eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Date: Thu, 25 Feb 2021 23:27:11 +0100
    <s12g2a$ca4$1@dont-email.me> <s12hro$rc2$1@dont-email.me>
    <s12j4k$643$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s12lin$p59$2@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s12vsk$gr5$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s13jmm$dj5$1@dont-email.me> <6036991b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <s16ado$hd0$1@dont-email.me>
    <60381bb0$1$31100$65785112@news.neostrada.pl>

    On 25/02/2021 22:50, ąćęłńóśźż wrote:
    > Porównanie gospodarki polskiej i rosyjskiej wypadłoby na korzyść ichniej.

    Nikt tu nie porównuje gospodarki ichniej i polskiej. Pokazuje tylko że
    Rosja już dawno przestała się rozwijac, stacza się wypadając z co chwile
    następnych rynków. Kupowałeś ostatni cokolwiek zrobionego w Rosji?
    Wiertarkę? Ser? Meble? Filmy? Śladowe ilosci. Przy takim państwie
    powinni być równorzędni z pozostałym graczami. Tymaczem nikt nie chce
    ich produkcji, bo oni nic nie produkują co ma wartość. Jedyne co ma
    śladową wartosć to niektre detale techniki wojskowej, energetyki
    jądrowej. Poza tym dupa.

    > Zobacz np. technikę kosmiczną

    Opartą o kilkudziesięoletnie, niewydolne rakiety, silniki produkowane na
    bodaj Ukrainie i brak jakichkolwiek osiągnięć w ostatnich 20-30 latach
    poza rozdupceniem kilku satelitów czy sond do stanu kiedy komercyjne
    firmy wolą nie ryzykować tej loterii rodem z ZSRR. Sojuzy latają i
    owszem. Ale to nie są osiągnięcia współczesne. To zabytki.

    >, lotniczą

    Obecną? Tą co jej nie chcą kupować i państwo musiał nakazać kupić
    produkowane u nich samoloty jakiejś państwowej spółce?

    >, wojskową

    Jaieś konkretny inne niż 40-letnie silosy w których uran myszy
    przeżarły? No tak zapomniałem, Rosja to wódka i rakiety. Rakiety mają.
    Czyli bez zmian. Zawsze mieli.

    >, informatyczną

    Zerowa. Nic nie produkują. Maja tylko zdolnych programistów. Tylko
    dlatego że to *NIC* nie kosztuje. Sam się rodzą.

    Rosjanie miali zaprojektować własny telefon. Zaprojektowali poprzez
    kupno chińskiego telefonu z amerykańskim systemem operacyjnym. Jest
    słynny film w którym Putinowi tłumaczy się szef rosysjkiej spółki
    technologicznej "że troche nie wyszło". Rossija!

    Ostatni procesor jaki produkowan na ich terytorium to jakieś żałosne
    podróbki chipów z lat 90. Potęga, znaczy się, informatyczna.

    Taka samą potęgą jest Korea Pn. Ich głowne źrodło dochodu waluty
    zachodniej to zdaje się obecnie badna pryszczersów hackujacych po całym
    świecie. Potęga informatyczna, Panie.

    > Do tego nasz węgiel wobec ich ropy

    Gównianej jakości, dodajmy.

    >, gazu, diamentów i niemal wszystkiego.

    Jesli Rosja ma jakieś bogastwa, to najczęsciej w miejscach gdzie nie da
    się ich ruszyć bez ogromnego nakładu kasy, której mafia nie wyłoży. Jak
    się coś da wykopać niedaleko to spoko, ale jak by trzeba było rozkopać
    pół syberii to nie. Chińczycy już tam się wprowadzają. Kup popcorn i patrz.

    Nikt tutaj nie porównuje gospodarki Rosji do Polski, coś ci się
    pomerdało. Natomaist jes obserwacja że Rosja, jako że zarządzana przez
    skorumowane mafijne struktury, jak wszędzie w takiej sytuacji, demontuje
    gospodarkę i staje się tylko eksporterem dóbr naturalnych, najczęsciej
    nieprzetworzonych. To spowodwało juz teraz że Rosja panicznie ingeruje w
    rynek ropy naftowej na całym świecie wiedząc że jak dupnie cena to w
    kraju zabraknie wszystkiego, bo ich "dobrobyt" jest bezpośrednio
    powiązany z ceną ropy. Patrz, jak w Wenezueli.