  • 1. Data: 2010-01-18 10:01:30
    Temat: piec lazienkowy - zamknieta komora spalania
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,

    Moja Mama mieszka w bloku z lat 60 w ktorych ciagle sa problemy z
    kominami, gazem, spalinami itp. Aby czesc tych problemow rozwiazac mam
    zamiar jej zainstalowac (nie osobiscie) piec dwuobiegowy ( co +woda) z
    zamknieta komora spalania. Jak wyglada instalacja kominowa do takiego
    pieca? jakie trzeba poczynic inwestycje w tym zakresie?
    Bede rozmiawial o tym z zarzadca budynku ale chcialbym byc troche
    przygotowany teoretycznie.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2010-01-18 10:06:54
    Temat: Re: piec lazienkowy - zamknieta komora spalania
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 18-01-2010 o 11:01:30 Laphroaig <m...@v...pl> napisał(a):

    > Jak wyglada instalacja kominowa do takiego pieca?

    a jaki wysoki jest komin?

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 3. Data: 2010-01-18 10:23:03
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    lukas wrote:

    > a jaki wysoki jest komin?

    hm,
    blok jest 3 pietrowy, mama mieszka na drugim, przedostatnim pietrze.
    Komin wystaje ponad dach pewnie z metr?
    Aha, jest jeszcze strych

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 4. Data: 2010-01-18 10:24:10
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pieca? jakie trzeba poczynic inwestycje w tym zakresie?
    > Bede rozmiawial o tym z zarzadca budynku ale chcialbym byc troche

    Co najmniej komin spalinowy musisz wyprowadzic rura kwasoodporna. Jej
    srednica zalezy od dlugosci komina, przyjmij ze bedzie to 80 mm.
    Doprowadzenie powietrza mozesz zrobic jak chcesz: z pomieszczenia, znad
    komina, z komina, przez sciane. Wyprowadzenie spalin w budynku
    wielorodzinnym - tylko i wylacznie przez komin. Przy kominie dlugosci kilku
    metrów zalecam zastosowac wyprowadzenie spalin z odbiorem skroplin, bo w
    przeciwnym wypadku skropliny moga zalewac Ci wentylator kotla i w przypadku
    problemów nie dostaniesz nic z gwarancji.
    Zdaje sie ze jestes z Bytomia- ja tez, wiec jezeli chcesz pogadac zadzwon do
    mnie pod 0-602-633-105. Moge podskoczyc i ewentualnie cos doradzic, a gdybys
    sie zdecydowal to i wykonac.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 5. Data: 2010-01-18 10:38:54
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Jackare wrote:

    > Doprowadzenie powietrza mozesz zrobic jak chcesz: z pomieszczenia, znad
    > komina, z komina, przez sciane.

    najbardziej atrakcyjna wydaje mi sie metoda "z komina". Prawdopodobnie w
    moim nowych mieszkaniu mam takie rozwiazanie. I mam wrazenie, ze takie
    rozwiazanie bedzie najbardziej komfortowe dla Mamy.
    Generalnie w tym bloku sa ciagle jakies problemy kominowe i dzisiaj mam
    byc jakas ekipa od napraw komina wiec chce wykorzystac sytuacje zeby
    zbadac mozliwosci. Moze sie okazac, ze to co oni zamierzaja robic
    pasowaloby pod nowy piec.

    > Zdaje sie ze jestes z Bytomia- ja tez, wiec jezeli chcesz pogadac
    > zadzwon do mnie pod 0-602-633-105. Moge podskoczyc i ewentualnie cos
    > doradzic, a gdybys sie zdecydowal to i wykonac.

    Dzieki za kontakt, zobacze co dzisiaj dowiem sie od tych ludzi, ktorzy
    zostali naslani przez zarzadce budynku (wspolnota ciagle sie
    awanturowala o te kominy i w koncu zostaly podjete jakies prace).
    Po spotkaniu bede wiedzial wiecej (czy da sie ich prace i moj pomysl na
    piecyk polaczyc czy to zupelnie inne zagadnienia) i jesli dojdzie do
    realizacji pomyslu wymiany piecyka to sie odezwe. Trzeba bedzie tez
    przerobic troche instalacji.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 6. Data: 2010-01-18 11:07:19
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Jackare wrote:

    > Doprowadzenie powietrza mozesz zrobic jak chcesz: z pomieszczenia,

    A czy pojecie "zamknieta komora spalania" to znaczy, ze powietrze nie
    jest brane z pomieszczenia lecz z komina? (moze jakiejs drugiej rury w
    kominie? ). Chodzi o to, aby uwolnic sie wlasnie z koniecznosci ciaglego
    otwierania okna dla zapewnienia dostepu powietrza itp.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 7. Data: 2010-01-18 11:10:31
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]
    > kominie? ). Chodzi o to, aby uwolnic sie wlasnie z koniecznosci ciaglego
    > otwierania okna dla zapewnienia dostepu powietrza itp.

    Nie oznacza to tego samego (napisalem skad mozna czerpac powietrze)
    ale jak najbardziej mozna to tak rozwiazac i jest to zalecane w malych
    pomieszczeniach
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-01-18 11:19:09
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Jackare wrote:

    > Nie oznacza to tego samego (napisalem skad mozna czerpac powietrze)
    > ale jak najbardziej mozna to tak rozwiazac i jest to zalecane w malych
    > pomieszczeniach

    Dzieki

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 9. Data: 2010-01-18 13:41:08
    Od: "Michal Gut" <m...@w...pl>

    mam piec junkersa, tam rura odprowadzajaca spaliny ma w srodku rure do
    zasysania powietrza. wywalasz taka rure za sciane i czesc. nie musi byc w
    pionie,, moze byc w poziomie. malo tego, u mnie sa wiatry zachodnie zwykle,
    i rure mam poziomo prosto na zachod - nawet w wichury dziala wzorowo

  • 10. Data: 2010-01-18 13:45:03
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 18-01-2010 o 14:41:08 Michal Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

    > rura odprowadzajaca spaliny ma w srodku rure do
    > zasysania powietrza. wywalasz taka rure za sciane i czesc

    były ( i pewno są) przepisy, które ograniczały moc kotła, jesli przez
    ścianę były wyrzucane spaliny, a po drugie musiała taka rura wychodzi w
    pewnej odległości od okien - całość głównie dotyczyła budynków
    wielorodzinnych