  • 1. Data: 2016-04-02 18:13:12
    Temat: domy z prefabrykatów ( w Polsce) czy to ma sens?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    właśnie zobaczyłem taką informacje:
    http://www.tvn24.pl/magazyn-tvn24/domy-z-pudelka-wil
    le-jak-z-klockow-lego-tak-beda-mieszkac-polacy,33,76
    4
    Czy to nie jest za liche na nasze warunki? dach nieokreślony, okna/drzwi
    też nie zachęcające, mimo to podobno 10cm wełny w ścianie ma wystarczyć.
    co myślicie? A może ktoś tak mieszka?
    ToMasz

  • 2. Data: 2016-04-02 18:47:00
    Temat: Re: domy z prefabrykatów ( w Polsce) czy to ma sens?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 kwietnia 2016 18:13:14 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > Czy to nie jest za liche na nasze warunki? dach nieokreślony, okna/drzwi
    > też nie zachęcające, mimo to podobno 10cm wełny w ścianie ma wystarczyć.

    to jest raczej mieszkanko dla singla, bo małe. Ale gdyby to ocieplic dobrze to kto
    wie, bo 10cm to za mało. Jak ceną nie wydziwią to mogłaby byc ciekawa alternatywa.

    b.

  • 3. Data: 2016-04-02 18:51:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-04-02 o 18:13, ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > Czy to nie jest za liche na nasze warunki? dach nieokreślony, okna/drzwi
    > też nie zachęcające, mimo to podobno 10cm wełny w ścianie ma wystarczyć.

    To co jest w linku wygląda jak barak a nie jak dom.

    U mnie we wsi jeden z deweloperów postawił czteropiętrowy budynek z
    gotowych prefabrykatów. Same ściany to nie jest tylko beton ale coś
    bardziej "ciepłego" no i wełny/styropianu dali na to więcej niż 10cm.
    Firma, która budynek stawiała twierdzi, że mniejsze domki też w tej
    technologi da się postawić.
    Poniżej link do galerii, gdzie widać "klocki" z jakich to stawiali.

    http://aleja-n.pl/?page_id=15

  • 4. Data: 2016-04-02 19:16:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > technologi da się postawić.
    > Poniżej link do galerii, gdzie widać "klocki" z jakich to stawiali.

    to co pokazałeś, wygląda na wielką płytę, nie na prefabrykaty. Choć to
    może jedno i to samo? Szkoda że te płyty układane przez dzwig, nie miały
    na sobie styropianu (albo innej ociepliny) Wystarczyło by samą pianką
    wypełnić szczeliny i gotowe.

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-04-02 19:59:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-04-02 o 19:16, ToMasz pisze:

    > to co pokazałeś, wygląda na wielką płytę, nie na prefabrykaty. Choć to
    > może jedno i to samo?

    To nie jest wielka płyta, przynajmniej ta, z której budowało się u nas
    osiedla w latach 70-tych i 80-tych.
    Widziałem to z bliska i wyglądało mi to na wymieszanie betonu z
    keramzytem, coś jak bloczki Teriva. Jak się w to puka/stuka, to jest
    bardziej pusty dźwięk niż wielka płyta z betonu.

    > Szkoda że te płyty układane przez dzwig, nie miały
    > na sobie styropianu (albo innej ociepliny) Wystarczyło by samą pianką
    > wypełnić szczeliny i gotowe.

    Trzeba by było robić płyty ze styropianem lub wełną oraz w różnych
    grubościach, sporo z tym pierdolenia w przypadku masowej produkcji. A
    tak stawia się dom w jeden dzień i ociepla czym i jak się komu podoba.

  • 6. Data: 2016-04-02 20:07:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > może jedno i to samo? Szkoda że te płyty układane przez dzwig, nie miały
    > na sobie styropianu (albo innej ociepliny) Wystarczyło by samą pianką

    <http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,198416
    00,wielki-powrot-wielkiej-plyty-na-razie-na-pradze-p
    olnoc.html>

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?