  • 1. Data: 2010-01-18 21:07:59
    Temat: komin do kominka
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam
    przymierzam sie do zainstalowania kominka w adaptowanym domku i mam z tym
    kilka pytan zanim zaczne na dobre rozmowe z wykonawcami
    - czy komin do kominka musi byc do samej ziemi czy moze zaczynac sie tuz pod
    wychodzaca rura od kominka ktora u mnie zaczynała by sie na wyskosci około
    180cm od posadzki
    - czy do budowy komina jest potrzebne pozwolenie na budowe ( komin z
    prefabrykatów)
    - jaka jest najlepsza wyskosc komina tak aby był dobry ciąg
    - czy do kominka z płaszczem wodnym można podłaczyc instalacje ogrzewania
    podłogowego?

    pozdrawiam kp

  • 2. Data: 2010-01-18 21:25:14
    Temat: Re: komin do kominka
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "krzysztof pinczewski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    w wiadomości news:hj2ijf$sbv$1@inews.gazeta.pl...

    > - czy do kominka z płaszczem wodnym można podłaczyc instalacje ogrzewania
    > podłogowego?

    Można. To kocioł jak każdy inny, trzeba tylko zastosować odpowiednie
    rozwiązania, zresztą jak w każdym innym przypadku.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-01-18 22:12:16
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

> [...]
    > pod
    > wychodzaca rura od kominka ktora u mnie zaczynała by sie na wyskosci

    a na czym on będzie stał ? normalnie komin ma fundament i jest niezależną
    konstrukcją od samego domu ... bo jednak troszkę waży

    @

  • 4. Data: 2010-01-18 23:19:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Sty, 22:07, "krzysztof pinczewski" <k...@g...SKASUJ-
    TO.pl> wrote:

    > - czy do kominka z płaszczem wodnym można podłaczyc instalacje ogrzewania
    > podłogowego?

    Pewnie, ze mozna. Polecam przez bufor :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-01-19 06:52:40
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    krzysztof pinczewski pisze:
> [...]
    > wychodzaca rura od kominka ktora u mnie zaczynała by sie na wyskosci około

    Teoretycznie może ale komin będzie dość ciężki i najczęściej stoi sobie
    na solidnym fundamencie, dodatkowo potrzebujesz zrobić gdzieś u dołu
    komina drzwiczki rewizyjne choćby do wyciągania sadzy po czyszczeniu komina.

    > - czy do budowy komina jest potrzebne pozwolenie na budowe ( komin z
    > prefabrykatów)
    > - jaka jest najlepsza wyskosc komina tak aby był dobry ciąg

    Nie ma najlepszej, najlepiej aby komin wystawał ponad kalenicę

    > - czy do kominka z płaszczem wodnym można podłaczyc instalacje ogrzewania
    > podłogowego?

    Możesz podłączyć co chcesz za pośrednictwem wymiennika

    Ariusz

  • 6. Data: 2010-01-19 06:58:48
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

> [...]
    > wychodzaca rura od kominka ktora u mnie zaczynała by sie na wyskosci około

    Jesli z cegly, to powinien byc postawiony solidnie na ziemi.
    Jesli jakas rura - to nie wiem.

    Ponizej wlotu spalin powinny byc drzwiczki czy jakies dojscie
    do odbierania sadzy strąconej podczas czyszczenia komina
    (tzw. wyczystka).

    pozdro
    --
    A S

  • 7. Data: 2010-01-19 18:31:15
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@W...gazeta.pl>

    Jackare <...@s...de.uk.pl> napisał(a):

    > Można. To kocioł jak każdy inny, trzeba tylko zastosować odpowiednie
    > rozwiązania, zresztą jak w każdym innym przypadku.

    witam
    mógłbyś podpowiedziec jakie?
    zanim zaczne rozmawiac z wykonawca wole wiedziec juz co nieco.
    bo jak na razie tylko widziałem jakies rozwiazania w połaczenie razem z
    instalacja gazowa a u mnie to nie wypali na razie na jeden sezon niestety
    kominek mi pozostaje:( a pozniej dołoze piec miałowy

    pozdrawiam kp

  • 8. Data: 2010-01-19 18:37:37
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@W...gazeta.pl>

    Andrzej S. <A_S@nie_nie.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ponizej wlotu spalin powinny byc drzwiczki czy jakies dojscie
    > do odbierania sadzy strąconej podczas czyszczenia komina

    witam komin bedzie miał normalnie fundament z bloczka betonowego który jest
    tańszy od systemowych pustaków z rura ceramiczna i na tym chcem zaoszczedzic
    kilka stówek i dzieki temu zrobic wyzszy komin, dzwiczki rewizyjne beda
    oczywiscie a komin bedzie przystawiony do sciany.

    pozdrawiam kp

  • 9. Data: 2010-01-19 22:08:31
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    wiadomości news:hj2ijf$sbv$1@inews.gazeta.pl...

