  • 81. Data: 2010-08-23 23:46:08
    Temat: Re: elektryka - podlaczenie
    Od: janek <k...@o...pl>

    On 24 Sie, 00:01, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
    > Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:b7ddbf76-eb2b-4b3b-b9f9-019717a68db2@
    f42g2000yqn.googlegroups.com...

    z28g2000yqh.googlegroups.com...

    > jeżeli  w obwodzie  wtórnym cokolwiek sie stanie to po stronie
    > pierwotnej zwiekszy sie co najwyżej prąd ale  nie  będzie różnicy
    > natężenia między neutralnym a fazowym
    > ===============
    >
    > Mamy trzy przewody do czarnej skrzynki.
    > Dwoma płynie prąd, a trzecim nie.
    > Teraz trzecim zaczyna też płynąć prąd. Co się stanie na pozostałych?
    >
    > No... kaman!
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    w sumie żeby było jasne to sprawa wygląda tak : różnicówka
    zabezpiecza obwód który dostarcza napięcie do
    transformatora ,natomiast za transformatorem ta różnicówka juz nie
    bierze udziału bo po to stosuje się separacje by nie nastąpiło
    porażenie jeżeli dotkniemy któregoś z przewodów (obwodu wtornego sie
    nie uziemnia)
    natomiast gdu dotkniesz obydwóch to Cię porazi i tu zgodze sie z twym
    pierwszym zdaniem że różnicówka nie ma tu nic do rzeczy bo nie ma
    warunków by zadziała
    pozdrawiam

  • 82. Data: 2010-08-24 02:54:25
    Od: k...@v...pl

    > Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomo&#65533;ci
    .googlegroups.com...
> [...]
    pl...

> [...]
    >
    > Pršd płynie każdym z tych trzech przewodów. Najmniejszy oczywi&#65533;cie
    > uziemieniem, bo tam prawie go nie ma, a przynajmniej nie powinno być.
    > Niebieski i bršzowy to te przewody, którymi płynie pršd do zasilania
    > urzšdzenia. Różniš się one potencjałem. W prawidłowo podłšczonej instalacji
    > w obu płynie pršd o tej samej warto&#65533;ci.
    >
    > Dlatego nie da się podłšczyć przewodów w ten sposób, że w jednym będzie
    > pršd, a w drugim go nie będzie.
    > Tumanie!
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    A wiesz że teoretycznie to jak nie ma podłączonego obciążenia to w żadnym
    przewodzie nie ma prądu. W fazowym też nie ma. Poza tym jak prąd płynie w tą i
    nazad to raz przewód fazowy jest pod napięciem a innym razem PN jest pod
    napięciem. Prawie jak cud. gniazdko podłączone do transformatora. Transformator
    do sieci z prądem. A w gniazdku za transformatorem nie ma napięcia na żadnym
    przewodzie dokąd się obciążenia nie podłączy. Jak do tego dołożyć ze elektrony w
    metalach poruszają się bardzo wolno a prąd pojawia się z prędkością światłą to
    już pewno sam nie wiesz o co chodzi.

  • 83. Data: 2010-08-24 05:16:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > przewodzie dokąd się obciążenia nie podłączy. Jak do tego dołożyć ze
    > elektrony w
    > metalach poruszają się bardzo wolno a prąd pojawia się z prędkością
    > światłą to

    Taaa, elektrony poruszają się bardzo wolno. Ostatnio nawet widziałem jak
    odpoczywały.

  • 84. Data: 2010-08-24 05:25:06
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Mamy trzy przewody do czarnej skrzynki.
    > Dwoma płynie prąd, a trzecim nie.
    > Teraz trzecim zaczyna też płynąć prąd. Co się stanie na pozostałych?

