  • 1. Data: 2010-01-18 11:17:07
    Temat: Re: co zrobic z nadmiarem betonu z gruchy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:hj3u1u$i6b$1@news.onet.pl...
    > osadzenia słupków ogrodzeniowych.

    Nie siej paniki. Dobry beton mozna zrobic równiez w betoniarce.
    Ja mam z betoniarki lane ławy, wieniec i nadproża.
    Z betoniarni brałem tylko na strop.
    a znając życie w betoniarni i tak zaoszczędza na składnikach i przywioza
    słabszy beton.
    Ale w domach jednorodzinnych to nie problem- wytrzyma i ten słabszy.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-18 12:24:45
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > A gdzie kupiłeś kruszywo w takiej ilości i skąd wziąłeś recepturę na
    > beton?

    A czy receptura na beton to jakaś ścisle tajna jest?
    A nawet jak zamiast b20 wyszedł b15 to widzisz tu jakąś tragedie?

    > W jaki sposób określiłeś klasę betonu i jak regulowałeś jego konsystencję?

    Doborem odpowiedniej ilosci składników.
    A jaki sposób określasz klasę betonu która dostarczyli Tobie z
    betoniarni?;)))

    Z tym betonem to jakies wariactwa ostatnio. Ludzie juz chudziaki wylewaja z
    b20(znam taki przypadek) ,
    A znam tez przypadek domu budowanego w 1968roku gdzie beton na fundamenty i
    strop i pozostałe elementy był robiony na podwórku zwykłynmi grabiami i
    dolewana woda(jest taka metoda mieszania cementu z kruszywem) Dom stioi do
    dzisaiaj zadnych pęknięć nie ma.
    Oczywiście w dzisiejszych czasach trochę bez sensu mieszac ręcznie jak
    nieiwele drożej wyjdzie gotowy z betoniarni. Nie ma co tylko przesadzać z
    tymi parametrami itp.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-18 12:29:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hasz" <s...@p...wroc.pl> napisał w wiadomości
    > z nadmiarem betonu można zrobić bloczki
    > wcześnie przygotowując sobie formę

    Chciałes chyba powiedzieć kilka/ kilkanascie form.
    Bo jedna forma to sobie mozna z taczki nadmiar zuzyc.;))

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-01-18 13:25:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Na podstawie deklaracji zgodności, którą do niego dołączają.

    Czyli wierzysz w papierek. Ok, mozna i tak. Wiara czyni cuda.
    Jak masz jakiegos kupla pracujacego w betoniarni to pogadaj z nim. Niech
    Tobie szczerze opowie jak mieszają beton dla indywidualnych inwestorów. Na
    większe budowy robia ok bo tam istnieje ryzyko że próbka trafi do
    laboratorium. Dla małych indywidualnych inwestorów robia najczesciej troche
    inaczej.

    > BTW. klej do płytek też sam mieszasz? :)

    Nie mieszam. Bo się nie opłaca. Jak by się to kalkulowało to pewnie kleił
    bym na cement jak dawniej kleili. Płytki tak przyklejone pewnie tez by nie
    spadły. Co innego z betonem. Czasami może sie opłacac mieszanie go
    samemu.Nie przejmuje sie też za bardzo zaleceniami producentów. Np wszędzie
    na podłógówce u mnie dałem najzwyklejszy klej MAPEI Glazurnik. Nie kupowałem
    droższego kleju "do podłogówek". Ponad dwa lata juz mieszkam i nic złego sie
    nie dzieje. Jak malowałem farbami Magnat czy Dulux to tez olewałe ich
    zalecenia aby stosowac grunty ich produkcji. Gruntowałem innymi gruntam,i a
    efekt był tak samo dobry.
    Ceniąc swoje pieniądze uodporniłem sie na marketingowy bełkot.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-01-18 14:10:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Gdy ja zaczynałem budowę (rok 2007) murarze chcieli mieć nawet zaprawę
    > dowożoną z betoniarni.

    Moi też chcieli abym kupował gotwą zaprawą(Lepo) ale im to wybiłem z głowy

    >O mieszaniu jakichkolwiek ilości betonu na budowie nie mogło być nawet mowy
    >:)
    > W końcu znalazłem takich z betoniarką, ale mieszanie betonu w tym
    > przypadku też nie byłoby opłacalne. W lokalnej żwirowni tona żwiru
    > kosztuje 300zł, a w najlepszym okresie beton B20 miałem po 185zł/m3 (z
    > fakturą i atestem). Do tego betoniarnię mam 400m od budowy, więc...

