  • 1. Data: 2014-11-06 14:02:15
    Temat: dziura w wylewce kranu - czym załatać od wewnątrz
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    w wylewce(chodzi o tą rurę przy baterii, kranie kuchennym, a nie takiej
    na podłodze) pojawiła się dziura.
    Kran może nie jakiś super hiper, ze 2 stówki kosztował, gwarancja minęła
    niedawno niestety.

    Dziura jest na przetłoczeniu, jakieś 2cm od końca (a właściwie od
    początku) wylewki, jest bardzo mała, ciśnienia też tam wielkiego nie ma,
    ale woda się sączy..
    Sama bateria jest w bdb stanie, szkoda by ją wyrzucać, z zewnątrz tez
    tej dziury nie widać bo jest pod nakrętką, która mocuje wylewkę do baterii.
    No i tak myślę żeby to od wewnątrz czymś uszczelnić. Pierwsze co mi na
    myśl przychodzi to żywica(czy inny poxpiol), wystarczyło by pędzelkiem
    delikatnie przemalować, no ale to jednak kran w kuchni, woda pitna - nie
    wiem czy takie wynalazki nie są szkodliwe..

    Możecie polecić jakiś specyfik który można być w kontakcie z produktami
    spożywczymi i jednocześnie będzie miał cechy żywicy(można nanieść
    pędzelkiem, dobrze się trzyma metalu(pieron wie jakiego, pewnie jakiś
    gównolit)itp...)

  • 2. Data: 2014-11-06 14:32:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > spożywczymi i jednocześnie będzie miał cechy żywicy(można nanieść
    > pędzelkiem, dobrze się trzyma metalu(pieron wie jakiego, pewnie jakiś

    Ja bym dał wspomniany Poxipol. Tyle że najpierw trzeba tę rurę dobrze
    wysuszyć bo inaczej kiepsko się trzyma (wiem, bo tak kiedyś uszczelniałem
    pion w kamienicy gdzie wspólnota nie zgadzała się na remont). Nie mam
    pojęcia czy jest nieszkodliwy ale ile musiałoby go być by miało to
    znaczenie? Śmiem twierdzić że jeśli cokolwiek z niego trafi do wody to będą
    to pojedyncze cząsteczki na litr. Gdyby to miało szkodzić to jego sprzedaż
    byłaby zabroniona bo polizanie palców po dotknięciu czegoś klejonego mogłoby
    się źle skończyć.

    Są też specjalne kleje używane przez hydraulików to uszczelniania gwintów -
    mają atest do wody pitnej więc są nieszkodliwe.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-11-06 14:45:43
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-11-06 14:02, Albercik pisze:
    http://allegro.pl/klej-metalowy-epoksydowy-2x20ml-te
    chnicql-i4720728719.html

    można spróbować

  • 4. Data: 2014-11-06 17:26:53
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-06 o 14:02, Albercik pisze:
> [...]
    > No i tak myślę żeby to od wewnątrz czymś uszczelnić. Pierwsze co mi na
    > myśl przychodzi to żywica(czy inny poxpiol),
    Może być Poxipol, ale niedawno kleiłem klejem epoksydowym UHU i powiem,
    że jest lepszy od Poxipolu, z tym, że twardnieje aż 12 godzin (zawsze
    można podgrzać, co przyspieszy). Co do szkodliwości, to nie ma obaw, bo
    woda będzie w kontakcie z klejem ułamki sekund. Zbiorniki wody pitnej
    maluje się od wewnątrz farbami epoksydowymi (takimi, które mają atest),
    a więc taki klej bez atestu nie zaszkodzi.
    Możesz też spróbować zalutować cyną. Wylewka jest na 99% z mosiądzu, a
    ten się łatwo lutuje.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-11-06 18:11:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    A możemy prosić o fotkę?
    > Może być Poxipol, ale niedawno kleiłem klejem epoksydowym UHU i powiem,
    > że jest lepszy od Poxipolu, z tym, że twardnieje aż 12 godzin
    Te wszystkie kleje to prawie ta sama substancja. Te które twardnieją
    długo, mają większą szansę na spenetrowanie powierzchni, na lepsze
    związanie się z powierzchnią. Tak więc z definicji działają lepiej,
    chociaż w warunkach laboratoryjnych są takie same jak szybko wiążące
    ToMasz

  • 6. Data: 2014-11-06 19:05:47
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 listopada 2014 14:02:19 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
> [...]
    > spożywczymi i jednocześnie będzie miał cechy żywicy(można nanieść
    > pędzelkiem, dobrze się trzyma metalu(pieron wie jakiego, pewnie jakiś

    A nie prościej napisać do producenta (a jak chińczyk to do marketu) i kupić nową
    wylewkę? Toż to kilka-kilkanaście zł, a będzie działać.

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2014-11-06 19:49:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 6 listopada 2014 14:32:54 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Są też specjalne kleje używane przez hydraulików to uszczelniania gwintów -
    > mają atest do wody pitnej więc są nieszkodliwe.

    Tylko zazwyczaj sa to kleje anaerobowe, utwardzaja sie po odcieciu doplywu powietrza
    (tlenu). Zalatac tym dziure moze byc trudno...

    WS

  • 8. Data: 2014-11-07 10:30:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tylko zazwyczaj sa to kleje anaerobowe, utwardzaja sie po odcieciu doplywu
    > powietrza (tlenu). Zalatac tym dziure moze byc trudno...

    O, nie wiedziałem. W takim razie jak to się w praktyce używa? Jak widziałem
    hudraulika który tym sklejał dwie rurki bo jedna miała całkowicie zjechany
    gwint i to się utwardziło a rurka idzie na powietrzu?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2014-11-07 10:46:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 7 listopada 2014 10:30:56 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > O, nie wiedziałem. W takim razie jak to się w praktyce używa? Jak widziałem
    > hudraulika który tym sklejał dwie rurki bo jedna miała całkowicie zjechany
    > gwint i to się utwardziło a rurka idzie na powietrzu?

    Takiego akurat nie mam, ale pewnie jak kleje do gwintow dziala...
    Mam loctite 243 bodajze... butelka ma dozownik i koncowka mam zawsze mokry klej przez
    kilka miesiecy nawet ;) nigdy nie wysycha... po nalozeniu na gwint i zakreceniu
    twardnieje w kilka godzin

    WS