    From: Rentier <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: drenażwewnętrzny
    Date: Wed, 29 Jul 2009 21:38:18 +0200

    Józef Małczyński pisze:

    > Fajnie tam macie. W końcu woda przepchnie chałupę i popękają ściany.
    > Kwestia czasu. Moim zdaniem: przeprofilować spadek terenu od chałupy
    > na około 3 metry, pionowo wykopać rów z około metra i założyć trzy
    > opaski drenażowe, jedna nad drugą, przesypać je keramzytem, a jak
    > sąsiezdi nie chcą, to przeprowadź rurami odpływ przez Twoją chałupę.
    > Jak grunt nieco przeschnie, to odkop OD ZEWNĄTRZ chałupę i przyklej do
    > ściany izolację przeciwwilgociową(powłoki) a następnie np kubełkową i
    > przysyp to takim gruntem, który zawiera glinki. Doszczelni ścianę. Na
> [...]
    Wszystko ok, ale: tam gdzie sugerujesz odkopać fundament, mam taras na ok 3m
    wchodzący w ogródek,a
    wysoki na 75cm
    Przeprowadzenie drenażu przez chałupę na wskroś wiąże się z destrukcja podłogi w
    living-roomie,
    wykopaniem rowu na ok 2,5 do 3m głębokiego i przejścia co najmniej pod 2ma
    ławami.Masakra.
    Mój pomysł z 1 postu jest o tyle kuszący, że musiałbym wykopać bezkolizyjnie rów
    głęboki tylko na
    około 40 cm i szeroki na szpadel...