  • Data: 2016-12-27 21:11:03
    Temat: Re: darmowe ciepło w zimie
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-26 o 22:17, Budyń pisze:
    > Zeby nie było ze kłócicie sie bez danych -ja takie dane mam.
    > Dla kolektora słonecznego bez powłoki selektywnej, czyli tzw. samoróbki,ustawionego
    na południe, z 20st odchyłka od południa, nachylonego 45st latem dostaję temperaturę
    stagnacji ok. 127st, przy temp. zewnętrzej +30 - czyli mam prawie równo do dyspozycji
    1kW/m2.
    > Temperatura stagnacji mowi ze uwzględniono wszelkie poprawki na kat promieni do
    dachu, przeźroczystosc pokrycia, straty do atmosfery itd.
    > Dla czynnika grzewczego o temperaturze x otrzymujemy moce W i sprawnosci %
    > (sprawnosc powyżwj 100 ponieważ czynnik sie jest chłodniejszy od powietrza wiec sie
    nagrzewa jak w chłodnicy nawet gdyby w ogóle nie było słońca)
    > 50 858 85
    >
    > Zimą temperatura stagnacji to jakies 60st przy 0st, co daje dyspozycyjne 400W/m2
    > 10 350 87
    > 30 233 58
    > 50 92 23
    >
    > czyli zimą dla czynnika w okolicy 30st sprawnosc jest jeszcze znośna, cały dach x
    233W to sporo kilowatów. Ale gdyby ktos chciał 2 czy 4m2 - szkoda zachodu.
    > No i trzeba pamiętac ze dni słonecznych zimą jest mało, jesień i wiosna to juz cos
    bedzie.

    > Kluczem jest niska temperatura czynnika.

    Bardzo fajne dane.
    "like it!"

    --
    MN