  • 21. Data: 2010-01-19 12:56:53
    Temat: Re: Ytong nowe puistaki
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hj47s8$f2g$3@news.onet.pl...

    > Nawet nie wiedziałem, że są jakieś specjalne kołki do komórkowego...

    Są, są - taki "świder" z chyba 4-ma skrzydełkami
    ustawionymi prostopadle do ściany,
    średnica calości gdzieś ze 3 cm
    (ale wierci się tylko pod środek).

    Pzdr

    JKK

  • 22. Data: 2010-01-19 13:26:40
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    > Lambda Ytonga nie ma tu znaczenia skoro jest ocieplone 20cm wełny
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    Po prawdzie, to te 20 cm wełny dopiero na wiosnę położe :)
    Więc teraz ten Ytong mi służy bez ocieplenia.

    p.

  • 23. Data: 2010-01-19 16:45:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > WYKONANIE. Masz zapewne chociaz minimalne pojecie o murarce to sobie
    > wyobraz ilosc wad ktore moze zrobic przecietna polska ekipa murarska - sa
    > to olbrzymie ilosci zle docietych bloczkow, szpary, niedokladnie nalozonej
    > zaprawy, wrecz braku zaprawy (spoina pionowa jesli wystepuje), laczenia
    > bloczku w poziomie na pióro-wpust gdzie jeden bloczek jest dociety (wiec
    > nie ma wpusty) a drugi ma pióro i pobieżne zarzucenie tego zaprawą
    > (zagłaskanie od lica szpachelką) bo "przeciez to jest dobre),

    A co jest zlego w takich szczelinach??

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-01-19 17:14:46
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > A co jest zlego w takich szczelinach??

    To ze poprawnie wymurowana sciana ich nie ma ?
    To ze Ytong itp musza miec pelna spoine miedzy bloczkami by zachowane byly
    obiecywane parametry a ekipy "łatają" takie szczeliny po prostu przez
    zagłaskanie z zewnatrz szpachelką lub wrecz zostawiają a potem idzie na to
    tynk ?

    Kane

  • 25. Data: 2010-01-19 17:25:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > To ze poprawnie wymurowana sciana ich nie ma ?

    Bez pionowych spoin ich nie ma?

> [...]
    > obiecywane parametry a ekipy "łatają" takie szczeliny po prostu przez
    > zagłaskanie z zewnatrz szpachelką lub wrecz zostawiają a potem idzie na to

    I uwazasz, ze to jest problem? Jak wytlumaczysz puste przestrzenie np. w
    Porothermie? Czym wg. Ciebie bedzie obustronnie zatynkowana szczelina kilka
    milimetrow miedzy bloczkami?

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2010-01-19 19:26:43
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Bez pionowych spoin ich nie ma?

    Nie, nie ma (na pioro-wpust) - jesli poprawnie zrobiono. Nie wiem czy mnie
    dobrze rozumiesz - ja mowie o szczelinach wynikajacych z olewactwa
    budowlancow ktore moga siegac praktycznie dowolnych rozmiarow (bo i
    szczeliny na grubość kciuka nie sa czyms nadzwyczajnym -" akurat mial
    dociety taki kawalek i minimalizowal odpad") a nie o mikroszczelinie ktora
    byc moze na pioro-wpuscie sie tworzy.

    > I uwazasz, ze to jest problem? Jak wytlumaczysz puste przestrzenie np. w
    > Porothermie? Czym wg. Ciebie bedzie obustronnie zatynkowana szczelina
    > kilka milimetrow miedzy bloczkami?

    Ponownie: nie mowie o jednej szczelinie na pare mm tylko o calosci sciany z
    takimi szczelinami (roznego kalibru - to ze na twojej budowie nie bylo
    wiekszych nie oznacza ze jest to standard).

