  • 11. Data: 2012-09-25 08:10:41
    Temat: Re: cisnienie w boilerze - obliczenia
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > najprostsza jest rurka. Kosztuje 2 złote i nie się w niej co popsuć. co Cie swędzi
    ta woda wylewana do kanalizacji.

    Ale sie uparles i nie przyjmujesz do wiadomosci, ze woda nie ma gdzie
    sie cofnac. Mi nalecialo pol wiadra i troche zal non stop tyle wody
    wypuszczac do kanalizacji.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 12. Data: 2012-09-25 08:13:22
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Te naczynia wzbiorcze - moge prosic wiecej informacji? Jaka to ma
    > pojemnosc dla nadmiaru? Zmiesci sie szklanka cofki i jak wzrosnie
    > cisnienie?

    Juz sie doksztalcilem. Na zbiornik 120l zamawia sie naczynie 12l (od
    6-10% wielkosci boilera).
    Do tego najlepiej grupe bezpieczenstwa z manometrem, odpowietrznikiem i
    zaworem bezp. Calosc to okolo 200zl ze zlaczkami.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 13. Data: 2012-09-25 08:20:51
    Od: k...@v...pl

    W dniu wtorek, 25 września 2012 08:11:35 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >

    > Ale sie uparles i nie przyjmujesz do wiadomosci, ze woda nie ma gdzie
    >
    > sie cofnac. Mi nalecialo pol wiadra i troche zal non stop tyle wody

    Jak Ci tak szkoda wody za dwa złote rocznie, bo więcej w skali roku się nie uzbiera.
    To szklankę podstaw i będziesz miał do mycia zębów.

  • 14. Data: 2012-09-25 08:26:19
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Jak Ci tak szkoda wody za dwa złote rocznie, bo więcej w skali roku się nie
    uzbiera. To szklankę podstaw i będziesz miał do mycia zębów.
    Nie mam szkalnki 5 litrowej LOL

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 15. Data: 2012-09-25 09:49:05
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    Witam.
    > Juz sie doksztalcilem. Na zbiornik 120l zamawia sie naczynie 12l (od 6-10%
    > wielkosci boilera).

    Zle sie doksztalciles, zbiornik 120l popularny bojler nie potrzebuje zadnego
    dodatkowego
    naczynia, wymien odpowietrznik lub go wyreguluj.

    pozdrawiam
    Adams

  • 16. Data: 2012-09-25 10:01:39
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Zle sie doksztalciles, zbiornik 120l popularny bojler nie potrzebuje
    > zadnego dodatkowego
    > naczynia, wymien odpowietrznik lub go wyreguluj.

    To gdzie ma sie podziac ten litr wody?
    Rurki mi sie na tyle nie rozciagna, a do sieci nie cofnie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 17. Data: 2012-09-25 10:18:48
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    Witam.
    > To gdzie ma sie podziac ten litr wody?

    Skad chesz wziac ten litr wody ?
    To ze tyle wycieka nie oznacza ze jest jej nadmiar.

    > Rurki mi sie na tyle nie rozciagna, a do sieci nie cofnie.

    I dlatego masz zawor bezpieczenstwa,
    a jakiej to firmy ??

    pozdrawiam
    Adams

  • 18. Data: 2012-09-25 11:07:42
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-09-25 07:50, Andrzej S pisze:

    > Znaczy to, że z redukcja momentami mam cisnienie duuuzo wyzsze niz bez
    > redukcji, kiedy to nigdy nie kapalo. Cala ochrona instalacji jest
    > do dupy.
    Jeśli bojler grzeje to ciśnienie z reduktora masz tylko na odcinku do
    bojlera, bo ten ma zawór zwrotny i zawór bezpieczeństwa. Jeśli podczas
    grzania nie wykapie lub zostanie skompensowane przez przeponę
    dodatkowego zbiornika to zmusi Twój bojler do "otwarcia się". Zależy tez
    do jakiej grzejesz temperatury i czy podczas podgrzewania zdarzają się
    odbiory wody.
    Pdr. M

  • 19. Data: 2012-09-25 11:45:28
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 25.09.2012 10:18, Adams wrote:

    > Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Skad chesz wziac ten litr wody ?
    Wystarczy policzyc - dokladnie o 1,152 dm3 wzrasta objetosc wody po
    podgrzaniu jej z 10 do 45 stopni.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 20. Data: 2012-09-25 17:31:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Na dolocie do bojlera jest zaworek do którego przykręca się na
    > przykład wężyk. To zaworek prawie jednokierunkowy. W stronę bojlera
    > szybko a w drugą wolno. Zapchała ci się dziurka w tym zaworku. Zawór
    > bezpieczeństwa jak sama nazwa wskazuje to tylko w sytuacji awaryjnej
    > ma się otworzyć. Normalnie pół szklanki wody jaka przybędzie przy
    > ogrzewaniu ma wtłoczyć z powrotem do sieci. Sieć wodociągowa poradzi
    > sobie z twoją połową szklanki. Chyba że to własne ujęcie. Wtedy
    > zbiornik hydroforu ma to wziąć na siebie.

    co ty za brednei wypisujesz....

    na zasilaniu bojlera montuje sie zawór zwrotny aby woda ciepła nie cofneła
    sie do instalacji wody zimnej. Aby rozszerzająca sie woda nie spowodowała
    wywalania wody zaworem zwrotnym montuje sie naczynei przeponowe o
    odpowiedniej pojemności i to naczynie bierze na siebie kompensowania wzrostu
    objętości wody podczas nagrzewania.

    w przypadku rozległych instalacji wody ciepłej czasem można zrezygnować z
    naczynia przeponowego, jednakże w domkach takie nie wystepują.