  • 1. Data: 2010-06-10 17:55:52
    Temat: swiatlo na korytarzu
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    Jak zrobic wlaczanie swiatla w korytarzu? Wlaczniki wypadaja mi w czterech,
    no moze trzech, (waham sie jeszcze ;) ) miejscach

  • 2. Data: 2010-06-10 18:20:41
    Temat: Re: swiatlo na korytarzu
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "MK" <x...@o...eu> wrote in message news:hur8rm$vtg$1@news.onet.pl...

    > Jak zrobic wlaczanie swiatla w korytarzu? Wlaczniki wypadaja mi w
    > czterech,
    > no moze trzech, (waham sie jeszcze ;) ) miejscach

    Potrzebujesz wyłączniki schodowe lub krzyżowe. Zależy ile punktów. Musisz
    pociągnąc kable 5 żyłowe między nimi takie zwykłe 3L+N+PE i na nich sie
    łączy tak żeby każdy gasił następny.

  • 3. Data: 2010-06-10 19:52:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Potrzebujesz wyłączniki schodowe lub krzyżowe. Zależy ile punktów.
    > Musisz pociągnąc kable 5 żyłowe między nimi takie zwykłe 3L+N+PE i na
    > nich sie łączy tak żeby każdy gasił następny.

    Między nimi??? Dwa przewody wystarczą. Wchodz się _pojedynczym_
    przewodem fazą na pierwszy krańcowy, z niego dwoma przewodami na
    pierwszy krzyżowy, dwoma z pierwszego krzyżowego na drugi krzyżowy,
    dalej dwa przewody na drugi krańcowy i jednym przewodem idziemy do
    punktów świetlnych s których odbieramy prąd na przewód N. Plątanie w to
    wszytstko przewodu PE nie ma nijakiego sensu - przecież ani przełączniki
    ścienne ani oprawy sufitowe nawet nie mają złącza do przewodu PE!

    --
    Darek

  • 4. Data: 2010-06-10 20:13:56
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> wrote in message

    > Plątanie w to wszytstko przewodu PE nie ma nijakiego sensu - przecież ani
    > przełączniki ścienne ani oprawy sufitowe nawet nie mają złącza do przewodu
    > PE!

    Obecnie jest wymóg aby w każdej puszce było PE. Jest wiele pieknych
    osprzętów w metalowych obudowach. Powodzenia podłączaj je bez PE :-)

  • 5. Data: 2010-06-10 20:23:55
    Od: "Kaśka" <d...@p...onet.pl>

    czujnik ruchu

  • 6. Data: 2010-06-10 20:33:28
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4c114222$0$17082$65785112@news.neostrada.pl...
    Użytkownik kiki napisał:
    [......]
[...]

    Obecne wymogi mówią o PE na światło. Całość najlepiej niech da do wykonania
    elektrykowi. Kombinowanie na kablach aby było o jeden mniej (bo taniej) to
    zła praktyka.
    Tu jest przykładowy schemat, niestety bez PE ale to nie ma znaczenia dla
    działania.
    http://www.elektrycznosc.republika.pl/lacznik_krzyzo
    wy.htm

  • 7. Data: 2010-06-10 20:37:08
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaśka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czujnik ruchu

    Da się :) Najlepiej z podtrzymaniem jeżeli wychodzi się z pola czujki a
    światło jest nadal potrzebne.

  • 8. Data: 2010-06-10 20:39:14
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Jak zrobic wlaczanie swiatla w korytarzu? Wlaczniki wypadaja mi w
    > czterech,
    > no moze trzech, (waham sie jeszcze ;) ) miejscach

    Automat schodowy.

  • 9. Data: 2010-06-10 21:57:05
    Od: "leku" <l...@p...wprost.pl>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Jak zrobic wlaczanie swiatla w korytarzu? Wlaczniki wypadaja mi w czterech,
    > no moze trzech, (waham sie jeszcze ;) ) miejscach

    Wyłącznik bistabilny np.:
    http://www.pollin.pl/index.php?dzial=1&kategoria=12&
    podkategoria=18

    Instalacja dwużyłowa (do wyłączników) + dowolna ilość przycisków chwilowych typu
    "dzwonkowy"
    zapalasz i gasisz w dowolnym miejscu.

    pozdrawiam
    leku

  • 10. Data: 2010-06-10 22:55:13
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Obecnie jest wymóg aby w każdej puszce było PE. Jest wiele pieknych
    > osprzętów w metalowych obudowach. Powodzenia podłączaj je bez PE :-)

    Co do opraw nie dyskutuje, ale w wlacznikach widzialem srubki do PE wkrecone
    w plastikowa obudowe. Totalny bezsens.

    Pozdro.. TK