  • 1. Data: 2012-05-24 11:55:23
    Temat: czy stary piec kaflowy jest coś warty ?
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Czy piec konkretnie taki:

    https://docs.google.com/open?id=0B3NpHJmQ9PAobTcxYWd
    qcTdxNWc

    jest cokolwiek warty ? Nie wiem czy to rozbierać delikatnie czy duży młotek
    i rozwalić na kawałki.

    To srebrne coś na górze da się zmyć. Moim zdaniem piec jest brzydki i
    zniszczony
    ale może ludzie szukają brzydkich i zniszczonych pieców.

  • 2. Data: 2012-05-24 12:08:23
    Temat: Re: czy stary piec kaflowy jest coś warty ?
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    On 24 Maj, 11:55, "bagno" <b...@o...pl> wrote:

    > To srebrne coś na górze da się zmyć. Moim zdaniem piec jest brzydki i
    > zniszczony
    > ale może ludzie szukają brzydkich i zniszczonych pieców.

    A mnie się podoba. Jakkolwiek kupić nie chcę.

    Spróbuj sprzedać, kto wie? Szkoda byłoby rozwalać, jeśli znajdzie się
    chętny...

    Ania

  • 3. Data: 2012-05-24 13:03:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 maja 2012 11:55:23 UTC+2 użytkownik bagno napisał:
> [...]
    qcTdxNWc

    > jest cokolwiek warty ? Nie wiem czy to rozbierać delikatnie czy duży młotek

    Zadzwoń do lokalnych zdunów. Często jest tak że chętnie go zabiorą. Może dadzą pare
    zł albo chociaż sami rozbiorą i wywiozą.

  • 4. Data: 2012-05-24 14:05:18
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    czeremcha wrote:

    > A mnie się podoba. Jakkolwiek kupić nie chcę.

    Mnie też, zwłaszcza, że wiem, jaki piękny potrafi być zimą. Szczególnie jak
    mrozu po kokardę, i centralne nie nadąża, choć licznik bije ;-)

    J.

    www.kontestacja.com

  • 5. Data: 2012-05-24 14:47:23
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    > Mnie też, zwłaszcza, że wiem, jaki piękny potrafi być zimą. Szczególnie
    > jak
    > mrozu po kokardę, i centralne nie nadąża, choć licznik bije ;-)

    Szczególnie jak w całym domu masz pełno dymu, na podłodze jakiś syf
    a ciepła jak nie bylo tak nie ma. Jak mam to dziadostwo rozgrzewać przez
    5 godzin po to żeby się zrobiło troche cieplej w 1 pokoju i to zwykle
    akurat kiedy muszę wyjść z domu to chyba jednak bardziej opłacają mi
    się inne rodzaje ogrzewania.

  • 6. Data: 2012-05-24 14:52:52
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > To srebrne coś na górze da się zmyć. Moim zdaniem piec jest brzydki i
    > zniszczony
    > ale może ludzie szukają brzydkich i zniszczonych pieców.

    a właśnie że tak. Piece składane nawet ze starych kafli, ale wyglądające
    "jak nowe", nie mają duszy, a mniej górnolotnie -czegoś co określa się
    ostatnio jako "vintage", a w estetyce japońskiej jako "wabi". Czysto
    zewnętrzna "ładność" nie ma w tym wypadku większego znaczenia. Twój piec
    może nie jest szczytowym osiągnięciem sztuki dekoratorskiej, ale coś w
    nim jest, i to właśnie ślady użytkowania, sadza, przebarwienia etc. o
    tym decydują. Jestem pewien, że komuś właśnie taki piec może się bardzo
    spodobać, problem tylko żeby go znaleźć ;-)

  • 7. Data: 2012-05-24 15:05:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 maja 2012 11:55:23 UTC+2 użytkownik bagno napisał:
    > ale może ludzie szukają brzydkich i zniszczonych pieców.

    Teraz jest moda na kominki ale widuje coraz więcej domów w których zamiast kominka
    jest piec kaflowy. Może nie takie duże jak kiedyś robiono ale czesto z przeszklonymi
    drzwiczkami mniejsze zgrabnierjsze. W moim kolejnym domu kominka raczej nie będzie(
    ajesli juz to otwarty taki jak mam teraz) ale na ładny zgrabny piec mniejsce
    wygospodaruje.

  • 8. Data: 2012-05-24 15:08:49
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    bagno wrote:

> [...]
    > 5 godzin po to żeby się zrobiło troche cieplej w 1 pokoju i to zwykle
    > akurat kiedy muszę wyjść z domu to chyba jednak bardziej opłacają mi

    Widocznie nie był czyszczony od kiedy go postawiono. Nie mam takiego pieca,
    ale mam okazję czasem zimą pokorzystać z jego uroków. Zdecydowanie nie ma
    nic z tego, co opisałeś. Rozbierz i po kłopocie.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 9. Data: 2012-05-24 15:10:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 maja 2012 14:47:23 UTC+2 użytkownik bagno napisał:
    > Szczególnie jak w całym domu masz pełno dymu,

    Moi teście w mieszkaniu w bloku pale od ponad 50 lat w piecu kaflowym i dymu jeszcze
    jak mówia nie było

    >na podłodze jakiś syf
    Syf można pozamiatac. Zresztą posiadacze tak modnych teraz kominków twierdza ze dymu
    ani syfu nie ma;)

> [...]
    > 5 godzin po to żeby się zrobiło troche cieplej w 1 pokoju i to zwykle
    > akurat kiedy muszę wyjść z domu to chyba jednak bardziej opłacają mi

    A to fakt regulować temperature piecem trudno. Ale z tym 5 godzinnym rozgrzewaniem to
    przesadziłeś;)Ale tak jak z dwie godziny go nagrzewasz to póxniej kilkanascie godzin
    ciepło oddaje.

  • 10. Data: 2012-05-24 21:34:04
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    Napisz tu lub na piva skąd jesteś - jakbyś wyrzucał to byłbym chętny na
    drzwi bo szukam do wędzarni:-)

    --
    ---
    uciu