  • Data: 2020-05-06 22:04:56
    Temat: Re: chłodzenie mieszkania powietrzem z piwnicy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > Oczywiście, to jest jasne proste i oczywiste.

    Ale jesteśmy w Usenecie. A Usenet jest od tego, by proste rzeczy
    komplikować. Do granic możliwości. A nawet jeszcze bardziej.

    > Ale chodziło mi (oraz Irkowi, jak mniemam) o Twoją wypowiedź,
    > że energia zgromadzona w piwnicy się wyczerpie.

    Ziemniaki mogą się w piwnicy wyczerpać. Tak samo kiszona kapusta,
    tudzież ogórki. Nawet węgiel i koks może, wraz z drewnem na podpałkę.
    Zaś co do energii...

    > Toż to właśnie Tomaszowi o to chodzi, aby energia cieplna w piwnicy się
    > wyczerpała, elektrony się zatrzymały, więc skuteczność chłodzenia rury
    > przenicowanej przez tę piwnicę będzie bardzo dobra :)

    ...no właśnie, zera absolutnego tam nie osiągniemy.

    > Tomek chce ciepło wtłaczać do piwnicy, aby na wyjściu otrzymać zimno -
    > więc założenie jest proste, kierunek przepływu energii wydaje się
    > oczywisty. To koliduje z Twoim "energia (...) się wyczerpie".

    Co znaczy "otrzymać zimno"?! Przecież miało nie być czegoś takiego,
    jak ujemna energia, więc i zimno nie istnieje... Tak wyglądają pułapki
    niedostosowania teorii do praktyki. W panatomaszowej piwnicy wyczerpie
    się jedynie możliwość przekazywania energii, bo temperatury się zrównają.
    Energii cieplnej tam wciąż będzie że ho ho ho. Grzejnictwo i chłodnictwo
    ogólnobudowlane też ma swoją terorię, niesprzeczną z fizyką. W jej myśl
    klimatyzator o *mocy chłodzącej* 3,7 kWh jest bytem realnym. Tak samo
    jak *pobranie* z centralnej instalacji wody lodowej energii 36,6 kWh do
    klimakonwektora.

    --
    Jarek