, niewidocznym dla oka, ale nachyleniu w
    kierunku od domu, powiedzmy pol cm na metr. Zapobiegnie to stagnowaniu wod
    opadowych na ew. nierownosciach powierzchni plyty.
    Zadnego mrozowego wysadzania plyty od spodu nie przewiduje gdyz jak piszesz
    taras bedzie nad powierzchnia gruntu zatem wody wolnej w tym gruzie nie bedzie.
    !0 cm warstwa keramzytu pod plyta jest jaknajbardziej korzystna; latem plyta
    bedzie ciepla i sucha, nie bedzie sie na niej wykraplac woda z powietrza.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2010-06-13 00:23:00
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > odpadaja Tobie kłopoty

    o mój Boże..... chodziłeś na wagary na j. polskim ??