  • Data: 2010-01-19 13:44:48
    Temat: Re: co zrobic z nadmiarem betonu z gruchy
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli wierzysz w papierek. Ok, mozna i tak. Wiara czyni cuda.
    > Jak masz jakiegos kupla pracujacego w betoniarni to pogadaj z nim. Niech
    > Tobie szczerze opowie jak mieszają beton dla indywidualnych inwestorów. Na
    > większe budowy robia ok bo tam istnieje ryzyko że próbka trafi do
    > laboratorium. Dla małych indywidualnych inwestorów robia najczesciej
    > troche inaczej.

    Nie mam kumpla w betoniarni, ale mam kumpla co ma betoniarnię :-)
    Rodzinna firma, co prawda eksperymentują z betonem (bo kupują różne
    kruszywa), ale jakość betonu jest kontrolowana.

> [...]
    > spadły. Co innego z betonem. Czasami może sie opłacac mieszanie go
    > samemu.Nie przejmuje sie też za bardzo zaleceniami producentów. Np
    > wszędzie na podłógówce u mnie dałem najzwyklejszy klej MAPEI Glazurnik.
    > Nie kupowałem droższego kleju "do podłogówek". Ponad dwa lata juz mieszkam
    > i nic złego sie nie dzieje. Jak malowałem farbami Magnat czy Dulux to tez
    > olewałe ich zalecenia aby stosowac grunty ich produkcji. Gruntowałem
    > innymi gruntam,i a efekt był tak samo dobry.
    > Ceniąc swoje pieniądze uodporniłem sie na marketingowy bełkot.

    Gdy ja zaczynałem budowę (rok 2007) murarze chcieli mieć nawet zaprawę
    dowożoną z betoniarni. O mieszaniu jakichkolwiek ilości betonu na budowie
    nie mogło być nawet mowy :)
    W końcu znalazłem takich z betoniarką, ale mieszanie betonu w tym przypadku
    też nie byłoby opłacalne. W lokalnej żwirowni tona żwiru kosztuje 300zł, a w
    najlepszym okresie beton B20 miałem po 185zł/m3 (z fakturą i atestem). Do
    tego betoniarnię mam 400m od budowy, więc...

    --
    Bartek