  • Data: 2020-09-22 16:30:39
    Temat: Re: fotowoltaika - nowy wymogi
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 21 Sep 2020 10:00:02 +0200, abn140

    > o co chodzi z panelami na domach gdzie ich
    > optimum padania swiatla to 8 rano albo 19 wieczorem....

    A co one, na północ są? :P

    > czy ci ludzie zwariowali?

    Nie, po prostu mimo montażu E-W się opłaca instalować,
    pomimo że trzeba przewymiarować o około 20%.

    U mnie trzy połacie zajęte po 31 modułów 325Wp
    na Fronku 8.2 i takie uzyski obecnie
    (47kWh maks do tej pory):
    https://zapodaj.net/images/0bb5efa71a69c.jpg

    U znajomego 9,7kWp (SMA 8) na południe
    (na trójkątach na dachu północnym):
    https://zapodaj.net/images/5c8fd5c543120.jpg

    I drugiego znajomego 9,7 (SMA 10) też południe:
    https://zapodaj.net/images/45bc70617d90c.jpg

    Także u mnie instalacja sobie najgorzej radzi,
    średnio 10% gorzej.

    --
    Pozdor
    Myjk