    From: "Kane" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ytong nowe puistaki
    Date: Tue, 19 Jan 2010 10:10:04 +0100

    > Skąd wzięły się te mity o budowaniu z Ytonga?
    > Kiedyś na grupie zadałem pytanie by mi ktoś wymienił jakie błędy robią
    > murarze, a które mogły by powodować zmniejszenie jakości termicznej
    > przegrody. Niestety wtedy nie otrzymałem żadnego przykładu.
    > Jak wiesz jakie to błędy to proszę wymień je.
    >
    > Bo moim zadniem to są:
    > 1. Bełkot lobby styropianowego
    > 2. Niedouczenie architektów, którzy jak już coś robią od 20 lat to jest OK
    > a każda nowość to już nie koniecznie
    > 3. Z Ytonga muruje się łatwo i szybko więc murarze wymyślili jakieś
> [...]

    A moim zdaniem to jestes przedstawicielem producenta/dystrybutora Ytonga ;)

    Nie wiem jakie sa mity - byc moze ty je znasz. Ja znam jeden fakt
    (wielokrotnie powtorzony na budowach) i wspomnialem go w pierwszym poscie.
    WYKONANIE. Masz zapewne chociaz minimalne pojecie o murarce to sobie wyobraz
    ilosc wad ktore moze zrobic przecietna polska ekipa murarska - sa to
    olbrzymie ilosci zle docietych bloczkow, szpary, niedokladnie nalozonej
    zaprawy, wrecz braku zaprawy (spoina pionowa jesli wystepuje), laczenia
    bloczku w poziomie na pióro-wpust gdzie jeden bloczek jest dociety (wiec nie
    ma wpusty) a drugi ma pióro i pobieżne zarzucenie tego zaprawą (zagłaskanie
    od lica szpachelką) bo "przeciez to jest dobre), uzycie zlej zaprawy ("bo
    braklo 3 workow cieplochronnej i dali my zwykla murarska"). I tym podobne
    różne takie na które przy ścianie 2W jestes mniej wrażliwy. Polscy
    budowlancy to w przewazajacej wiekszosci PARTACZE a ci od konstrukcji
    surowej zdaja sie w tym błyszczeć. To ze w sieci nie ma multum watkow o tym
    bierze sie z dwoch przyczyn: "nie chce sie przyznac ze mam to skopane, po co
    ludzie maja wiedziec" a druga to "nie znam sie, moze tak ma byc". Pomijam
    szczegolny przypadek tzw "deweloperki" gdzie bardzo czesto robi sie byle jak
    bo przeciez klient kupuje OTYNKOWANE. A czego oczy nie widzą...

    Jasne - da sie tego wszystkiego przypilnowac. Albo jak sie robi samemu -
    robic to po prostu porzadnie.
    Moze ja mieszkam w dziwnym rejonie ale tu masa domkow co robili sobie z
    Ytonga to koniec koncow DOCIEPLALI przy tynkowaniu chocby 5cm by zlikwidowac
    "przeciągi" (samo tynkowanie tez by je zlikwidowalo - ale sciana
    zdecydowanie nie miala by "parametrów"). Takze murarze niczego nie
    wymyslala - czy prosto czy nie - umawiaja sie czesto za kondygnacje i tyle.
    Zawsze se czas moga rozciagnac browarkiem czy dwoma ;) Natomiast oni to po
    prostu bardzo czesto, mowiac nieladnie, pierdola.

    Dla mnie EOT o mitach ;)

    Kane

    ps. nei jestem budowlancem - jakiekolwiek budowy widze dokladniej dopiero od
    3-4 lat przy okazji swojej. To sa moje prywatne obserwacje na dosc sporej
    probce (akurat tak sie sklada ze duzo znajomych ludzi sie buduje).