  • 11. Data: 2010-01-19 11:06:15
    Temat: Re: co zrobic z nadmiarem betonu z gruchy
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Bartek pisze:

    > Beton tylko z betoniarni. W betoniarce możesz sobie nakręcić "beton" np. do
    > osadzenia słupków ogrodzeniowych.

    Dlaczego? Jesli dobrze odmierzone ilosci i porzadnie zamieszane,
    czym ten "beton" różni sie od betonu?

    pozdro
    --
    A S

  • 12. Data: 2010-01-19 11:17:12
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Dlaczego? Jesli dobrze odmierzone ilosci i porzadnie zamieszane,
    > czym ten "beton" różni sie od betonu?

    odmierzanie na placu budowy polega na "wiadro tego, dwa wiadra tamtego",
    betoniarnia robi to z duzo wieksza dokladnoscia. Po drugie, jesli chcesz
    miec dobry beton, to nie tylko piasek, ale i kruszywo trzeba kupic. Koszty
    robia sie zblizone do betoniarni. Samo wylewanie tego betonu - przyjezdza
    grucha i w ciagu pol godziny jest po temacie. A Ty z ta betoniarka to pol
    dnia bedziesz sie babral, wieniec 3m3 to 4-5t, ktore trzeba jakos wyniesc na
    pieterko, a zanim skonczysz wylewac, poczatek bedzie juz wiazal.
    Generalnie - nie oplaca sie, chyba ze wspomniane slupki ogrodzeniowe, gdzie
    potrzebujesz male ilosci betonu.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2010-01-19 11:49:55
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie siej paniki. Dobry beton mozna zrobic równiez w betoniarce.
    > Ja mam z betoniarki lane ławy, wieniec i nadproża.
    > Z betoniarni brałem tylko na strop.
    > a znając życie w betoniarni i tak zaoszczędza na składnikach i przywioza
    > słabszy beton.
    > Ale w domach jednorodzinnych to nie problem- wytrzyma i ten słabszy.

    A gdzie kupiłeś kruszywo w takiej ilości i skąd wziąłeś recepturę na beton?
    W jaki sposób określiłeś klasę betonu i jak regulowałeś jego konsystencję?

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2010-01-19 11:56:26
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > pieterko, a zanim skonczysz wylewac, poczatek bedzie juz wiazal.
    > Generalnie - nie oplaca sie, chyba ze wspomniane slupki ogrodzeniowe, gdzie

    Babranina jest, ale nie ma to nic wspólnego z jakoscia.
    Jak ktos ma daleko, u mnie akurat bylo jeszcze grzasko - cóz robic?
    Chce powiedziec, ze przy dobrej organizacji, odpowiedniej liczbie
    ludzi, taczek, lopat, kruszywa, dobrym systemie odmierzania skladników,
    wlasciwym rytmie - daje sie wszystko zrobic.

    Gdy bylem dzieckiem, wszystko mieszano recznie, przerzucajac
    material z kupy na kupe. Poniewierana betoniarka to byl skok
    cywilizacyjny.
    pozdro
    --
    A S

  • 15. Data: 2010-01-19 12:10:42
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > ...jak zagospodarowalisci
    > nadmiar betony z gruchy

    podstawa pod ogrodzenie, zszaluj sobie zawczasu

    > ... czy oplaca sie zamawiac beton z betoniarny? - a ten element budynku
    > jest jednak
    > narazony na spore sily rozporowe, wiec troche boje sie kręcic w betoniarce
    > ostatni wieniec i slupki.

    Opłaca się, gdybym sam tą zasadę przyjął od początku (również w innych
    kwestiach) to bym już pewnie mieszkał i kosztach zapomniał

    qaz

  • 16. Data: 2010-01-19 12:22:04
    Od: "hasz" <s...@p...wroc.pl>

    z nadmiarem betonu można zrobić bloczki
    wcześnie przygotowując sobie formę

  • 17. Data: 2010-01-19 13:12:23
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > A czy receptura na beton to jakaś ścisle tajna jest?
    > A nawet jak zamiast b20 wyszedł b15 to widzisz tu jakąś tragedie?

    Tajna nie, ale receptura jest zależna od rodzaju kruszywa, cementu i klasy
    betonu, którą chcemy uzyskać.
    Betoniarnie dobierają sobie ją eksperymentalnie, m.in. robiąc badania betonu
    po związaniu.

    > Doborem odpowiedniej ilosci składników.
    > A jaki sposób określasz klasę betonu która dostarczyli Tobie z
    > betoniarni?;)))

    Na podstawie deklaracji zgodności, którą do niego dołączają.

    BTW. klej do płytek też sam mieszasz? :)

    --
    Bartek

  • 18. Data: 2010-01-19 13:44:48
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli wierzysz w papierek. Ok, mozna i tak. Wiara czyni cuda.
    > Jak masz jakiegos kupla pracujacego w betoniarni to pogadaj z nim. Niech
    > Tobie szczerze opowie jak mieszają beton dla indywidualnych inwestorów. Na
    > większe budowy robia ok bo tam istnieje ryzyko że próbka trafi do
    > laboratorium. Dla małych indywidualnych inwestorów robia najczesciej
    > troche inaczej.

    Nie mam kumpla w betoniarni, ale mam kumpla co ma betoniarnię :-)
    Rodzinna firma, co prawda eksperymentują z betonem (bo kupują różne
    kruszywa), ale jakość betonu jest kontrolowana.

> [...]
    > spadły. Co innego z betonem. Czasami może sie opłacac mieszanie go
    > samemu.Nie przejmuje sie też za bardzo zaleceniami producentów. Np
    > wszędzie na podłógówce u mnie dałem najzwyklejszy klej MAPEI Glazurnik.
    > Nie kupowałem droższego kleju "do podłogówek". Ponad dwa lata juz mieszkam
    > i nic złego sie nie dzieje. Jak malowałem farbami Magnat czy Dulux to tez
    > olewałe ich zalecenia aby stosowac grunty ich produkcji. Gruntowałem
    > innymi gruntam,i a efekt był tak samo dobry.
    > Ceniąc swoje pieniądze uodporniłem sie na marketingowy bełkot.

    Gdy ja zaczynałem budowę (rok 2007) murarze chcieli mieć nawet zaprawę
    dowożoną z betoniarni. O mieszaniu jakichkolwiek ilości betonu na budowie
    nie mogło być nawet mowy :)
    W końcu znalazłem takich z betoniarką, ale mieszanie betonu w tym przypadku
    też nie byłoby opłacalne. W lokalnej żwirowni tona żwiru kosztuje 300zł, a w
    najlepszym okresie beton B20 miałem po 185zł/m3 (z fakturą i atestem). Do
    tego betoniarnię mam 400m od budowy, więc...

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2010-01-19 21:44:02
    Od: "Jarek" <j...@e...pl>

    > W lokalnej żwirowni tona żwiru kosztuje 300zł, a w

    Chyba raczej 30zl.

  • 20. Data: 2010-01-19 22:19:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Z mojego doswiadczenia, betoniarka ma sens robic jakies betonowania do 0,5 góra 1m3
    (jak juz jest kilku ludzi). Jakis podest, schody, fundament pod brame itp. Nawet
    wówczas jednak warto rozwazyc wziecie na przyczepke 1m3 suchego betonu z wezla i
    mieszanie go w betoniarce tylko z woda.