  • 1. Data: 2013-10-22 13:05:08
    Temat: PC - lokalne ceny
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Hej Grupo,

    Była jakiś czas temu wątek, gdzie przerzucaliśmy się (znaczy się Wy - bo ja
    nie miałem wiedzy) kosztami wykonania PC + dolne zasilanie.

    Adam pisał, że 28k na gotowo za całość, kolega bodajże "Kaszpir" pisał o
    70K w Toruniu.

    Mam informacje od instalatora z Torunia: Panie, to tak: zasialanie dolne to
    z 25-30K + drugie tyle za PC i środek. I jest te piękne 60K za całość.
    Można w rok zarobić na np. nowy samochód z salonu? :-)

    Przy okazji - dostałem wstępną ofertą na WM + reku z firmy reku.net.pl na
    jakieś 20k + vat za całość. Polecana Tora Wentylacja mnie totalnie olała.
    Kogo jeszcze zapytać o ofertę?

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-10-22 14:53:49
    Temat: Re: PC - lokalne ceny
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Adam pisał, że 28k na gotowo za całość, kolega bodajże "Kaszpir" pisał o
    >70K w Toruniu.

    Takie "wyceny" na "oko" , bo niestety tak to wyglądało miałem w 2011r.

    >Mam informacje od instalatora z Torunia: Panie, to tak: zasialanie dolne to
    >z 25-30K + drugie tyle za PC i środek. I jest te piękne 60K za całość.

    Ale widać że nie dużo się zmieniło :)

    Mi zdaje się że Ci co sprzedają/montują pompy i WM sa chyba nastawieni że
    jest to "super high-tech" więc musi kosztować gigantyczną forsę a firma musi
    zarobić na sprzedaży też super high ...

    Jak dla mnie te super "high-tech" pompy ciepła powietrze to ZWYKŁE
    klimatyzatory , tyle że zamiast chłodzenia cały nacisk jest grzanie ...

    Tyle że obecnie na klimach zbytnio nie da się dorobić , bo są dostępne za
    grosze nawet na składach budowlanych a co gorsza są takie które może
    zamontować nawet laik , bo są już nabite gazem i itd ...
    Tragedia (dla sprzedawców i monterów) ...

    A na pompach można zarobić kokosy i zapewne pojawi się tabun fachowców że
    pompa cieła powietrza to nie klima i musi być droga i tak samo drogi montaż

    Jak dla mnie obecne ceny to sci-fi ...
    Pompa ciepła powietrzna z montażem i uruchomieniem nie powinna być droższa
    niż 10tys (i to już jakaś wysokiej jakości) a pompa gruntowa z robotami
    ziemnymi (wszystkimi) nie powinna wyjśc więcej niż 15-20tys i mowa tu o ceny
    końcowe dla klienta końcowego , bez jakiejkolwiek pracy zlecającego ...

    Obecne kwoty to szaleństwo ..

    >Przy okazji - dostałem wstępną ofertą na WM + reku z firmy reku.net.pl na
    >jakieś 20k + vat za całość. Polecana Tora Wentylacja mnie totalnie olała.

    Mnie WM z rekuperatorem kosztowała 3500zł i uważam że nawet ta kwota była
    wysoka ...
    Fakt , centralę miałem z "wystawki" więc sporo taniej , ale i tak uważam że
    skrzynka z 2 wentylatorami i wymiennikiem (w większości plastikowym) za
    6000-10000zł to lekkie przegięcie

  • 3. Data: 2013-10-22 14:54:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 13:05:08 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Mam informacje od instalatora z Torunia: Panie, to tak: zasialanie dolne to
    > z 25-30K

    Za co? Tyle to nawet odwierty nie wyjda. Odwierty na gotowo z materialem
    robione przez firme to 100 pln / mb, 150mb wystarczy wiec 15k pln max.

    Jak masz wieksza dzialke (400-500m2 potrzebne) to w 3-4k pln sie miescisz.

    > + drugie tyle za PC i �rodek.

    PC podawalem setki razy linka z aktualnym cennikiem:

    http://www.ecopol-system.pl/oferta/oferta.html

    Od 11 do ~16k pln netto (6-13kW). Do niej trzeba jeszcze dokupic bojler
    do CWU i trzy pompki CO (200-300 pln kazda) plus troche drobnych gratow
    jak kolanka, rury etc - max 1k pln. I nic wiecej - sterownik pokojowy
    jest juz w cenie pompy.

    > I jest te pi�kne 60K za ca�o��.

    I instalator ma 30k w kieszeni :-)

    > Mo�na w rok zarobi� na np. nowy samoch�d z salonu? :-)

    Jak zostaniesz instalatorem i bedziesz lapal jeleni na takie ceny - to tak.
    Przy czym nie napisales co miales na mysli "pc i srodek" - bo niektorzy
    wliczaja w to styropian, podlogowke, nawet i wylewki :D Wiec moze byc roznie.

    > Przy okazji - dosta�em wst�pn� ofert� na WM + reku z firmy reku.net.pl na
    > jakie� 20k + vat za ca�o��. Polecana Tora Wentylacja mnie totalnie ola�a.

