    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 24 Oct 2013 13:27:22 -0700 (PDT)
    <l4bq1k$ir9$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    Subject: Re: ile placicie za prad? :)
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 października 2013 21:22:33 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Sam pisales, ze masz grzalke 1,5kW na 2h wlaczana.
    >

    > 40 pln przy cenie 0,62 to wychodzi 64kWh czyli 2,1kWh / dobe. Normalna
    >
    > 4-osobowa rodzina zuzywa 20-30kWh / dobe na cele CWU czyli 10 x tyle :)

    > Oh god... Bo tyle zuzywa kazda sredniej wielkosci energooszczedna, nowoczesna
    >
    > lodowka :)

    > Bo przedstawiasz jakies dziwne wyliczenia. Swoja droga na Tym ostatnim jpgu
    >
    > sa dwie faktury na 160 pln w tym samym dniu (w marcu) wystawione..

    > W bloku nie miales bojlera i rekuperatora. Wychodzi wiec, ze w bloku placiles
    >
    > 0 pln za prad :-)

> [...]

    Tak z jego wyliczeń wychodzi. Z prądem jest jak z powietrzem. Można zejść z zużyciem
    powietrza do oddychania do pewnego minimum. I więcej jak się zejdzie to przestaje się
    oddychać na zawsze. Jest jakaś magiczna minimalna ilość prądu jaką się zużywa żeby
    żyć na stosownym poziomie. Poziomy mogą być różne. Jednemu wystarczy najmniejsza
    żarówka energooszczędna. Przeciętniak ( od 1 do 2+2) bez grzania wody na mycie musi
    zużyć nie mniej niż za 80-120 złotych na miesiąc. Przy takiej opłacie za prąd ma się
    minimalny standard jaki można uzyskać z prądu. Jak ktoś chce używać prądu do robienia
    cieplej wody to liczenie jest proste. Podgrzanie wody do wanny to 3kWh na jedną
    osobę. Prysznic połowa tej kwoty. Przy małych dzieciach da się skorzystać z taniej
    taryfy ale jest to mało opłacalne bo idą wcześniej spać niż się włącza tańszy prąd.
    Utrzymywanie dużej ilości wody w wysokiej temperaturze sporo kosztuje. Wiem coś o tym
    i dlatego przeszedłem na hardcorowy sposób grzania wody na kąpanie. Bojler 50 litrów
    i grzałka 4,5kW. Dało to dzienne oszczędności na poziomie złotówki.