  • 1. Data: 2010-01-18 11:30:00
    Temat: Wilgotne plamy na nowej elewacji ?
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    Jest sobie niedawno zrealizowane osiedle domków jednorodzinnych - niedawno
    zrealizowane. Powtarzalne domy, powtarzalna technologia. Z zewnątrz już
    ocieplone i otynkowane. Wewnatrz już tez prawie wykończone - jest i pracuje
    piec. Dogrzewanie ze wzgledu na obecną a własciwie była mroźną pogodę.
    Zauwazyłem na kilku domkach wczoraj (temp. ok 0) wykwity w postaci wilgotnych
    plam. Różnej wielkosci i intensywnosci. Na niektórych układały się w
    uporzadkowane wzory pokrywajace sie (moim zdaniem) z stykami płyt
    styropianowych ocieplenia. Ogladałem te domy w listopadzie, grudniu (nie było
    opadów sniegu) i tych rzeczy nie było. W srodku zadnych takich rzeczy nie ma.

    Co to może być?

  • 2. Data: 2010-01-18 13:12:39
    Temat: Re: Wilgotne plamy na nowej elewacji ?
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 18 Sty, 12:30, "Wiesiek" <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > opadów sniegu)  i tych rzeczy nie było. W srodku zadnych takich rzeczy nie ma.

    zapewne mostki na laczeniu plyt. A mokre ze wzgledu na zamarzniety lod
    na elewacji ktory sie rozpuscil.

  • 3. Data: 2010-01-18 15:10:21
    Od: e...@o...pl

> [...]
    było
    > opadów sniegu)  i tych rzeczy nie było. W srodku zadnych takich rzeczy nie

    Bo to osiedle robił deweloper. Takiemu wisi, czy ocieplenia i tynki zewnętrze
    robi się na mrozie, bo on buduje na sprzedaż i nie będzie w tym dziadostwie
    mieszkał.
    Widziałem z bliska takie osiedle domków pod Krakowem. Płyta nad parterem
    wylewana chyba w czasie dużego mrozu. Beton tak się kruszył i łuszczył, że
    rozpacz brała, palcami można było odrywać duże kawałki. Strach pomyśleć, że
    ktoś w tym teraz mieszka. Ale kupując dom widział już śliczną wylewkę.
    Znajomi wprowadzili się w zeszłym roku do szeregówki (deweloper), w którym
    parkiety kładziono wkrótce po tynkach wewnętrznych. Ktoś łokciem sprawdził czy
    wylewka sucha i doooobra jeeest. Efekt? Trzeba było listwy przypodłogowe
    odrywać bo wilgoć szła po ścianach w górę i jakoś trzeba było ją "wypuścić".
    Parkiet mają z bambusa i może tylko dlatego go nie podniosło, ale co przeżyli
    to przeżyli.
    Koleżanka budowała dom i śpieszno jej było zamieszkać u siebie, więc ekipy od
    wykończeń tłoczyły się u niej na budowie. To co ja zrobiłem w 2 sezony, ona
    zrobiła w 1, i była z siebie dumna. Wychodzą teraz wady wynikajace z
    niewystarczajacego dopilnowania reżimu technologicznego różnych (a zwłaszcza
    mokrych) prac. Jest ogólnie średnio zadowolona i składa to ogólnie na karb
    wykonawcy.

    Wspólnym mianownikiem wszystkich powyższych przypadków jest pośpiech. Śpieszy
    się deweloper / wykonawca, ale niejednokrotnie też inwestor. No bo na Wigilię
    chciałby już zaprosić rodzinę do siebie...

    Pozdrawiam
    e-kran