  • 1. Data: 2010-06-09 16:52:17
    Temat: Cczy moze układać Porotherm pionowo?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Ekipa położyła mi pustaki Porotherm pionowo
    Na górę nadproże i tak powstała mini ścianka z otworem drzwiowym.
    Czy dozwolone jet przez producenta takie układanie (pionowe) portothermy?

    RS

  • 2. Data: 2010-06-09 18:56:52
    Temat: Re: Cczy moze układać Porotherm pionowo?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 9 Jun 2010 18:52:17 +0200, P napisał(a):

    > Czy dozwolone jet przez producenta takie układanie (pionowe) portothermy?

    Nie.
    Dużo wypili?

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-06-09 23:42:53
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ekipa położyła mi pustaki Porotherm pionowo
    > Na górę nadproże i tak powstała mini ścianka z otworem drzwiowym.
    > Czy dozwolone jet przez producenta takie układanie (pionowe) portothermy?

    Skad takich debili importuja?
    Pustak Porotherm ma otwory rozdzielone jak wiadomo sciankami. Murujac takie
    otwory poziomo powodujesz, ze te scianki nie pelnia w ogole roli
    konstrukcyjnej a jedynie scianki zewnetrzne. Nosnosc takiego pustaka to
    podejzewam ulamek tego co przewidziano, on pod naciskiem zlozy sie jakby byl
    niemal pusty w srodku, cos jak kartka skrecona w rurke. Pionowo mozna cos na
    niej postawic, ale jak lezy poziomo to raczej trudne. Co smieszniejsze,
    stawiajac Ci cos takiego nic nie zaoszczedzili, bo materialu trzeba
    dokladnie tyle samo, to jakis kretynski pomysl.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-06-10 05:55:53
    Od: M <M...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Skad takich debili importuja?

    Pytek pisze o układaniu porothermu PIONOWO - cokolwiek to znaczy. :-)
    Bez zdjęcia trudno powiedzieć, co mu zrobili i czy jest źle.

    M.

  • 5. Data: 2010-06-10 06:01:28
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Pytek pisze o układaniu porothermu PIONOWO - cokolwiek to znaczy. :-)
    > Bez zdjęcia trudno powiedzieć, co mu zrobili i czy jest źle.
    >
    > M.

    Też nad tym chwilę myślałem i chyba (?) :) ma na myśli, że pustak jest
    postawiony na bocznej ściance tej która normalnie się łączy z innymi
    pustakiem (doczołowej).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2010-06-10 09:31:17
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Porotherm ma wytrzymałość tylko w jednej osi.
    Kopnij w zadek tych "fachowców" i niech migiem przerabiają.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-06-10 10:58:23
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    P pisze:
    > Ekipa położyła mi pustaki Porotherm pionowo
    > Na górę nadproże i tak powstała mini ścianka z otworem drzwiowym.
    > Czy dozwolone jet przez producenta takie układanie (pionowe) portothermy?

    Jesli to nie przenosi zadnego obciazenia poza wlasnym to wytrzyma
    (rozumiem ze okreslenie "mini scianka z otworem drzwiowym oznacza jaki
    element architektoniczny a nie konstrukcyjny)
    Ale jako element konstrukcyjny jest zdecydowanie bledne i tak zostac nie
    moze, rozsypie sie.

    szwagier

  • 8. Data: 2010-06-10 15:04:36
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > Na górę nadproże i tak powstała mini ścianka z otworem drzwiowym.
    > Czy dozwolone jet przez producenta takie układanie (pionowe) portothermy?

    Jesli to jest na budowie domu to gdzzie byl kierownik budowy?

  • 9. Data: 2010-06-10 15:12:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 17:04:36 +0200, Przemek napisał(a):

    > Jesli to jest na budowie domu to gdzzie byl kierownik budowy?

    Kpisz?
    Pewnie był tam gdzie na 99,99999% polskich budów - czyli przyjezdzal raz na
    3 miesiace zrobic wpis do dziennika.

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2010-06-10 15:19:53
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Kpisz?
    > Pewnie był tam gdzie na 99,99999% polskich budów - czyli przyjezdzal raz
    > na
    > 3 miesiace zrobic wpis do dziennika.

    Mój to chyba w ogóle wpisów nie robił. Na koniec na chybił trafił wypełnił
    całość.
    Kierbud to generalnie porażka.