  • 11. Data: 2021-08-23 20:35:48
    Temat: Re: foto, on-grid i hybryda razem
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 19:38 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > kontrolę nad "ongridem" aby przerwać jego działanie bez odcinania znowu
    > domu. Tego raczej nie potrafi, szczególnie jak jest rózny producent
    > falowników. Jeszcze tak mocno się nie wdrożyłem w temat hybryd, niemniej
    > na
    > szkoleniu GoodWe pytałem o agregat w takim układzie i odpowiedź była
    > negatywna, tj. że hybryda nie zadziała z nim. Czyli można podejrzewać że
    > nie zadziała też falownik ongrid w tym układzie (który w zasadzie
    > odpowiada
    > takiemu agregatowi). Czyli nie można ongrida wpiąć za SZR hybrydy.

    Jest parę takich rozwiązań - zerknij np. tutaj:
    https://fwinstal.pl/blog/fotowoltaika-z-agregatem-pr
    adotworczym.html

    Tyle tylko, że to 5x razy więcej niż potrzebuję. Aż nie chce mi się
    wierzyć, że żaden producent nic takiego nie stworzył dla "ludu". Przecież
    to aż się prosi o "magiczną skrzynkę" która jest wpięta do sieci ma w
    sobie SZR i wejście z hybrydy/off-grida i drugie wejście z on-grida.
    Zapłaciłbym za tą "skrzynkę" z 30% więcej niż za falownik o danej mocy (bo
    miałaby graty SZR).

    TG

  • 12. Data: 2021-08-23 20:51:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Będę robił foto 6kW z falownikiem hybrydowym.
    > Czy da się pożenić dwa systemy? - tzn. aby on-grid pracował z zasilania
    > hybrydowego gdy nie będzie napięcia w sieci? - ktoś badał już taki
    > układ? - da się tak?
    > On-grid mam 15kW.
    Nie da się, bo off-grid masz z jednej strony (A) podłączony do sieci
    która w środku jest przełączana sieć-przetwornica i wychodzi drugą
    stroną (B) do odbiorników. Z kolei on-grid masz podłączony do A,więc jak
    chcesz z niego energię 'przenieść'do B?Tu
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3164291.html
    masz trochę inny pomysł.
    --
    Janusz

  • 13. Data: 2021-08-23 21:23:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > sieci ma w sobie SZR i wejście z hybrydy/off-grida i drugie wejście z
    > on-grida. Zapłaciłbym za tą "skrzynkę" z 30% więcej niż za falownik o
    Bardzo wątpię czy Ci to ruszy. Dlaczego? przeanalizujmy start.
    Włączasz ten off-grid, obciążenie musi być w jego zakresie mocy czyli
    dość małe, on-grid wykrywa sieć i się włącza, zaczyna pracę z coraz
    większą mocą i teraz albo zwiększa się obciążenie a jak nie to rośnie
    napięcie, off-grid na to nie jest przystosowany i się wyłącza, po chwili
    zrobi to samo on-grid wykrywając pracę wyspową.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2021-08-23 21:28:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 20:51 Janusz <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > stroną (B) do odbiorników. Z kolei on-grid masz podłączony do A,więc jak
    > chcesz z niego energię 'przenieść'do B?Tu

    A co będzie jak wyjście (B) off-grida podłączę do odbiorników i wejścia
    (A) on-grida? Czyli generatorem (siecią) dla on-grida będzie hybryda. Na
    razie pomińmy SZR.

    TG

  • 15. Data: 2021-08-24 11:17:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A co będzie jak wyjście (B) off-grida podłączę do odbiorników i wejścia
    > (A) on-grida? Czyli generatorem (siecią) dla on-grida będzie hybryda. Na
    > razie pomińmy SZR.
    To co napisałem w drugiej odpowiedzi, bo to właśnie odpowiada takiemu
    połączeniu,tylko w tamtej odpowiedzi przyjąłem że skrzynka ci to
    odpowiednio komutuje.

    --
    Janusz