  • 1. Data: 2010-06-10 17:02:11
    Temat: Płyta KG a akumulacyjność ściany
    Od: Rick <r...@a...pl>

    Witam.
    Mam ściany z silikatów i chciałbym część pomieszczeń wykończyć płytami
    KG, zamiast tynkować. Jednocześnie chciałbym zachować wysoką
    akumulacyjność ścian, jaką zapewnia mi silikat, a przy klejeniu płyt na
    placki pewnie znacząco się ten parametr pogorszy. Zatem, jaką technikę
    zastosować, aby pogodzić te dwa założenia?
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 2. Data: 2010-06-10 17:08:08
    Temat: Re: Płyta KG a akumulacyjność ściany
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Rick" <r...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > ścian, jaką zapewnia mi silikat, a przy klejeniu płyt na placki pewnie
    > znacząco się ten parametr pogorszy. Zatem, jaką technikę zastosować, aby

    Klejąc płyty na placki zrobisz za nimi przeciąg i nie dosyć, że nie będzie
    akumulacyjności to jeszcze stwierdzisz, że masz dom ocieplony, a w nim
    zimno.
    To tak jakbyś wystawił ocieplenie na metr od ściany :-)
    Nie daj się zrobić w konia z klejeniem płyt na placki do wewnętrznych ścian.
    Płyty musisz kleić szczelnie dla powietrza co będzie trudne do
    wyegzekwowania od ekipy. Powiem ci, że niemożliwe.
    Mam takie ściany właśnie prostowane płytami na placki. Na kamerze
    termowizyjnej widać, że mają temperaturę o kilka stopni niższą niż pozostałe
    właśnie z powodu wiania za nimi.
    W jednym pokoju, jak bedę naprawiał skosy to wywale te płyty i zrobię tynk
    jak należy.

    Z tą akumulacyjnością silki bym też nie przesadzał. Braki wykonawcze
    zniweczą ci wszelkie wysiłki :-)

  • 3. Data: 2010-06-10 17:18:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > Klejąc płyty na placki zrobisz za nimi przeciąg i nie dosyć, że nie będzie
    > akumulacyjności to jeszcze stwierdzisz, że masz dom ocieplony, a w nim
    > zimno.

    Jak nie wiało przed GK, to i nie wieje po ułozeniu, bo i skad, płyta
    generuje wiatr? A jak masz dziurawe ściany to nie zwalaj na GK.

    > W jednym pokoju, jak bedę naprawiał skosy to wywale te płyty i zrobię tynk
    > jak należy.

    Tak podejrzewałem - masz do bani zrobioną ściane i wiatr hula.

    Co do akumulacyjnosci - pojemnosc cieplna ścian sie nie zmieni, moze nieco
    inercyjnosc układu. Specjalnie nie ma sie czym martwić. GK nawet ze
    szczeliną powietrzną to nie wełna :)

    b.

  • 4. Data: 2010-06-10 17:26:17
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > generuje wiatr? A jak masz dziurawe ściany to nie zwalaj na GK.

    > Tak podejrzewałem - masz do bani zrobioną ściane i wiatr hula.

    Ta doklejona ścianka wystaje so sufitu z płyt i jest komin

  • 5. Data: 2010-06-10 19:16:57
    Od: M <M...@o...pl>

    kiki pisze:

    > "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > Ta doklejona ścianka wystaje so sufitu z płyt i jest komin

    Hmmm. niech zrozumiem. Ta dziura przechodzi na zewnątrz do nieocieplonej
    przestrzeni (na poddaszu)? Jeśli tak, to się nie dziwię.

    M.

  • 6. Data: 2010-06-10 20:08:54
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > Hmmm. niech zrozumiem. Ta dziura przechodzi na zewnątrz do nieocieplonej
    > przestrzeni (na poddaszu)? Jeśli tak, to się nie dziwię.

    tak dokładnie

    To jest częste. Np zabudowują komin lub nawet taką łazienkę, garderobę ale
    na piętrze no i ciagną zabudowe do poziomu sufitu i od góry pusto.
    Ale mam ciekawostkę w jednej łazience na dole. Jak przytykam rękę do
    przycisku geberita, który jest w dosyć dużej zabudowie, razem z innymi
    rzeczami jak rury, sufit, komin wentylacyjny to czyję jak w zimie
    zapiernicza lodowate powietrze :-)
    Teraz bym tego dopilnował.
    Prawdopodobnie rury wentylacyjne spiro w sufitach sa nieszczelne, mają
    połączenie z zabudowami jako całością i robi sie cofka z komina
    wentylacyjnego że aż wieje geberitem. A zabudowy łazienki też nie grzeszą
    temperaturą.
    Będę próbował dojść gdzie się da i wpuścić piany. Ale w zimie.
    W tej łazience jest zimno mimo podłogówki i drabinki.

  • 7. Data: 2010-06-10 21:56:38
    Od: M <M...@w...pl>

    W dniu 2010-06-10 22:08, kiki pisze:

    > "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > tak dokładnie
    >
    > To jest częste. Np zabudowują komin lub nawet taką łazienkę, garderobę
    > ale na piętrze no i ciagną zabudowe do poziomu sufitu i od góry pusto.

    Ale przecież nad sufitem jest wełna. Żeby to było możliwe, to GK musi
    przechodzić przez sufit i przez warstwę docieplenia.

    A komin to insza inszość, bo trzeba go obłożyć wełną.

    M.

  • 8. Data: 2010-06-10 23:34:05
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@w...pl> wrote in message

    > Ale przecież nad sufitem jest wełna. Żeby to było możliwe, to GK musi
    > przechodzić przez sufit i przez warstwę docieplenia.

    Przez wełnę wieje jak trzeba. Wystarczy różnica ciśnień. Żeby sie
    odseparować to trzeba wsadzić gruby płat styropianu i opianować lub zakleić
    gipsem.
    Dzisiaj bym nie użył już wełny.
    Są firmy natryskujące piankę PUR taką jak sami pianujemy ale oni mają
    agregat. Kosztuje chyba 50zł/m2 w 1 dzień ocieplenie poddasza. Zadnej
    paroizolacji ani membran ani wełny alni profili ani roboty partaczy.
    Są filmiki na youtube

    http://www.youtube.com/watch?v=5N5KgUtm2zg
    i wiele innych.

    Jak ktoś właśnie buduje to niech przemyśli !!!!!

  • 9. Data: 2010-06-11 07:36:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > agregat. Kosztuje chyba 50zł/m2 w 1 dzień ocieplenie poddasza. Zadnej
    > paroizolacji ani membran ani wełny alni profili ani roboty partaczy.

    Profili i stelarzy chyba nie unikniesz, bo jak i do czego byś płyty
    montował? Do tej pianki bezpośrednio?

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-06-11 15:54:58
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 11 Cze, 01:34, "kiki" <k...@k...net> wrote:
> [...]
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=5N5KgUtm2zg
    > i wiele innych.
    >
    > Jak ktoś właśnie buduje to niech przemyśli !!!!!

    To jest inna pianka, niz ta ze sprayu.
    Rozni sie tym, ze nie pecznieje w czasie wiazania - moze tylko
    minimalnie.