    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 26 Mar 2014 03:01:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: gaz a wentylacja mechaniczna - co wolno a co nie
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 marca 2014 09:06:08 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Nonstop sasiad na szczescie nie dymi, wiec sa godziny kiedy powietrze
    > jest ok i wtedy wietrzymy albo recznie albo mechanicznie.

    Wspolczuje sasiada. Ja bym sie skupil na pogadaniu z nim i edukacji jak
    nalezy palic. Jak dobrze pali to nic nie smierdzi. Ja z tym na szczescie
    nie mam problemu bo z trzech stron mam las a z czwartej sasiada ktory
    bedzie ogrzewac pompa ciepla. Za nim tez sasiad z pompa. Dopiero po drugiej
    stronie jest sasiad palacy weglem ale na szczescie "bezwonnym". Ja biore powietrze od
    strony lasu :-)

    > Wentylowac trzeba to kazdy wie i kropka.
    > Druga sprawa to nie chce wentylowac powietrzem, ktore jest gorszej
    > jakosci od tego w srodku.

    Tak ogolnie to nie masz co narzekac na mechaniczna bo gdybys mial normalna
    grawitacyjna to nie moglbys jej wcale zatrzymac ;) Mechaniczna przynajmniej
    mozesz wylaczyc.

    > Pomyslalem, ze rozwiazaniem byloby zmotowanie ukladu, ktory wylacza
    > wentylacje gdy wyczuje zapach wegla na zewnatrz. Gotowca nie znalazlem.
    > Taki samochodowy modulu komfortu bylby w sam raz. Jednak te samochodowe
    > z tego co wiem dzialaja tylko z komputerem auta.
    > Moze znasz jakis czujnik, ktory daloby sie zintegrowac z jakims PLC albo PC?

    Niestety nie znam - nawet trudno mi sobie wyobrazic jaki czujnik mialby
    to dokladnie byc, tj. co mialby mierzyc?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.