  • Data: 2010-07-10 21:27:40
    Temat: Re: czym sie tłumi hałas
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    slawek7 pisze:
    > Jakie są sposoby na eliminację dzwięków, inaczej pytając co tłumi
    > dzwięki, czy jakiś materiał miekki czy twardy.
    > Sąsiad głośno słucha TV i o ile w dzień jest ok bo nie przeszkadza, to
    > o tyle wieczorem jest trochę uciążliwe i zastanawiałem się nad
    > naklejeniem czegoś na ścianę, ale nie wiem czy ma to być coś
    > miekkiego, czy lepiej jakies płyty twarde?

    Istotne są pewne okoliczności...
    Jak dużą powierzchnię ścian chcesz wytłumić?
    Czy są w tych ścianach jakieś rogi/zakręty/skosy?
    Czy ściany są w jakiejś ciężkiej technologii wykonane, czy lekka płyta g-k?

    No i... czy jesteś gotów na pewną stratę miejsca po swojej stronie?

    Najskuteczniej wytłumisz te odgłosy dając co najmniej dziesięć cm wełny
    mineralnej na ścianę, a na to płytę g-k.
    Możesz kupować jakieś tam wynalazki dedykowane, ale z praktyki wiem, że
    dają niewiele, a kosztują wiele więcej :-).

    Podstawą wytłumienia jest jakiś materiał absorbujący fale dźwiękowe - tu
    wełna jest idealna, ale musi być w miarę gęsta. Zakłada się, że od 30-40
    kg/m3 wzwyż. Stracisz w efekcie kilkanaście cm powierzchni swojego
    lokum, ale efekt masz gwarantowany - jak na telewizyjny dźwięk, powinno
    wystarczyć :-).

    pozdr
    robercik-us