  • 1. Data: 2013-10-21 16:39:28
    Temat: ile placicie za prad? :)
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej!

    Napiszcie ile placicie za prad w domu, zaznaczajac czy:

    1. Ogrzewacie dom pradem (czysty prad / pompa ciepla)
    2. Grzejecie CWU pradem (bojler, grzaleczka)
    3. Gotujecie na pradzie (ceramika, indukcja)
    4. Uzywacie WM
    5. Jak duza plazme macie w salonie :P

    Wlasnie sie rozliczylem i po 2 latach wychodzi mi srednia
    5280 pln / rok (440 pln / mc), ok 11800kWh. CO+CWU pompa ciepla
    przez caly rok zuzywa ok. 6200kWh (~2500 pln), wychodzi wiec
    na cala reszte ~5600kWh. Z tego WM zje ok. 500kWh, zostaje ~5100kWh,
    tj. 425kWh / mc (jakies 190 pln).

    W tym jest gotowanie na ceramice plus trzy komputery chodzace non
    stop plus plazma 50' plus oswietlenie w wiekszosci malo energooszczedne.
    (to wychodzi mi w granicy 35 pln / mc).

    Ciekaw jestem jak jest u Was :)

    Ja ze swojego wyniku jestem zadowolony.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2013-10-21 16:58:05
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Ja ze swojego wyniku jestem zadowolony.
    > Adam Sz.

    Usmiechnalem sie szczerze, szeroko, glosno i autentycznie
    :-DDD

  • 3. Data: 2013-10-21 17:05:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 16:58:05 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Usmiechnalem sie szczerze, szeroko, glosno i autentycznie
    > :-DDD

    No spoko ale to grupa budowlana a nie Twoja tablica fejsbukowa :P
    Moze bardziej merytorycznie? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-10-21 17:18:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    napisał:

    >Moze bardziej merytorycznie? :)

    sie nie dziw - jak sie czyta w muratorze opis ludzi którzy sie pobudowali,
    jakie to hiper oszczędne okna dali, jaki to tynk ciepły itp bzdury. A płaca
    rocznie ogrzewania jak za zboze zawsze sie kończy zdaniem - "jestesmy bardzo
    zadowoleni z wyników" :-)))

    Żeby było merytorycznie: za ostatni rok zużyłem dokładnie 5455kWh czyli
    jakies 3300zł. I jakos nie jestem zadowolony :) U mnie najwięcej prundu
    bierze domowe centrum rozrywki - komputer PC+telewizor LCD 42 cale: łącznie
    ok. 400W , w wakacje prawie na okrągło, teraz jakies 10h dziennie. No i jak
    mam swoje biuro w domu - komp i swiatło długi czas.

    b.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2013-10-21 17:31:59
    Od: m...@g...com

    On Monday, October 21, 2013 4:39:28 PM UTC+2, Adam wrote:
    > Hej!
    >

    > Napiszcie ile placicie za prad w domu, zaznaczajac czy:

    U mnie ok. 170 zł/m-c - gotujemy na indukcji. Do tego oświetlenie - również nie
    energooszczędne; WM, z bardziej prądożernych zabawek to przede wszystkim suszarka -
    bierze to chyba ok. 1.5-2 kWh na cykl a chodzi dość często - do tego pralka dość
    podobnie. TV nie mamy, 3 komputery + różny inny elektroniczny śmieć.

    Spora część oświetlenia chodzi całkiem długo bo dzieci nie mają póki co nawyku
    gaszenia po sobie.

    A - jak kiedyś pisałem nam opłaca się taryfa G12e z Tauronu - stosunek zużycia
    taniego prądu do całości waha się pomiędzy 45-55%; daje to jakieś 30 złotych
    oszczędności co miesiąc. Jedyne rzeczy jakie wymagają przy tym wysiłku to puszczenie
    zmywarki, pralki czy suszarki właśnie na noc.

    mucher

  • 6. Data: 2013-10-21 17:35:20
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    Adam <a...@g...com> pisze:

    /../
    > 5. Jak duza plazme macie w salonie :P
    /../
    > W tym jest gotowanie na ceramice plus trzy komputery chodzace non
    > stop plus plazma 50'
    /../

    Zuch ;->

  • 7. Data: 2013-10-21 17:36:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Oct 2013 07:39:28 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Uzywacie WM

    A co to jest?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 8. Data: 2013-10-21 17:50:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    napisał:

    >No spoko ale to grupa budowlana a nie Twoja tablica fejsbukowa :P

    No spoko, Twoja tez nie - nie badz taki spiety na swoim punkcie z g.

    >Moze bardziej merytorycznie? :)

    Ja place duuuuzo mniej i nie jestem zadowolony.
    Zadowolony?

  • 9. Data: 2013-10-21 17:52:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > rocznie ogrzewania jak za zboze zawsze sie kończy zdaniem - "jestesmy
    > bardzo zadowoleni z wyników" :-)))

    No wlasnie, z tym, ze tu raczej mi chodzilo, ze 90% postow przedpiscy
    zawiera jakas reklame samozadowolenia z autoswietnosci no i tym razem
    autentycznie az sie rozesmialem :-D

  • 10. Data: 2013-10-21 17:58:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 17:18:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > sie nie dziw - jak sie czyta w muratorze opis ludzi kt�rzy sie pobudowali,
    > jakie to hiper oszcz�dne okna dali, jaki to tynk ciep�y itp bzdury. A p�aca
    > rocznie ogrzewania jak za zboze zawsze sie ko�czy zdaniem - "jestesmy bardzo
    > zadowoleni z wynik�w" :-)))

    ;)

    A co mam byc niezadowolony - 440 pln / mc i to jest wiekszosc oplat jezeli
    chodzi o utrzymanie calego domu. Do tego trzeba tylko doliczyc 15 pln
    za smieci + 50 pln za wode i podatek (za cala dzialke + dom 100 pln / mc).
    Wszyscy znajomi ktorzy mieszkaja w blokach w mieszkaniach 2-4 pokojowych
    30-80m2 placa wiecej - zwykle czynsz to ok 500 pln + prad 100 pln
    + gaz 80 pln wiec sie nie ma co smiac :-)

    > �eby by�o merytorycznie: za ostatni rok zu�y�em dok�adnie 5455kWh czyli
    > jakies 3300z�. I jakos nie jestem zadowolony :) U mnie najwi�cej prundu

    Czyli podobnie do mnie. Glownie chodzi mi o porownanie energii "bytowej",
    poza CO+CWU+gotowaniem (tutaj nie mam pojecia ile mi schodzi).

    > bierze domowe centrum rozrywki - komputer PC+telewizor LCD 42 cale: ��cznie
    > ok. 400W , w wakacje prawie na okr�g�o, teraz jakies 10h dziennie. No i jak
    > mam swoje biuro w domu - komp i swiat�o d�ugi czas.

    No ja tez 80% roboty robie w domu, kompy chodza non stop (ale to dosc
    energooszczedne laptopy).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.