    Tak, oczywiscie ze to jest problem - sciana murowana byle jak nie bedzie
    miala parametrow o jakich mowi producent. Do scian tego typu stosuje sie
    odpowiednie (cieplochronne) zaprawy a nie tradycyjne - by cala sciana miala
    odpowiednie parametry - choc nie jest to obowiązkowe (na zwyklych
    cienkowarstwowych tez nie ma zle o ile jest to dokladnie zrobione).
    Odstepstwa od reżimu technologicznego powoduja ze wszystko idzie w diabły -
    bo przy niedbalstwie dziur i szczelin roznej wielkosci na calych scianach
    robi sie po prostu sporo i wspolczynniki bloczka mozna sobie wtedy wsadzic
    wiesz gdzie ;)

    Reasumujac bo sie za bardzo rozpisuje:
    budowanie sciany 1W jest dobrym pomyslem, sam bym w to wszedl gdyby w
    momencie gdy wybieralem material mialo to sens ekonomiczny plus mialbym
    wolny czas na pilnowanie ekipy bazujac na tyc budowach ktore mialem okazje
    odwiedzic. Wybralem sciane 2W jako odporniejsza na błędy (ocieplanie trwało
    na tyle krótko ze miałem czas podjechac i na biezaco sprawdzac poczynania
    ekipy plus ewentualne korekty w styropianie przez zasiatkowaniem sa
    blyskawiczne do wykonania). Aha - dziury i szczeliny byly i oczywiscie na
    mojej budowie. Zrobilem z nimi dokladnie to samo co fachowcy z Ytongiem -
    zagłaskałem zaprawa i szpachelką. Tyle ze jeszcze cos za tymi dziurami mam -
    ocieplenie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 27. Data: 2010-01-19 22:22:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > szczeliny na grubość kciuka nie sa czyms nadzwyczajnym -" akurat mial
    > dociety taki kawalek i minimalizowal odpad") a nie o mikroszczelinie ktora

    Tylko widzisz, szczeliny w Porothermie beda inne a w Ytongu inne. Ytong
    wyglada na to, ze jest obrabiany mechanicznie po wyjeciu z pieca, Porotherm
    nie. Niczym dziwnym sa szczeliny w Porothermie wielkosci 0,5cm a nawet
    wiecej w spoinie pionowej miedzy piorem i wpustem. Szukanie tutaj
    milimetrowych szczelin jest troche aptekarskie. Cala nieregularna szczelina
    jest zamknieta tynkiem z obu stron. Nic tam nie wieje i nic tam nie krazy
    gdyz szczelina jest zbyt mala. To nic innego jak izolator. Kazdemu sie
    umanilo, ze sciana ma wyjsc idealna ja stol bez widocznych spoin, a to nie
    ma znaczenia nawet zaklejone szpachelka byle bez utykania zimnego kleju do
    srodka. Paradoksalnie ta zamknieta szczelina moze byc cieplejsza od
    proporcjonalnego kawalka calej sciany.

    > Ponownie: nie mowie o jednej szczelinie na pare mm tylko o calosci sciany
    > z takimi szczelinami (roznego kalibru - to ze na twojej budowie nie bylo
    > wiekszych nie oznacza ze jest to standard).

    Oczywiscie masz racje, tylko ze to nie takie oczywiste. Dziura na kciuk to
    nie to samo co pol centymetra, ale bez przesady nie musi byc pod mikroskop.

> [...]
    > miala odpowiednie parametry - choc nie jest to obowiązkowe (na zwyklych
    > cienkowarstwowych tez nie ma zle o ile jest to dokladnie zrobione).

    Mi sie wydaje, ze ta dokladnosc jest troche demonizowana. Sam mam sciane 1W
    Porotherm nie Ytong i widzialem jak to jest robione. Tak naprawde
    spierniczenie czegos w pelnym murze wymaga checi, bo wygodniej jest ukladac
    rowno, inaczej nawet nie bardzo sie da. Newralgiczne miejsca to wience i
    nadproza, tu trzeba byc dokladnym i co nie co przemyslec, ale wytykanie
    jakichs dziurek to chyba szukanie dziury w calym.

    Pozdro.. TK