  • 1. Data: 2010-01-18 18:12:52
    Temat: Dwie parterowki do oceny
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Witam,
    Pod wplywem statniej dyskusji zaczalem rozwazac dom parterowy. Jak
    narazie znalazlem dwa projekty, ktore mi mniej wiecej odpowiadaja:
    http://projekty.dom.pl/dom_rozlozysty.htm
    http://projekty.dom.pl/at_dom_przy_goscincu.htm
    Co o nich myslicie, ktory lepszy? W domu "rozlozysty" chcialbym zmienic
    lazienke en-suite tak aby rozmiarem odpowiadala ogolnej a ogolna tej
    ensuite. W projekcie "przy goscincu" okna w pokojach 7 i 8 od poludnia.
    Wejscie do domu od polnocy.
    Dziekuje za wszelkie uwagi,
    Lukasz

  • 2. Data: 2010-01-18 20:06:43
    Temat: Re: Dwie parterowki do oceny
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Uzytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisal w wiadomosci
> [...]
    > lazienke en-suite tak aby rozmiarem odpowiadala ogolnej a ogolna tej
    > ensuite. W projekcie "przy goscincu" okna w pokojach 7 i 8 od poludnia.

    Sprawdz sobie wpierw rzuty z wymiarami (lub zarzadaj takich)- "domu
    rozlorzystego", bo mi wyglada wg rzutow ze strony netowej ze cos jest
    cyganione tutaj - przyklad to powierzchnia spizarni i garderoby- spizarnia
    ma wieksza od garderoby powerzchnie jak golym okiem widac ze garderoba jest
    wieksza od spizarni (zauwazylem ze spizarnia jest troche dluzsza od
    garderoby).
    Poza tym cos mi na oko te dwa pokoje oznaczone jako 0.15 i 0.16 - cos maja
    chyba zbyt mala powierzchnie.
    Poza tym nie podoba mi sie to przejscie korytarzem do kotlowni przy garazu-
    ja osobiscie bym takiego rozwiazania nie wzial choc tobie moze sie podobac.
    To tak na szybko- drugiego domu nie ogladalem.
    Przemek

  • 3. Data: 2010-01-19 07:13:24
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 18 Sty, 19:12, Gonzo <g...@n...nn> wrote:
> [...]
    > lazienke en-suite tak aby rozmiarem odpowiadala ogolnej a ogolna tej
    > ensuite. W projekcie "przy goscincu" okna w pokojach 7 i 8 od poludnia.

    Po pierwsze dla mnie te domy sa za duże ale nie w tym rzecz zatem...
    Jeżeli pierwszy to dałbym odbicie lustrzane w osi wejścia tak aby
    taras był od strony południowo zachodniej a nie południowo wschodniej.
    Mi osobiście nie pasuje to że jest tak długi hol od wejścia do kuchni
    (i od garażu do kuchni). Nie podoba mi się tez WC które jest niemal w
    salonie, ta ścianka nie zapewni chyba intymności.
    Podobami się duza liczba pokojów, spiżarnia, garderoby, duży
    wiatrołap.

    drugi
    Jeżeli dwoje dzieci to duża dysproporcja pomiędzy wielkości pokoi co
    na pewno będzie powodem konfliktów :)
    Jest jeden pokój mniej ale chyba jeden pokój do pracy wystarczy.
    Chyba trochę lepszy ten projekt ale to zalezy od własnych preferncji.
    Jak juz kiedys pisałem na grupiej, ja jestem za tym aby zrobic jedno
    wspólne lub dwa połaczone pomieszczenia o powierzchni co najmniej 10m2
    w których zajdowałaby sie pralnia, suszarnia, garderoba i prasowanie i
    najlepiej aby połaczone to było z lazienką.

    P.S.
    Sądzac po pomieszczeniach gospodarczych zakładam ze nie będzie
    ogrzewania węglem. W przeciwnym wypadku oba projekty odpadają.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2010-01-19 11:49:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    QbaB pisze:
    [..]
    Jak dla mnie, to koszt wybudowania nie będzie niski ze względu na dach -
    skomplikowany :-) i drogi przez to. Sama bryła też dość mało zwarta, co
    może powodować zwiększenie kosztów ogrzewania.

    tak aby
    > taras był od strony południowo zachodniej a nie południowo wschodniej.

    Jeżeli chodzi o taras, to wg mnie właśnie powinien on być od strony
    wschodniej, względnie południowo-wschodniej... nigdy po zachodniej !!
    Dlaczego? Na tarasie się przebywa właśnie latem, kiedy jest ciepło, bo
    zimą się tam nie przebywa. Latem zaś przed południem słońce operuje po
    wschodniej stronie, czyli na taras - jak go masz właśnie tam, a po
    południu, kiedy już nieźle smaży - świeci z tej drugiej strony - zza
    domu i można sobie posiedzieć jak się należy w cieniu.

    Uważam, że taras po zachodniej stronie, to istna porażka, bo kiedy chce
    się na nim posiedzieć - najczęściej w godzinach popołudniowych - to jest
    on patelnią i trzeba się zasłaniać od słońca. Po wschodniej stronie tego
    problemu nie ma :-), bo i z reguły słońce przed południem nie jest
    jeszcze aż tak dotkliwe.

    Ja mam taras właśnie po wschodniej stronie i uważam tą lokalizację za
    zaletę..., ale co kto lubi :-). Ja nie lubię się smażyć.

    pozdr.
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-01-19 17:41:21
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    QbaB wrote:

    > Sądzac po pomieszczeniach gospodarczych zakładam ze nie będzie
    > ogrzewania węglem. W przeciwnym wypadku oba projekty odpadają.

    A czemu nie? 8 m2 na ekogroszek nie wystarczy?
    Lw