eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Date: Fri, 26 Feb 2021 08:10:08 +0100
    <s12g2a$ca4$1@dont-email.me> <s12hro$rc2$1@dont-email.me>
    <s12j4k$643$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s12lin$p59$2@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s12vsk$gr5$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s13jmm$dj5$1@dont-email.me> <6036991b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <s16ado$hd0$1@dont-email.me>
    <60381bb0$1$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <s19880$l41$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>

    On 26/02/2021 02:38, Zenek Kapelinder wrote:
    > Na rosyjskich rakietach przez dziesięciolecia rozwiały swoje programy badania
    kosmosu różne państwa.

    Słowo klucz: rozwijały. Czas przeszły. Rosja nie ma obecnie wkładu w
    badania kosmosu, praktycznie żadnego. Nie ma badań naukowych, nie ma
    satelitów badawczych, misji badawczych, nie ma programu budowy rakiet,
    nie ma nic. Własnie widzisz jak ostatnie fragmenty dawnej potęgi
    rozpadaja się w proch. Ile można latać w kosmos na technologi z lat 50.

    > Samoloty twierdzisz że mają kiepskie.

    Nikt ich nie chce kupować. Z resztą Superjet 100 jest "w większej
    połowie" produkowany z części z importu. Zupełnie jak ten rosyjski
    telefon. To już nawet nie jest komiczne.

    > Myśliwskie mają tej samej generacji co Amerykanie.

    Znowu: rakiety mają. A cokolwiek poza rakietami?

    > Torpedę zrobili co pod wodą pomyka 100m/sekundę. O ich nowym czołgu

    Hurra! I na Berlin! Gospodarka oparta o produkcje sprzetu wojskowego. W
    razie czego ich czołgi sa jadalne i potrafią słuzyć jako teleskopy po
    wysłaniu na orbitę. Nadają się również jako traktory do orki. Taki żart był.

    > Filmy twierdzisz słabe. Ostatnio widziałem kilka. Zrobione z takim wypierdem że
    Amerykanie mogli by się uczyć od nich jak się filmy robi.

    Tak. Widziałeś kilka. Nie kilka tysięcy. Kilka. I nie chodzi o
    hamerykańskie. Ogólnie chodzi.

    > A z rzeczy które można u nas kupić. W jednym z marketów kupiłem rosyjski żółty ser.
    Tani był i pyszny.

    Mają poświęcone swoje własne stoisko jak kraje które nia maja czołgów i
    rakiet? Taka półka z rosyjskimi serami, winami, pieczywem?

    Ja ostatnio kupiłem zupkę chińską wyprodukowaną w Rosji. Myśle że to
    początek upadku Chin.

    > Jeszcze trochę i wykończą polskich sadowników jak zaczną eksportować rosyjskie
    jabłka.

    Śwat wtedy klęknie. Potęga sadowcznia, spatkobiercy Łysenki wymyślili
    jabłonkę rosnącą w tajdze przy -40 z jabłkami o kalibrze pasujacej do
    czołgów, w razie czego.

    > Od pewnego czasu mają sporo niższe od nas spożycie alkoholu.

    To się zawsze liczy. Mogą pić więcej, ale nie piją. Przynajmniej
    oficjalnie. Pogratulować.

    > Argumentacja że jak tanieje ropa to u nich wszystko zdycha jest z czapy wzięte. Oni
    eksportują połowę wydobywanej ropy.

    Zastanów się dlaczego Putin lata jak kot z pęcherzem i ingeruje w
    politykę krajów arabskich, w tym prężąc muskuły.

    Rosja ma pi x drzwi 50% dewiz z eksportu ropy.

    https://infolupki.pgi.gov.pl/pl/gospodarka/smyrgala-
    rosja-stawia-na-rope-cena-nie-ma-znaczenia

    Zaczyna to coraz bardziej przypominać sytuację z ZSRR. Dewizy.

    > Drugą połowę zużywają na własne potrzeby. Jak tanieją surowce energetyczne na
    świecie to robią się one tańsze w Rosji. Tanie surowce to rozwój przemysłu.

    Którego to przemysłu w niedługim czasie nie będzie ani śladu bo kto chce
    kupować ich produkty któych albo nie ma albo są z muzeum albo nie
    wiadomo czy będą. Lepiej sprzedawać surowe produkty.