    From: Józef Małczyński <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: drenażwewnętrzny
    Date: Wed, 29 Jul 2009 09:57:12 -0700 (PDT)

    On 26 Lip, 10:10, witek68 <w...@g...com> wrote:

    > (...)
    >
    > Poza tym wody przesączając się do piwnicy podmywa fundament - jak
    > będziesz ją odprowadzał intensywnie to tak samo będzie wpływać i
    > intensywnie będzie wymywać grunt spod fundamentów
    >
    > Pozostaje Ci jedynie zrobić to, co radzi Tornad lub dogadać się z
    > sąsiadami i zrobić porządny drenaż
    >
    > WB

    Fajnie tam macie. W końcu woda przepchnie chałupę i popękają ściany.
    Kwestia czasu. Moim zdaniem: przeprofilować spadek terenu od chałupy
    na około 3 metry, pionowo wykopać rów z około metra i założyć trzy
    opaski drenażowe, jedna nad drugą, przesypać je keramzytem, a jak
    sąsiezdi nie chcą, to przeprowadź rurami odpływ przez Twoją chałupę.
    Jak grunt nieco przeschnie, to odkop OD ZEWNĄTRZ chałupę i przyklej do
    ściany izolację przeciwwilgociową(powłoki) a następnie np kubełkową i
    przysyp to takim gruntem, który zawiera glinki. Doszczelni ścianę. Na
    poziomie ław możesz dodatkowo dodać opaskę drenażową. Kosztuje ale się
    opłaca. Powodzenia