    Masz racje. W wiekszości przypadków sie nie opłaca ale nie o to mi chodziło.
    Bardziej chodziło mi o to ze na placu samemu równiez mozna umieszacc
    przyzwoitej klasy beton
    Tona zwiru 300zł??
    Nie pomyliłeś sie?
    To strasznie drogo jest
    U mnie za tyle to cała cięzarówke przywiozą

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-01-19 09:01:53
    Temat: co zrobic z nadmiarem betonu z gruchy
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Jestem laikiem wiec prosze wybaczyc pytanie.
    Wiadomo ze jezeli zamawiamy beton na lawy, fundamenty,
    strop itd. z betoniarni, to to nie jest apteka i zawsze zamawia
    sie z lekkim nadmiarem. Powiedzcie mi jak zagospodarowalisci
    nadmiar betony z gruchy, juz po wylaniu poczawszy od law a na
    stropie konczywszy.

    Kolejna sprawa, to bede mial sciane kolankowa na wysokosci metra,
    czy na wylanie ostatniego wienca plus slupkow kolankowych, czy oplaca
    sie zamawiac beton z betoniarny? - a ten element budynku jest jednak
    narazony na spore sily rozporowe, wiec troche boje sie kręcic w betoniarce
    ostatni wieniec i slupki. Przyznam szczerze ze jeszcze nie liczylem ile
    betonu wejdzie
    na ostatni wieniec i slupki wiec ostatecznie moze jednak sie oplaci zamowic
    z betoniarni.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2010-01-19 09:07:57
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > sie z lekkim nadmiarem. Powiedzcie mi jak zagospodarowalisci
    > nadmiar betony z gruchy, juz po wylaniu poczawszy od law a na
    > stropie konczywszy.

    w moim rejonie z betoniarni przyjezdza facet, mierzy wszystko i oblicza ile
    betonu wejdzie. Jak zostanie - zabieraja go spowrotem, ja place tylko za to
    co wylali. Druga mozliwosc - przygotuj jakas folie, jak zostanie, niech
    wyleja. A jak troche stwardnie, rozbijesz na gruz i pod wylewke bedzie jak
    znalazl. Tylko nie czekaj tygodnia, bo juz tego nigdy nie rozbijesz i
    bedziesz musial sciagac koparke zeby to ruszyc z miejsca :)

    > Kolejna sprawa, to bede mial sciane kolankowa na wysokosci metra,
    > czy na wylanie ostatniego wienca plus slupkow kolankowych, czy oplaca
    > sie zamawiac beton z betoniarny?

    oplaca sie i to nawet z pompa - sam takiego mocnego betonu nie nakrecisz a
    narobisz sie jak wariat. Na wieniec 2m3 wejdzie bez problemow.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-01-19 09:13:39
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > oplaca sie i to nawet z pompa - sam takiego mocnego betonu nie nakrecisz a
    > narobisz sie jak wariat. Na wieniec 2m3 wejdzie bez problemow.

    fakt wlasnie policzylem. Wieniec plus slupki i mam ponad 3m3.

    Pzdr
    Darek

  • 9. Data: 2010-01-19 09:29:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Darek" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > sie z lekkim nadmiarem. Powiedzcie mi jak zagospodarowalisci
    > nadmiar betony z gruchy, juz po wylaniu poczawszy od law a na

    Ja zalewałem słupki ogrodzeniowe. Dosypałem tylko trochę piachu.
    Innym razem porobiłem placki na trawniku, które wkrótce wrzucę w fundament
    ogrodzenia.

> [...]
    > zamowic z betoniarni.

    Beton tylko z betoniarni. W betoniarce możesz sobie nakręcić "beton" np. do
    Jeśli chcesz zaoszczędzić, zamiast pompy zamów taśmociąg. W okolicach
    Wrocławia za 2h pracy taśmociągu zapłaciłem 80zł.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2010-01-19 10:28:14
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Beton tylko z betoniarni. W betoniarce możesz sobie nakręcić "beton" np.
    > do osadzenia słupków ogrodzeniowych.

    Kiedyś nie było betoniarni i wszyscy kręcili betoniarkami. Budynki stoją i
    postoją jeszcze kilka lat. I pewnie dłużej postoją niż te budowane
    współcześnie - np. zimą :-)

    Pozdrawiam

    Jacek