  • 61. Data: 2013-10-24 11:34:43
    Temat: Re: PC - lokalne ceny
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 23.10.2013 14:08, /// Kaszpir /// wrote:

    > Czyli instalacja jest źle zaprojektowana i wyliczona.
    >
    > Dobrze wyliczona instalacja MUSI być niesłyszalna nawet przy 100% mocy
    > centrali.

    Sorry ale bzdurzysz.
    Problemem sa rury, a nie zly projekt.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 62. Data: 2013-10-24 11:46:34
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 23.10.2013 19:06, /// Kaszpir /// wrote:

    > Może najpierw sobie przelicz i sam zobaczysz jakie potrzebne są średnice
    > aby utrzymać prędkość 2-5 m/s ...
    >
    > Jak trochę poszukasz i zobaczysz jak wyglądają rozwiązania WM poza
    > Polską to się lekko zdziwisz ...

    To dzis z ciekawosci sie zapoznalem empirycznie bo byla akurat ku temu
    okazja.
    Siedze na kiblu u naszych zachodnich sasiadow. Nade mna anemostat i
    slyszalny szum wentylacji. Nie wiem czy to powietrze czy centrala. Taki
    szum w sypialni juz by mnie istotnie wkur***l.

    Odkrecam anemostat i ... powietrze plynie rura sztywna plastikowa - na
    moje oko 100mm.
    W kazdej kabinie jest takowy anemostat - podejrzewam, ze wyzej lacza sie
    w wieksza srednice.

    Moim zdaniem szum powoduja sztywne rury i kolanka. Na flexach byloby na
    pewno ciszej.

    Nowoczesny biuorowiec.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 63. Data: 2013-10-24 11:50:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 24 Oct 2013 11:34:43 +0200 osobnik zwany Marek napisał:

    > Sorry ale bzdurzysz.
    > Problemem sa rury, a nie zly projekt.

    a rury skąd się wzięły?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 64. Data: 2013-10-24 12:09:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Oct 2013 11:34:43 +0200, Marek

    > Sorry ale bzdurzysz.
    > Problemem sa rury, a nie zly projekt.

    Chyba jednak nie. Skoro złe są rury, to i zły projekt.
    Gdyby było zrobione dobrze wg dobrego projektu, to byłaby cisza.

    --
    Pozdor Myjk

  • 65. Data: 2013-10-24 12:39:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Moim zdaniem szum powoduja sztywne rury i kolanka. Na flexach byloby na
    >pewno ciszej.

    A gdzie ja pisałem że robi się na sztywnych rurach ?
    Nie robi się na sztywnych rurach a specjalnych (karbowane) lub na
    termoflexach ...
    Sztywne rury zwiększają szumy i hałasy.

    >Nowoczesny biuorowiec.

    Tak jak pisałem. Inne są wymagania w przypadku wentylacji hali i dużego
    obiektu użyteczności publicznej a inne w przypadku domu.
    W przypadku hali ważna jest duuża wydajność a poziom hałasu nie ma znaczenia

  • 66. Data: 2013-10-24 15:14:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 12:39:28 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

    > Sztywne rury zwiększają szumy i hałasy.

    Nie zwiekszaja tylko przenosza. Im bardziej gladsza rura tym mniej zawirowan
    i mniejszy halas. Jezeli przed tymi sztywnymi rurami bedzie cicho - to
    one same w sobie halasu nie zwieksza. One moga tylko przeniesc halas
    ktory wygenerowal sie wczesniej - np. halas z samego rekuperatora.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2013-10-24 21:48:41
    Od: Franc <t...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Oct 2013 13:05:08 +0200, Franc napisał(a):

    > Przy okazji - dostałem wstępną ofertą na WM + reku z firmy reku.net.pl na
    > jakieś 20k + vat za całość. Polecana Tora Wentylacja mnie totalnie olała.

    OK, dostałem ofertę z polecanej Tora Wentylacja. Całość za jakieś 26K +
    VAT. No tak...

    --
    Franc

  • 68. Data: 2013-10-28 15:22:56
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 24.10.2013 15:14, Adam wrote:

> [...]
    > one same w sobie halasu nie zwieksza. One moga tylko przeniesc halas
    > ktory wygenerowal sie wczesniej - np. halas z samego rekuperatora.

    To dales mi waznego hinta. Widze mozliwosc optymalizacji instalacji u
    siebie.
    Dzieki.

    --
    Marek