  • 101. Data: 2010-08-25 20:07:37
    Temat: Re: elektryka - podlaczenie
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:63df.000000f3.4c755780@newsgate.onet.pl...

    > I na dodatek w kółko się porusza, zupełnie jak by na rondo wjechał.
    > Dojechałeś
    > kiedyś z miejsca A do miejsca B jeżdżąc po rondzie. Co z tego że zrobiłeś
    > w ten
    > sposób 100 kilometrów i średnia Ci wyszła 200/h jak krążysz w tym samym
    > miejscu.

    W kółko się porusza? A to Ci dopiero nowość...
    A co z tym końcem Świata?

  • 102. Data: 2010-08-25 20:09:34
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > doświadczenie: Układamy na podłodze węża z kilkunastu pudełek od zapałek,
    > klocków czy dowolnych innych prostopadłościanów. Ściśle, jeden za drugim.
    > Po czym zaczynamy pchać BARDZO WOLNO palcem pierwsze pudełko tak, żeby
    > cały ułożony rząd zaczął się poruszać.
    >
    > Zagadka: po jakim czasie od rozpoczęcia pchania pierwszego pudełka
    > będziemy mogli stwierdzic, że ostatnie pudełko się porusza? Czy też
    > inaczej: jaka będzie prędkość przeniesienia zjawiska pchania z początku
    > rzędu ułożonego z pudełek na jego koniec? Czy będzie ona zalezna od
    > prędkości poruszania się samych pudełek?

    Ale tak na poważnie, to masz świadomość że wypuściłeś sporo szumu
    informacyjnego, żeby nie odpowiedzieć na pytanie w siódmym wierszu tej
    wiadomości?

  • 103. Data: 2010-08-25 20:24:13
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > pudełek na jego koniec? Czy będzie ona zalezna od prędkości poruszania się

    Szkoda było Twojej pisaniny. Nie zrozumiał.

  • 104. Data: 2010-08-25 20:28:18
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Ale tak na poważnie, to masz świadomość że wypuściłeś sporo szumu
    > informacyjnego, żeby nie odpowiedzieć na pytanie w siódmym wierszu tej
    > wiadomości?

    Tak na poważnie, ów "szum informacyjny" był specjalnie dla Ciebie, bo
    najwyraźniej fakt, że elektrony się poruszają relatywnie wolno jest dla
    Ciebie objawieniem, w które w dodatku niezbyt wierzysz. Tak więc masz
    powyżej miniwykład z fizyki oraz przykład łopatologiczny na to, że coś
    poruszającego się bardzo wolno może być nośnikiem zmian rozchodzących się z
    prędkością wielokrotnie większą (teoretycznie prędkością światła).

    Pytanie z siódmego wiersza pozwoliłem sobie pominąć jako... delikatnie
    mówiąc... pomijalne, powiedzmy ;)

    J.

  • 105. Data: 2010-08-26 06:12:33
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > z prędkością wielokrotnie większą (teoretycznie prędkością światła).
    >
    > Pytanie z siódmego wiersza pozwoliłem sobie pominąć jako... delikatnie

    Wiesz, że rozmowa była na temat podłączenia czegośtam?
    I nie potrafię skojarzyć jakiegoś bliskiego związku pomiędzy różnicą
    prędkości ruchu elektronów, a podłączeniem odbiornika energii.
    I czemu miały służyć te przepisane z Wikipedii Twoje teksty, to też nie
    wiem.

  • 106. Data: 2010-08-26 06:14:03
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Szkoda było Twojej pisaniny. Nie zrozumiał.

    Przypomnę moje wcześniejsze pytanie. Jak określić położenie wolno

  • 107. Data: 2010-08-26 10:30:33
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 26 Sie, 08:12, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

    > Wiesz, że rozmowa była na temat podłączenia czegośtam?
    > I nie potrafię skojarzyć jakiegoś bliskiego związku pomiędzy różnicą
    > prędkości ruchu elektronów, a podłączeniem odbiornika energii.

    Skleroza? Czy wykręty?
    Kogutek pisał o fakcie, że elektrony poruszają się wolno, nie
    kwestionowałeś wtedy związku tej tezy z wątkiem, wyszydziłeś samą
    tezę. Jak się powiedziało A, należy być konsekwentnym. Albo przyznać
    się do błędu, to nie boli.

    > I czemu miały służyć te przepisane z Wikipedii Twoje teksty, to też nie
    > wiem.

    Przepisane z wikipedii??? Owszem, podałem linka do wikipedii, ale nie
    kojarzę, żebym cokolwiek przepisywał.
    A czemu? Uświadomieniu, powiedzmy :)

    J.

  • 108. Data: 2010-08-26 10:53:20
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]

    kwestionowałeś wtedy związku tej tezy z wątkiem, wyszydziłeś samą
    tezę. Jak się powiedziało A, należy być konsekwentnym. Albo przyznać
    ------------------

    No tak, elektrony poruiszają się wolno coś w tysiącach km/h albo s.
    Wolniuteńko...

    ----------------------

    A skąd się biorą dzieci?

  • 109. Data: 2010-08-26 11:58:22
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 26 Sie, 12:53, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

    > A skąd się biorą dzieci?

    Sprawdź sobie w wikipedii. Lepiej tam, nie po prostu góglem, mniejszy
    szok przeżyjesz

    J.

  • 110. Data: 2010-08-31 20:23:31
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > poruszającego się elektronu?
    >

    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Jak już musisz to robić. To spróbuj triangulacji. Taka listwa z podziałką jest
    potrzebna i niwelator. No i ludek co listwę trzyma.