  • Data: 2016-07-13 09:28:33
    Temat: Re: do elektryków jaki kabel skrzynka dom
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.07.2016 o 22:50, Irokez pisze:

    > https://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwojowa/pr
    ogramy-obliczeniowe/spadek-napiecia-prad-przemienny-
    trojfazowy.html

    spadek napięcia wystąpi wtedy gdy popłynie prąd. im większy prąd tym
    większy spadek napięcia. im mniejszy prąd, latem, w ciągu dnia, tym
    miejszy spadek napięcia. korzystając z podanego kalkulatora online,
    zakładając prąd 25 amper, wyliczyłem że różnica pomiędzy kablem 10 a
    kablem 16 wynosi 0.3 procenta. W trakcie normalnego dnia, jeśli nie
    uruchomisz żelazka, czajnika, piekarnika, farelki - różnica będzie
    trudna do wyliczenia. Więc wiesz co Ci radzę? Kup grubszy, bo Ci
    powiedzą że jesteś głupi a Twój stary był garbaty i kradł. :)
    ToMasz