  • 1. Data: 2010-01-18 18:20:16
    Temat: Stabilność w czasie kostek PGS
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Mam w chałupie poziom przyziemia zbudowany z kostek PGS (jakby kto pytał, to
    są "pianobetony" z pyłów z elektrowni).
    Po kilku latach od położenia płytek na ścianach w piwnicy zaczęły one pękać.
    Jeden "fachowiec" twierdzi, że klej się skurczył i płytkom zaszkodziło. Inny
    twierdzi, że PGS-y nie są stabilne i ze zmianami wilgotności mogą się
    nieznacznie deformować.
    Komu wierzyć? Co powoduje pękanie płytek? Co ciekawe stare płytki w pralni z
    lat 80-tych połozone na zaprawie trzymają się doskonale, nic nie pęka.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-01-18 20:42:48
    Temat: Re: Stabilność w czasie kostek PGS
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam w chałupie poziom przyziemia zbudowany z kostek PGS (jakby kto pytał,
    > to są "pianobetony" z pyłów z elektrowni).

    Jak to jest to, co teraz nazywa się betonem komórkowym,
    to do zakopania w ziemi się nie nadaje.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-01-18 21:34:04
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek napisal:
> [...]
    > lat 80-tych połozone na zaprawie trzymają się doskonale, nic nie pęka.

    Hm, a te dawne PGS to nie jest przypadkiem to, co bylo znane
    w okolicy Krakowa pod nazwa 'pustak skawinski'? Bo jezeli tak,
    to jest to de facto dosc kiepski beton komorkowy, wiec jak juz
    sasiad w watku napisal nie nadaje sie do podziemi.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-01-19 09:22:49
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Faktycznie jest to podobne do pustaka skawińskiego.
    Nigdzie nie napisałem, że mam to pod ziemią. Poziom przyziemia u mnie to +
    20 cm od gruntu i wyżej.
    Jacek

  • 5. Data: 2010-01-19 10:05:25
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Faktycznie jest to podobne do pustaka skawińskiego.
    > Nigdzie nie napisałem, że mam to pod ziemią. Poziom przyziemia u mnie to +
    > 20 cm od gruntu i wyżej.

    A masz dobrze zrobioną izolację - nie podciąga wilgoci z fundamentów ?

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-01-19 10:34:54
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Izolacja typowa z papy na lepiku (lata 80-te) czyli zapewnia PRAWIE 100%
    szczelności ;-)
    Tylko dlaczego, skoro wszędzie jest jednakowo sucho/wilgotno, to w jednym
    pomieszczeniu płytki spękały, a innym nie?
    Jacek

  • 7. Data: 2010-01-19 10:40:33
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 18 Sty, 19:20, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > lat 80-tych połozone na zaprawie trzymają się doskonale, nic nie pęka.

    inna rozszezalnosc cieplna materialow.
    Pytanie:
    - czy fugi miedzy plytkami sa takie same
    - czy zaprawa pod plytkami sa takie same
    W duzej mieze fachofcy maja racje. Klej + podloze + fugi razem daje
    spekanie
    Wrzuc przekroj budynku w ktorym miejscu pekaja i zdjecie pekniec moze
    wymyslimy cos.
    Moze plytki sa sciaskane lub rozrywane. Samo pekniecie nic nie mowi

  • 8. Data: 2010-01-19 11:08:06
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam

    A czy w ostatnim czasie nie były wykonywane ciężkie prace w pobliżu Twojego
    domu ?
    JAk była robiona droga i ogromnym walcem utwardzali poszczególne warstwy to
    drgania były tak duże że w budynku były wyraźnie odczuwalne.
    W efekcie pekła sciana w piwnicy i oczywiście kafelki.
    Tak sytuacja miała miejsce u kogoś z mojej rodziny.

    Pozdrawiam
    JM

  • 9. Data: 2010-01-19 12:00:02
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    - czy zaprawa pod plytkami sa takie same

    Najbardziej większą grubość zaprawy obstawiał
    (np. jakiś uczeń czy praktykant akurat na tej ścianie).

    Pzdr

    JKK