  • 1. Data: 2010-01-18 07:59:23
    Temat: Re: Ytong nowe puistaki
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hj3l6r$ovh$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Niestety ja już dom mam postawiony ale znajomy dopiero zaczyna - ma
    > również zamiar postawić dom z Ytonga ale klasy 350 i grubości 48 cm.
    > Jak zobaczyłem jakie to ma parametry to wróżę producentom styropianu
    > rychły upadek :) Skoro dla mnie ten 400 i grubości 36,5 jest
    > wystarczający. A co wy sądzicie o tym?

    Czary mary producenta.
    Porotherm Wienerbergera tez miał niedawno u> 0,3 a teraz ma
    U=0,29.Technologia produkcji myslisz że sie zmienila? I tak nagle to U
    zostało zmienmione w moemencie zmianny normy dla ścian 1 warstwowych;))
    Producenci manipulują cyferkami jak chcą.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-18 08:27:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli Ytong to odmiany min. 600 + docielplenie.
    > Niższe odmiany nie gwarantują odpowiedniej jakości zamocowań w tym
    > podłozu.

    A co takiego cięzkiego chcesz mocowac w domu jednorodzinnym?
    Najcięższa rzecz to szafki w kuchni ale zamontowane na listwach montazowych
    odpowiednimi kołkami na pewno nie spadną.
    Przepłacac za Ytong i ocieplac go styropianem to głupota do kwadratu.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-18 09:48:07
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > No to jestem kwadratowym głupkiem :)
    > Mam Ytonga 600 24 cm + 20 cm wełny
    > I nie wiem co w tym głupiego?
    > Łatwe i szybkie samodzielne budowanie, gotowe nadproza, łatwo zrobic
    > bruzdy pod instalcje. Mury domu zrobilem w dwie osoby w tydzien. Sam bez
    > doswiadczenia, bez zbytniego wysiłku. Wszystko na klej, zadnej zaprawy
    > grubowarstwowej.
    Ale skoro docieplałes 20cm wełny to po co było przepłacac za ytonga?. Kupic
    zwykły tańszy suporeks i miałbys to samo tylko taniej.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-01-18 11:12:10
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Dokładność wymiarowa i jakość powierzchni to wyróznia Ytonga. Plus
    > deklarowana lambda.

    Lambda Ytonga nie ma tu znaczenia skoro jest ocieplone 20cm wełny

    > Plus instruktor do pierwszej warstwy z niwelatorem.

    Opłacony w cenie Ytonga

    > Palety dobrze zapakowane. Cena to nie wszystko.

    Mój beton komórkowy z Osławy miał dokładnie te same cechy a był sporo tańszy
    No i w Ytongu drogie sa nadproza i inne dodatki systemowe+ "ciepłe" za[prawy
    itp.

    >Oczywiscie to jest wolny kraj i każdy może budować jak sam chce :)

    Oczywiście ze tak.
    Ja tylko podaje alternatywne rozwiazanie
    W projekccie miałem sciany jednowarstwowe z Ytonga 38,5 cm
    Ale zdecydowałem sie na zwykjły suporeks 24cm murowane na zwykłej zaprawie+
    12cm styro. Nadproza wylewane tradycyjnie itp.
    W moim przypadku róznica była rzedu kilku tysiecy na niekorzyśc ytonga

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-01-19 07:10:40
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

> [...]
    > Jak zobaczyłem jakie to ma parametry to wróżę producentom styropianu
    > rychły upadek :) Skoro dla mnie ten 400 i grubości 36,5 jest

    Parametry parametrami a wykonanie wykonaniem - ono jest kluczowe w scianie
    1W by wogole miala "parametry". Pojecie wystarczalnosci tez jest rozne ;)

    Slowem: sadze ze fajnie ze jest. Zadna rewolucja ;)

    Kane

  • 7. Data: 2010-01-19 07:27:44
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Kane pisze:

> [...]
    > 1W by wogole miala "parametry". Pojecie wystarczalnosci tez jest rozne ;)
    >
    > Slowem: sadze ze fajnie ze jest. Zadna rewolucja ;)

    Skąd wzięły się te mity o budowaniu z Ytonga?
    Kiedyś na grupie zadałem pytanie by mi ktoś wymienił jakie błędy robią
    murarze, a które mogły by powodować zmniejszenie jakości termicznej
    przegrody. Niestety wtedy nie otrzymałem żadnego przykładu.
    Jak wiesz jakie to błędy to proszę wymień je.

    Bo moim zadniem to są:
    1. Bełkot lobby styropianowego
    2. Niedouczenie architektów, którzy jak już coś robią od 20 lat to jest
    OK a każda nowość to już nie koniecznie
    3. Z Ytonga muruje się łatwo i szybko więc murarze wymyślili jakieś
    problemy by czasem ktoś im mniej nie płacił bo przecież oni muszą
    bardziej sie starać niż przy normalnej ścianie...

