  • 21. Data: 2011-09-20 05:14:15
    Temat: Re: dom 100m2 prosze o opinie o projekcie
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > A taka pergola to jest akurat bardzo fajna sprawa

    Ja tam bym nie chciał, żeby mi robale na łeb leciały... :-P

  • 22. Data: 2011-09-20 05:25:23
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-19 22:54, ToMasz pisze:

    > aaaa Pergoooola.... ale bez niej dom byłby o 5tyś tańszy?
    >
    > ToMasz

    Nie przesadzaj. To jest tylko kilka kantówek i kilka desek na sztorc.
    Koszt jakieś 300 złotych.

    Pozdry,
    MW

  • 23. Data: 2011-09-20 08:07:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "robercik-us" napisał w wiadomości grup

    >Ja tam bym nie chciał, żeby mi robale na łeb leciały... :-P

    Zaraz Ciebie kogucik zj..ie że robaczków nie kochasz;)0

  • 24. Data: 2011-09-20 08:14:52
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-19 22:24, a.no pisze:

    > Odrzucam projekty z niska scianka kolankowa, mozna podnosic ale dom
    > moze wtedy wygladac inaczej :(

    Jak już się tak uparłeś na tę wysoką ścianę kolankową (rozumiem, że
    chodzi o powierzchnię na górze), to każdą ścianę możesz podnieść o
    pustak lub dwa, jednocześnie delikatnie wydłużając okap dachu.

    Taki zabieg pozwala na zachowanie proporcji budynku.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 25. Data: 2011-09-20 09:17:49
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > selekcji.
    Mało oglądałeś, ja z zoną przez dwa lata przejżeliśmy parę tys projektów,
    mam tony katalogów do wywalenia, dopiero po takiej lekturze wiedzieliśmy
    czego chcemy i jak i .. zamówiliśmy projekt :)

    łatwiej w internecie :), my z kolei po wybraniu projektu, szukaliśmy kogoś
    kto
    wybudował zawszę chętnie zapraszali nas.

    I całe szczęscie bo już byliśmy zdecydowani na jeden projekt, Dom w Groszku
    II
    na zywo jak zobaczyliśmy klatkę schodową odrazu odpadł, i szukaliśmy dalej.

    Sterta katalogów też jest do dzis na strychu jakis starych bo
    2002-2005roku, w sumie nie korzystaliśmy z nich,
    raczej z w internecie więcej.

    Po zakupie projektu i tak sporo zmian wprowadziliśmy i teraz jestesmy bardzo
    zadowoleni.
    Moze 2 drobne zmiany bym jeszcze dokonał, ale juz po fakcie

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2011-09-20 09:47:57
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 19 Wrz, 22:24, "a.no" <a...@g...com> wrote:
    [...]
    > Co do tych dech nad tarasem od ogrodu to "jakies takie" czesto
    > stosowane rozwiazanie w tej pracowni, ale niekoniecznie zamierzalbym
    > je w praktyce stosowac.

    :) to nie żadne dechy.. to wygląda na pergole, tylko taka w wersji
    mini. Nie wiem czy budynek nie straci wizualnie bez tego elementu.
    Jesli taras jest od poludnia lub zachodu to taka pergola obrosnieta
    winem może byc zbawienna. Jesli nie chcecie zadnych pnaczy to może byc
    nosnikiem innego przykrycia, zreszta sama z siebie tez daje
    zacienienie.

    PZDR
    Shaman

  • 27. Data: 2011-09-20 09:56:12
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 września 2011, 16:59:18 UTC+2 użytkownik krys napisał:

    > Ale tylko do czasu. Dzieci dorastają, wyjeżdżają na studia, do pracy,
    > zakładają rodziny, a rodzice zostają z chałupą, która trzeba posprzątać i
    > ogrzać, a z wiekiem sił ubywa. IMHO to też warto wziąć pod uwagę.

