    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 12 Dec 2018 08:48:50 -0800 (PST)
    Subject: Re: czym zedrzeć starą farbę z drewnianej balustrady
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 10:03:47 UTC-6 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    istotne czy to oscylacyjna czy tasmowa. Oscylacyjna zaklei sie szybko na tanim
    papierze a tasmowa troche pozniej na drogich tasmach.

    > Papier do taśmówek nie jest jakiś przesadnie drogi
    > Jak zacznie jakimś gruboziarnistym to się nie zaklei tak szybko
    > Tylko w tym roku sporo starych mebli szlifowałem i były to przeróżne powłoki- od
    farby olejnej na drewnie do bejcy czy inne forniry
    > Co do środków chemicznych to kilka próbowałem i nie trafiłem na taki który
    przyzwoicie by stare powłoki usuwał

    Jest relatywnie drozszy od allegrowego papieru do oscylacyjnych. Szczegolnie jak sie
    kupuje tasmy w kastoramie a papier na alegro - w arkuszach.

    To czy ziarno jest grube czy nie jest nieistotne. Istotne jest jak bardzo sie ta
    farba nagrzeje i czy sie zrobi plastyczna. Jak sie zrobi to zaklei nawet papier 20 o
    ile taki wsadzisz w tasmowke.

    Roznica miedzy oscylacyjna a tasmowka jest taka ze papier na tasmowce moze nieco
    ostygnac jak wraca gora. Co wiele nie zmienia bo to nie jego temperatura jest istotna
    tylko temperatura farby. Jak sie uplastyczni to wlezie miedzy ziarno. I jesli nie po
    20cm to po metrze zaklei tasme.

    BTW. Sa metody na oczyszczenie tasmy. Dzialaja w kratke bo duzo zalezy od tej farby
    co zakleila papier.