    From: "Grzegorz" <n...@f...too>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: elektroniczne zawory termostatyczne do grzejników
    Date: Thu, 8 Dec 2016 22:56:33 +0100

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:5849ccfa$0$639$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup
    >

    > Użytkownik "JaTy.CKmK" <J...@g...com> napisał w wiadomości

    komunikaty/informacja-nt-podzielnikow-kosztow-ogrzew
    ania/

    > Czyli prezes się wypiął, jednakowoż, pewnie jest jakaś instrukcja
    > instalacji owych, jeśli nie to tym bardziej jest podstawa do
    > kwestionowania.

    Ne ma.
    Dane na których opiera się zasada montażu, pracy i rozliczania, a w
    szególności
    tzw. "współczynników" nie pochodzą ze źródeł naukowo wiarygodnych.
    Ma to takie samo uzasadnienie naukowe jak do sprzedaży różnej maści
    środków na wszystko.
    To pseudonauka wykreowana przez firmy,.które z tego żyją.

    Pewnie były takie sprawy w których zarządano "świadectwa
    legalizacji/kalibracji"
    miernika tej abstrakcyjnej jednostki, którą ten instrument mierzy.
    Nie wiadomo co to to mierzy a algorytm pomiaru (zliczania) jest tajemnicą
    firmy
    zewnętrznej. Jest tam nawet karne zliczanie jak program stwierdzi próbę
    ingerencji.

    Można wybrać opłatę za ciepło liczoną z metra czyli ryczałt.
    Jednakże władze wspólnot tak ustalają stawki jakby dochodziło do kradzieży
    na szkodę pozostałych lokatorów. Stawki są zaporowe i to bym właśnie
    kwestionował
    bo niby z czego one wynikają?