eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania › Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
  • Data: 2014-05-14 10:28:49
    Temat: Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 14 May 2014 00:43:03 -0700 (PDT), j...@g...com

    > Jakoś tak mi się wydaje że lepiej mimo wszystko miec wolne ręce...

    Każdy robi jak lubi.

    Ja kompletnie nie widzę sensu w wynajmie, bo to są bezpowrotnie "stracone"
    pieniądze. Rozwiązanie dobre dla "spontanistów" i niespokojnych dusz, które
    lubią zmiany. Ja nie przepadam za zmianami i dla mnie to gorsze rozwiązanie
    niż kredyt. Faktycznie wynajem nie uwiązuje do jednego miejsca, ale za to
    po 30 latach (czas trwania kredytu, o ile uda się go spłacić) NIC się nie
    ma. Z kolei kredyt na mieszkanie w bloku to dla mnie dramatyczny krok. Nie
    rozumiem ludzi wydających 500 tys. zł na 64m2 (+ 800zł/mies. samego
    czynszu), gdy w tej cenie można kupić ziemię pod miastem i wybudować >100m2
    domu (gdzie wszsytkie opłaty miesięczne, wraz z CO, zmieszczą się w 500zł).

    Kredyt "długożyciowy" to pętelka, której udało mi się uniknąć. Po 10 latach
    pracy i "oszczędzania" mam na budowę domu. Nie piętnuję ludzi za branie
    kredytów, bo czasem zwyczajnie nie ma wyjścia. Z drugiej strony wielu
    realizuje schemat "postaw się a zastaw się" tylko po to by np. wyrównać do
    swoich bogatszych znajomych (którzy często też na ukrytych kredytach jadą)
    -- i tego już nie rozumiem.

    --
    Pozdor Myjk