    Sam zrob, mnie wyszlo 10k na gotowo z porzadnym reku (brink renovent hr 400).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-10-22 15:08:23
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Oct 2013 05:54:31 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    Adam, właśnie o tym pisałem. Pamiętam, że podawałeś linka i ile miałoby to
    kosztować.

    > I instalator ma 30k w kieszeni :-)
    :-)

> [...]
    > wliczaja w to styropian, podlogowke, nawet i wylewki :D Wiec moze byc roznie.
    Coraz częściej mnie nachodzi, że powiniem zostać "złotą rączką" - przy
    większym wniknięciu mogłoby tak być, że robiłbym lepiej i taniej niż
    większość w okolicy.
    Tylko Panie "bumagi" brak, a uprawnieniami budowlanka stoi.

    > Sam zrob, mnie wyszlo 10k na gotowo z porzadnym reku (brink renovent hr 400).
    > pozdr.
    No niby tak, ale wiedzy o prawidłowym zaprojektowaniu już nie mam - bo
    skąd.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2013-10-22 15:18:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Oct 2013 15:08:23 +0200, Franc

    > Coraz częściej mnie nachodzi, że powiniem zostać "złotą rączką"

    Mnie natomiast coraz częściej ta sytuacja utwierdza w przekonaniu, że to
    ciągłe pieprzenie o bezrobociu to niezły populistyczny bełkot. Roboty jest
    tyle do wykonania, że bezrobotnych by zabrakło -- gdyby tylko cokolwiek
    sobą reprezentowali.

    > [...] bo skąd.

    Internet! ;P

    PS Zrób to sam i nie przepłacaj bez sensu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2013-10-22 15:27:17
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2013-10-22 13:05, Franc pisze:
> [...]
    > z 25-30K + drugie tyle za PC i środek. I jest te piękne 60K za całość.
    > Można w rok zarobić na np. nowy samochód z salonu? :-)

    Zastanów się jeszcze nad pompą powietrzną, a przynajmniej rozważ takową.
    Wydajność jest na pewno mniejsza od gruntowej przy temp. ujemnych
    (ziemia pod śniegiem jest w mrozy w miarę ciepła), za to jesienią/wiosną
    zazwyczaj nieco wyższa.
    Ceny markowych urządzeń tego typu to w tej chwili pewnie ok. 15-25kpln.

    Jeśli różnica w cenie montażu pomiędzy gruntową a powietrzną to np.
    10kpln, to przy różnicy w rachunkach na poziomie 300-500/sezon warto się
    zastanowić nad takim rozwiązaniem. Jeśli ktoś Ci wycenia PC za 60 albo
    więcej kpln a szukasz ogrzewania dla domu 100-300m kw - to ktoś tu chce
    nieźle na Tobie zarobić.

    yarecky.

  • 7. Data: 2013-10-22 15:32:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 15:08:23 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Tylko Panie "bumagi" brak, a uprawnieniami budowlanka stoi.

    Do montazu PC nie potrzebujesz zadnego uprawnienia.
    W ogole do calej budowy domu trzeba malo uprawnien - tylko do odbioru
    elektryki (ktora i tak sam zrobilem - elektryk za papier wzial ze dwie stowy
    chyba i flaszke) i kominiarza (kierbud ktory mial tez uprawnienia do tego
    mi wydrukowal za 100 pln na miejscu papier, totalnie bez zadnych ogledzin).

    Do wod-kan nie potrzeba zadnych uprawnien i odbiorow, wlasciwie nic wiecej
    mi do glowy nie przychodzi. Pewnie przy gazie costam trzeba ale nie wiem bo
    nie mam :)

    > No niby tak, ale wiedzy o prawidłowym zaprojektowaniu już nie mam - bo
    > skąd.

    WM zrob "na oko", to przeplywajace powietrze w rurach. Stosuj symetryczne
    odgalezienia, malejace przewody, podobnej dlugosci i bedzie git. Jak w jednym
    bedzie dmuchac 20m3/h, a w drugim 40m3/h to co - dom sie zawali? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-10-22 15:36:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

> [...]
    >mi wydrukowal za 100 pln na miejscu papier, totalnie bez zadnych ogledzin).

    W sumie nie moja sprawa, ale kolejny raz przesadzasz z rozpisywaniem sie
    szczegolowo :-)

  • 9. Data: 2013-10-22 15:37:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastanowić nad takim rozwiązaniem. Jeśli ktoś Ci wycenia PC za 60 albo
    > więcej kpln a szukasz ogrzewania dla domu 100-300m kw - to ktoś tu chce

    O ile uzywam klimatyzotaroa w okresie przejsciowym, to nie zdecydowalbym sie
    na cala zimie z powietrznym. To sie po prostu nie moze udac w naszym
    klimacie.

  • 10. Data: 2013-10-22 15:41:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Oct 2013 06:32:36 -0700 (PDT), Adam

    > WM zrob "na oko", to przeplywajace powietrze w rurach.

    Akurat tego nie rób na oko Franc, bo będziesz cierpieć. Poczytaj o
    przepływie (prędkości) powietrza, rozdzielnikach, anemostatach (rodzajach)
    i jaki to ma wpływ na generowany hałas. Nie chcesz chyba być zakładanikiem
    we własnym domu.

    --
    Pozdor Myjk