  • 1. Data: 2013-10-21 12:08:56
    Temat: Bambus na podłogówkę - jaki klej?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Witam - i jak w temacie - pytam:
    Czy macie jakieś doświadczenia w klejeniu desek z prasowanego bambusa na
    podłogówkę?
    Głównie chodzi mi o rodzaj użytego kleju. W Liroju polecono mi jakąś
    Sikę w cenie prawie 500PLN za wiaderko. Obok stoją inne kleje (prawie 2x
    tańsze) i pan pomagier nie potrafi powiedzieć, dlaczego ta Sika jest
    lepsza od tych tańszych?
    Z góry dziękuję za wypowiedzi :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 2. Data: 2013-10-21 22:34:38
    Temat: Re: Bambus na podłogówkę - jaki klej?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-10-21 12:08, zbigi pisze:
> [...]
    > Sikę w cenie prawie 500PLN za wiaderko. Obok stoją inne kleje (prawie 2x
    > tańsze) i pan pomagier nie potrafi powiedzieć, dlaczego ta Sika jest

    W castoramie 2 składnikowy poliuretan-epoxyd.
    Próba mocy spowodowała oderwanie deski wraz z jastrychem.

  • 3. Data: 2013-10-28 20:05:36
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 12:08:56 UTC+2 użytkownik zbigi napisał:
> [...]
    >
    > Sikę w cenie prawie 500PLN za wiaderko. Obok stoją inne kleje (prawie 2x
    >
    > tańsze) i pan pomagier nie potrafi powiedzieć, dlaczego ta Sika jest

    Zapytaj w firmach parkieciarskich. oni ci doradza i tez dobry klej zaproponuja.

  • 4. Data: 2013-10-30 16:57:35
    Od: Rentier <f...@g...com>

  • 5. Data: 2013-11-02 20:56:54
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Rentier napisał(a):

> [...]
    Tak właśnie uczyniłem - jak pisałem wcześniej - poradziłem się w liroju.
    A następnie zweryfikowałem poradę w ciastoramie. No i jednak
    zdecydowałem się na klej z ciastoramy.
    Choć mam wrażenie (które muszę zweryfikować), iż kosztowo wychodzi to
    bardzo podobnie, a po uwzględnieniu łątwości aplikacji może się okazać,
    że ta Sika jest korzystniejsza...
    Będę meldował :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 6. Data: 2013-11-03 13:26:09
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 2 listopada 2013 20:56:54 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:

> [...]
    >
    > Choć mam wrażenie (które muszę zweryfikować), iż kosztowo wychodzi to
    >
    > bardzo podobnie, a po uwzględnieniu łątwości aplikacji może się okazać,

    Zarowno w Castoramie, jak i w Liroyu, spotkasz "specjalistow od wszystkiego", czyli
    od niczego.

    W firmach parkieciarskich sa ludzie, ktorzy NA CODZIEN kleja rozne parkiety do
    podloza.

    Ostatnio, w Liroju, mila pani poinformowala mnie , ze ( z "cala pewnoscia"), naczynie
    wzbiorcze od CO, ma pomiescic 40 % wody znajdujacej sie w systemie.

    W Castoramie, znowu, mily pan, poinformowal mnie, ze wszystkie folie w plynie i
    uszczelniacze tarasow, musza byc kladzione na beton suchy, wysezonowanu ( min 2
    mies.) i ze , bez pokrycia ich od razu plytkami, szlag wszystko trafi z powodu
    dzialania promieni UV.
    Gdy spytalem go o stojacy na polce ULTRAMENT - IZOLACJA TARASOW, zaczal czytac
    instrukcje i powiedzial, ze to jest wyjatek.

    Ci ludzie sa tak szkoleni, ze musza udzielac odpowiedzi na wszystkie pytania w sposob
    przekonywujacy. Wiedza i prawda sie mniej licza.

  • 7. Data: 2013-11-06 08:56:22
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Marek napisał(a):

    > Zarowno w Castoramie, jak i w Liroyu, spotkasz "specjalistow od wszystkiego",
    > czyli od niczego.

    Ależ! Doskonale zdaję sobie z tego sprawę - stąd moja tutaj próba
    weryfikacji uzyskanych "tam" informacji :)
    Ale w tym konkretnym przypadku muszę przyznać, ze w obu miejscach
    poproszeni o poradę pracownicy stoisk z okładzinami podłogowymi wykazali
    się zainteresowaniem i znajomością tematu.
    Bez ciągnięcia z język sami podali informację, że moje deski są już
    obustronnie lakierowane, a to powoduje, że klejenie wymaga konkretnego
    rodzaju kleju.
    Mało tego - pan z ciastoramy wykazał się wiedzą pochodzącą od
    przedstawiciela _technicznego_ proponowanego kleju.
    Zasadniczo z ich informacji jestem zadowolony - może dlatego, że
    ciągnąłem za język osoby stojące przy danym stoisku, a nie branych z
    łapanki "wolnych elektronów"? :) (Takie zjawisko występuje w Nomi na
    mojej wsi - tam właśnie w większości są "specjaliści od wszystkiego".)
    --
    zbigi i stopka zastępcza