    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 25 Sep 2012 13:08:59 -0700 (PDT)
    Subject: Re: cisnienie w boilerze - obliczenia
    From: k...@v...pl

    W dniu wtorek, 25 września 2012 21:53:00 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

    > ja mam taki bojler z nierdzewki. na zamowienie. 300 litrow bo mial byc pod
    >
    > solary. narazie poleci pod piec CO i tylko dolna wezownica....
    >
    > czy dobrze mysle ze:
    >
    > jesli na dolocie wody nie bedzie zaworu zwrotnego, a na dole w piwnicy mam
    >
    > hydrofor, to problemu z rozszezalnoscia cieplna tez nie bedzie?
    >
    > Hydro powinno bez problemu skonsumowac nadwyzke?
    >
    > hmmmm
    >
    > zawor zwrotny mam miedzy studnia a hydroforem.
    >
    > Nic nie dawac?

    ten zaworek przed bojlerem ma podwójne zastosowanie. Ma umożliwić cofnięcie się
    niewielkiej ilości wody w Twoim przypadku do hydroforu. On "skonsumuje" nadwyżkę.
    Można by się teraz spytać to po kiego oni taki zaworek montują. Przez dużą dziurę też
    cofnie trochę wody. Jak będziesz miał kaprys i zapragniesz zmienić wężyk na dolocie
    bo Ci się kolor starego znudził. Przyznasz że to możliwe. To jak odkręcisz stary i
    nie będzie zaworka to bojler zacznie robić " gul, gul, gul" I za każdym gul będzie z
    niego wylatywało coraz więcej wody. A jak jest zaworek to dziurka w nim taka jak
    piczny włos. I " gul, gul, gul" nie zrobi. A nawet jak zrobi to po kropelce będzie
    kapało. Jest to zabezpieczenie przed pęknięciem wężyka. Normalnie wężyk nie ma szansy
    pęknąć. Chyba że Dyjor zakładał to masz jak w banku ze pęknie.