  • 1. Data: 2013-10-19 09:54:05
    Temat: Jakim gipsem drobne poprawki
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Chodzi o jakies ukrychniecia, uszkodzenia, wykonczenia pianki przy drzwiach czy
    parapetach.

    Ktorym gipsem oni to robia? Klej gipsowy? Tynk gipsowy? Gladz gipsowa?
    Dawac na warstwy czy od razu?
    Jak wyrownywac? Papierem sciernym czy siateczka na pacy? Na mokro czy na sucho?

    Wiem, pewno was smiesza te tematy - to jest chyba zbyt oczywiste zeby to opisywac w
    Sieci, dlatego moze nie moglem znalesc instrukcji :)

    bajcik

  • 2. Data: 2013-10-19 10:58:41
    Temat: Re: Jakim gipsem drobne poprawki
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 października 2013 09:54:05 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:
    > Chodzi o jakies ukrychniecia, uszkodzenia, wykonczenia pianki przy drzwiach czy
    parapetach.

    Wieksze ubytki wypelnij gipsem szpachlowym. Uzupelnij "na rowno" - gips
    szpachlowy sie lekko skurczy przy schnieciu i bedziesz mial miejsce zeby
    reszte wypelnic gladzia gipsowa. Po wyschnieciu - packa z siatka (120-150)
    lub papierem sciernym i powoli i lekko zetrzyj do rowna.

    Nie mozesz odrazu calosci gladzia gipsowa - ona sie kruszy, peka i jest
    miekka :) Jak masz bardzo duze ubytki - to mozesz tez wypelnic klejem, czy
    tynkiem gipsowym - tylko wtedy zostaw troche (1mm) miejsca na gips szpachlowy,
    bo kleju/tynku nie zeszlifujesz do rowna.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-10-19 11:14:42
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    napisał:
> [...]
    >

    > Wiem, pewno was smiesza te tematy - to jest chyba zbyt oczywiste zeby to opisywac w
    Sieci, dlatego moze nie moglem znalesc instrukcji :)

    Osądzając z poziomu pytania, zaproponuję gotowe gipsy do wypełnień.
    Nie trzeba zgadywać ile wody tylko otwierasz i szpachlujesz. Akrylowe mają tą zaletę,
    że są idealnie białe (chyba że wybierzesz inny kolor) i praktycznie nie zmieniają
    objętości po położeniu.
    W małych pudełeczkach (bo po otwarciu wysychają po kilku tygodniach na kamień).

    --
    ZZ@private