    Ale proszę wymień błędy y przestrzec innych.

    Ariusz

  • 8. Data: 2010-01-19 08:23:40
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]

    Jesli Ytong to odmiany min. 600 + docielplenie.
    Niższe odmiany nie gwarantują odpowiedniej jakości zamocowań w tym podłozu.

    pozdr
    p.

  • 9. Data: 2010-01-19 08:28:05
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak zobaczyłem jakie to ma parametry to wróżę producentom styropianu
    > rychły upadek :) Skoro dla mnie ten 400 i grubości 36,5 jest

    cena m2 materiału 48 cm to prawie 180 zł + koszt transportu (z allegro)
    robocizna to pewnie około 30 zł - taniej bym się nie podjął.
    Sam obecnie się buduję - ściana:
    pustak 13 szt x 4,40 zł = 57,20 zł
    robocizna liczmy 25 zł
    Styropian 20 cm x 1 zł = 20,00 zł
    Klej 4 kg x 0,80 zł = 3,20 zł
    Robocizna = 20 zł
    RAZEM 125,40 zł/m2 i parametry takiej ściany lepsze niż 48 ytong'a
    No i brak możliwości wykonania tych "mitycznych" fuszerek - jak to ma
    miejsce przy ścianie 1W.

    No i podawanie wsp. przenikania ciepła przez producentów - tak jak juz
    wspomniał kris - również mnie ciekawi jak podaja producenci te parametry -
    czy dla m2 ściany, czy dla wycinka ich pustaka ;) np. pustak porotherm -
    środek pustaka wspomnianego przez kris'a ma U=0,29 ?? a brzegi gdzie są
    zamki i materiał jest lity ;) ??

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 10. Data: 2010-01-19 09:10:04
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > sie starać niż przy normalnej ścianie...
    >
    > Ale proszę wymień błędy y przestrzec innych.

    A moim zdaniem to jestes przedstawicielem producenta/dystrybutora Ytonga ;)

    Nie wiem jakie sa mity - byc moze ty je znasz. Ja znam jeden fakt
    (wielokrotnie powtorzony na budowach) i wspomnialem go w pierwszym poscie.
    WYKONANIE. Masz zapewne chociaz minimalne pojecie o murarce to sobie wyobraz
    ilosc wad ktore moze zrobic przecietna polska ekipa murarska - sa to
    olbrzymie ilosci zle docietych bloczkow, szpary, niedokladnie nalozonej
    zaprawy, wrecz braku zaprawy (spoina pionowa jesli wystepuje), laczenia
    bloczku w poziomie na pióro-wpust gdzie jeden bloczek jest dociety (wiec nie
    ma wpusty) a drugi ma pióro i pobieżne zarzucenie tego zaprawą (zagłaskanie
    od lica szpachelką) bo "przeciez to jest dobre), uzycie zlej zaprawy ("bo
    braklo 3 workow cieplochronnej i dali my zwykla murarska"). I tym podobne
    różne takie na które przy ścianie 2W jestes mniej wrażliwy. Polscy
    budowlancy to w przewazajacej wiekszosci PARTACZE a ci od konstrukcji
    surowej zdaja sie w tym błyszczeć. To ze w sieci nie ma multum watkow o tym
    bierze sie z dwoch przyczyn: "nie chce sie przyznac ze mam to skopane, po co
    ludzie maja wiedziec" a druga to "nie znam sie, moze tak ma byc". Pomijam
    szczegolny przypadek tzw "deweloperki" gdzie bardzo czesto robi sie byle jak
    bo przeciez klient kupuje OTYNKOWANE. A czego oczy nie widzą...

    Jasne - da sie tego wszystkiego przypilnowac. Albo jak sie robi samemu -
    robic to po prostu porzadnie.
    Moze ja mieszkam w dziwnym rejonie ale tu masa domkow co robili sobie z
    Ytonga to koniec koncow DOCIEPLALI przy tynkowaniu chocby 5cm by zlikwidowac
    "przeciągi" (samo tynkowanie tez by je zlikwidowalo - ale sciana
    zdecydowanie nie miala by "parametrów"). Takze murarze niczego nie
    wymyslala - czy prosto czy nie - umawiaja sie czesto za kondygnacje i tyle.
    Zawsze se czas moga rozciagnac browarkiem czy dwoma ;) Natomiast oni to po
    prostu bardzo czesto, mowiac nieladnie, pierdola.

    Dla mnie EOT o mitach ;)

    Kane

    ps. nei jestem budowlancem - jakiekolwiek budowy widze dokladniej dopiero od
    3-4 lat przy okazji swojej. To sa moje prywatne obserwacje na dosc sporej
    probce (akurat tak sie sklada ze duzo znajomych ludzi sie buduje).