    po stronie wtornej nastąpi różnica ,ale po stronie pierwotnej nie
    różnicówka nie mierzy prądu w ochronnym. Jeżeli podzielisz trzy fazy
    na trzy obwody to czy roznicówka z danego obwodu wyłacza inne? NIE
    Przewód ochronny ma tylko za zadanie odprowadzić prąd jezeli nastapi
    np.przebicie miedzy n lub l na obudowe urzadzenia .Zauważ ze
    różnicowka nie jest 100% zabezpieczeniem przed porażeniem prądem
    jezeli bedziesz odizolowany od podłoża i weżmiesz dotkniesz
    przewodów L i N to zostaniesz porażony pradem a różnicówka nawet nie
    zauważy tego faktu

    ---------------

    Nie pisałem o trzech fazach, ale bilansie prądów. One zawsze muszą się
    równać. Jeżeli separacja transformatorem jest skuteczna to dotknięcie
    jednego przewodu nie spowoduje płynięcia prądu, a różnicówka nie zadziała. W
    praktyce to już różnie bywa, bo samoindukcja kopie też nieźle, a separacja
    nie musi być idealna.
    W każdym razie upływ na zewnątrz trzecim przewodem musi spowodować
    zadziałanie wyłącznika różnicowego.
    Trzeba jeszcze odróżnić czy w dyskusji piszemy o autotransformatorze
    separującym czy "trafo" czyli transformatorze. Ten drugi często ma połączoną
    masę obu uzwojeń i... tak jak pisałem wcześniej.

  • 85. Data: 2010-08-24 06:46:53
    Od: janek <k...@o...pl>

    czywiście że o separującym

  • 86. Data: 2010-08-24 07:02:27
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
> [...]
    > separującym czy "trafo" czyli transformatorze. Ten drugi często ma
    > połączoną masę obu uzwojeń i... tak jak pisałem wcześniej.

    Cóś ci się pieprzy. Trafo separujące to też rodzaj zabezpieczenia. Poprzez
    izolację galwaniczną obwodów. więc nie ma tam połączenia uzwojeń między
    sobą.

  • 87. Data: 2010-08-24 07:28:42
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    .googlegroups.com...
    f42g2000yqn.googlegroups.com...

    z28g2000yqh.googlegroups.com...

    > Có? ci się pieprzy. Trafo separuj?ce to też rodzaj zabezpieczenia. Poprzez
    > izolację galwaniczn? obwodów. więc nie ma tam poł?czenia uzwojeń między
    > sob?.

    Trafo to slangowa nazwa transformatora. Transformatory mogą też być użyte do
    separacji, ale domyślnie nic na ten temat nie wiadomo. Zobacz sobie kilka
    schematów.

  • 88. Data: 2010-08-24 09:36:45
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > Trafo to slangowa nazwa transformatora. Transformatory mogą też być użyte
    > do separacji, ale domyślnie nic na ten temat nie wiadomo. Zobacz sobie

    Separacja polega na zwiększonej izolacyjności pomiędzy uzwojeniem
    pierwotnym a wtórnym, oraz takim dobraniu przekładni, aby uzyskać stosunek
    1:1. Tak więc normalnie trafo czyli transformator zapewnia izolacje
    galwaniczną pomiędzy uzwojeniami lecz istotną separację zapewnia odpowiednia
    konstrukcja transormatora oraz ewentualnie jego obudowa. Ta konstrukcja daje
    bardzo małą upływność pomiędzy uzwojeniami.

  • 89. Data: 2010-08-24 11:37:58
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]

    > Mamy trzy przewody do czarnej skrzynki.
    > Dwoma płynie prąd, a trzecim nie.
    > Teraz trzecim zaczyna też płynąć prąd. Co się stanie na pozostałych?

    Może inaczej: mamy transformator SEPARUJĄCY. Zasilający dajmy na to
    żarówkę. Jedno z wyprowadzeń strony wtórnej transformatora łączymy z
    ziemią, robiąc zgrabne "przebicie". Popłynie przez to przebicie prąd
    do ziemi, czy nie popłynie?

    No... kaman!

    J.

  • 90. Data: 2010-08-24 13:28:50
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    żarówkę. Jedno z wyprowadzeń strony wtórnej transformatora łączymy z
    ziemią, robiąc zgrabne "przebicie". Popłynie przez to przebicie prąd

    Teoretycznie nie, ale praktyka jebiot teoriu.