    > - czy do budowy komina jest potrzebne pozwolenie na budowe ( komin z

    Tak. Nowelizacja PB miała to złagodzić do samego obowiązku powołania kierownika
    budowy, ale została skierowana do TK przez Kaczyńskiego.

  • 10. Data: 2010-01-19 22:20:11
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "krzysztof pinczewski" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:hj4tpj$a54$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > instalacja gazowa a u mnie to nie wypali na razie na jeden sezon niestety
    > kominek mi pozostaje:( a pozniej dołoze piec miałowy

    to zależy do samej instalacji i między innymi od wzajemnego ustawienia
    kotłów względem siebie a także od tego jakie możliwości dają pomieszczenia
    (gdzie i jakie naczynia wzbiorcze można umieścić, czy można zastosować
    wspólny pion wzbiorczy/bezpieczeństwa).
    Żeby nie opisywac tu nieskończonej liczby wariantów możesz zrobić
    instalację:
    w układzie mieszanym (otwartym i zamkniętym) z jednym wymiennikiem
    w układzie mieszanym z dwoma wymiennikami
    z buforem ciepła zapewniającym odpowiednią bezwładność cieplną układu dla
    zasilania z kominka
    bez wymienników w układzie otwartym
    bez wymienników w układzie zamkniętym (musisz mieć odpowiednie kotły)
    otwarte naczynie wzbiorcze może mieć zawór dopełniający układ (coś takiego
    jak w spłuczce), może być zwykłym baniakiem

    To wszystko może być jeszcze w róznym stopniu nasycone automatyką,
    mieszaczami, laddomatami, systemami chłodzenia płaszcza itp itd. Utopić w
    tym można praktycznie każde pieniądze.

    Przy ogrzewaniu podłogowym dobrze dać wymiennik lub separację buforem ciepła
    aby ewnetualne zagotowanie kotła nie uszkodziło rur. Jeżeli podłogówka jest
    z miedzi to wysoka temperatura zaszkodzi co najwyżej Tobie i/lub podłodze.
    Podłogówka powinna być wyposażona w mieszacze aby do układu nie płynęła zbyt
    ciepła woda. Optymalna temperatura medium w podłogówce to 28-29 stopni.
    Wyższa będzie niezdrowa dla nóg. Do zasadniczego grzania lepiej zastosować
    grzejniki a podłogówkę mieć do utrzymania komfortu cieplnego. Mniej
    ortodoksyjnie można podchodzić do podłogówki jeżeli cała podłogówka to jedna
    czy dwie pętle w łazience służace do tego by po wyjściu z kąpieli nie stawać
    na zimnym. Tam przebywa się na tyle krótko że nawet jeżeli temperatura
    będzie nieco wyższa to krzywdy człowiekowi nie zrobi. Pod kominek będziesz
    musiał podprowadzić: powietrze (zazwyczaj z zewnątrz), zimną wodę,
    kanalizację, może prąd do zasilania pompy. Kocioł miałowy jest fajną rzeczą
    ale trzeba uważać w eksploatacji bo rozpylony miał lubi wybuchać zwłaszcza w
    kominie, dlatego też trzeba pilnować aby miał trzymał odpowiednią wilgotność
    na tyle dużą by nie miał tendencji do pylenia i na tyle małą by nie niszczył
    kotła (wiązanie lotnych frakcji siarki z wodą i tworzenie kwasu siarkowego i
    innych związków agresywnych). Przy kotle miałowym i starym kominie warto się
    zastanowić czy nie zastosowac wkładu żaroodpornego do komina. Może cię więc
    czekać podwójny wydatek bo przy kominku z płaszczem powinieneś mieć taki
    wkład, ale może warto wydać te pieniądze na pewność że wybuch pyłu nie
    rozerwie komina i pomijając same zniszczenie komina - nie zasyfi ci sadzą
    całego domu.
    --
    Jackare