    Zgadza się ale :
    - to jeszcze młodzi ludzie (jak domniemuję z treści pytającego), więc zanim dzieci
    dorosną to jeszcze sporo czasu
    - lepszy (nie zawsze znaczy większy, ale prawie zawsze znaczy droższy w budowie) dom
    znajdzie szybciej nabywców (jak już będzie trzeba)
    - do sprzątania można wynająć innych
    itd. itp.

    Mnie osobiście najbardziej wkurza jak kupię coś na zasadzie "byle taniej", a potem
    zgrzytam zębami bo jak bym przy zakupie dał parę złotych więcej to nie musiałbym
    kupować po raz drugi.

    --
    ZZ@private

  • 28. Data: 2011-09-20 12:23:57
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Amir": wrote in message news:j59lnt$7ng$1@inews.gazeta.pl...

    > [...]
    > Sterta katalogów też jest do dzis na strychu jakis starych bo 2002-2005roku, w
    > sumie nie korzystaliśmy z nich,
    > raczej z w internecie więcej. [...]

    Hej Amir,

    A mógłbyś podesłać linki do stron, na których wyszukiwałeś ?
    Bo ja jakoś nie mogę wciąż wybrać tego idealnego projektu.
    A już jak coś wybiorę, to ciężko znaleźć kogoś, kto to buduje/
    wybudował, by zgodnie za Twoją radą, podjechać i zobaczyć jak
    to wygląda w rzeczywistości.

    Dzięki,
    Aleksander.

  • 29. Data: 2011-09-20 13:55:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > A już jak coś wybiorę, to ciężko znaleźć kogoś, kto to buduje/
    > wybudował, by zgodnie za Twoją radą, podjechać i zobaczyć jak

    Archon - tam jest forum, my wybraliśmy Dom w Groszku 3
    (pisaliśmy emaile do osob, które się wybudowały i wypowiadały na forum)

    czytając opinie wady i zalety, wprowadzilismy trochę przerobek +
    doprojektowanie piwnicy.

    Oczywiście szukalismy tez w innych firmach.

    Dom w lewkoniach tez ogladaliśmy, zanim zapadła decyzja, nastepnie dom w
    groszku 2 zaproszenie mieliśmy do wykończonego domku, oraz blizej
    zlokalizowanego z tynkami, wybraliśmy ten bliżej (odpadł przez klatkę
    schodową z zakręcanymi schodami, bylismy juz 100% pewni tego wyboru) oraz
    dom w groszku 3 (ten w stanie surowym zamkniętym oglądaliśmy) odrazu zapadła
    decyzja, ze to on musi być.

    akurat wszystkie mozna bylo zobaczyć w promieniu do 100km od naszego miejsca
    zamieszkania :)

    odpowiadał nam spory salon połaczony z kuchnią, drugą kuchnio-lazienkę mamy
    w piwnicy, jak i kotłownia, garaz pod salonem ze względu na działkę o
    szerokosci tylko 23m.

    holu zmiesciły się drzwi do łazienki, i mała garderoba, a taras jest nie z
    boku domu, tylko z tyłu.
    ale sam musisz zobaczyć i ocenić.

    Nasze wymagania to: mozliwie duzy salon połaczony z kuchnią od strony ulicy
    + pokoik na parterze oraz lazienka, a gratis zmiesila sie mala gargeroba :).

  • 30. Data: 2011-09-20 14:40:38
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-09-19 14:42, a.no pisze:
    > licze ze uda mi sie go wybudowac "nieco" taniej niż w kosztorysie tj
    > do 300tys brutto, moze nawet poszerzajac garaz do 2stanowiskowego???.
    > Wiem, że mały ale ma byc tani i spelnia podstawowe wymagania:
    > 1. z poddaszem uzytkowym i dodatkowym pokojem na parterze

    Zastanawiam się, co kieruje wyborem takiego domu, w którym ludzie
    mieszkają na strychu (poddasze użytkowe to PR-owa nazwa na strych) w
    klitkach po 9m2, a samochód ma salon 17 m2...
    (Może powinienem większym szacunkiem darzyć samochody?)