  • 91. Data: 2013-10-23 08:10:38
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:43a55bdf-c445-4c83-8ba5-c29813fce63e@googlegrou
    ps.com...

    >Jak wynajmujesz to jest to w gestii właściciela ty płacisz za media.

    No to pomyliłeś grupy, bo tu jst grupa o budowaniu a nie wynajmowaniu
    cudzego.

  • 92. Data: 2013-10-23 08:52:57
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-10-21 16:39, Adam pisze:
    > Napiszcie ile placicie za prad w domu, zaznaczajac czy:
    To ja zadam zagadkę: jaka musi być powierzchnia współcześnie
    wybudowanego domu, by przy umiarkowanym utrzymywaniu w nim temperatury
    dodatniej ubiegłej zimy (dom jeszcze nie zamieszkany) rachunki za gaz
    (butla) wynosiły 10 tys. PLN/miesiąc? :->

    Maciek

  • 93. Data: 2013-10-23 08:55:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 października 2013 08:52:57 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > dodatniej ubiegłej zimy (dom jeszcze nie zamieszkany) rachunki za gaz
    > (butla) wynosiły 10 tys. PLN/miesiąc? :->

    Jak np okna niewstawione to i w malutkim domu tak wyjdzie;)

  • 94. Data: 2013-10-23 09:15:26
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 22 października 2013 15:38:23 UTC+2 użytkownik
    m...@g...com napisał:

    >Ale masz w ogole kazda lampke oddzielnie w tej rozdzielce?
    Prawie każde gniazdo jest oddzielnie, tylko kilka sztuk które znajdują się
    dość blisko siebie pociągnąłem jednym zasilaniem.
    Oświetlenie każdego pomieszczenia dociągnięte są osobnymi przewodami do
    rozdzielni, choć w chwili obecnej podłączone są pod dwa bezpieczniki
    "oświetlenie góra" oświetlenie dół". Światło i gniazda w garażu także z
    osobno, oświetlenie na zewnątrz budynku także.
    Nawet gdybym chciał to zrobię to w jeszcze inny sposób, są takie sprytne
    sterowniczki które montuje się w puszkach wyłączników lub gniazdek.
    Komunikują się wzajemnie lub za pomocą centralki w zakresie około 430MHz.
    Możesz nimi wyprawiać te same cuda co PLC a gdy ci się znudzą albo gdybyś
    chciał sprzedać dom a klient nie potrzebowałł tego fiuczera to najnormalniej
    w świecie wykręcam je i zabieram i klientowi pozostawiam tradycyjną
    instalację.

    > Bo raczej jak ktos nie mysli o PLC to robi "standardowa" instalacje.
    Jesteś w błędzie. Wiele osób jednak o tym myśli.

    >Zegar ponizej stowy z wieloma wyjsciami duzej mocy? Daj linka bo
    cos nie wierze, sam jeden przekaznik kosztuje z 5 pln wiec cos tu bujasz ;)

    Jednokanałowy zegar z przełącznikiem włączy/wyłącz 16A w hurtowni obok mnie
    kosztuje 22zł a gdybym kupił ich z pięć naraz to mam je po 20 zł. Kiedyś
    widziałem w jakiejś hurtowni zegar sterujący bodaj z 6 wyjściami OC za
    jakieś 60zł do tego trzeba było dokupić tylko 6 przekaźników.
    Ale co ja kupować takie rzeczy?. W ciągu dwóch wieczorów projektuję i
    wykonuję sterownik na bazie dwóch atmeg, do tego kilkanaście transoptorów,
    tyleż triaków jako wyjścia i kilkanaście transoptorów jako wejścia,
    wyświetlacz LCD, jakiś zasilacz gotowiec i programator usbasp na stałe.
    Koszt? Za poniżej stówy mam urządzenie które programuję jak chcę i mogę je
    rozbudować o bluetooth, ethernet, sterowanie radiowe pilotami i co ci do
    głowy przyjdzie.

    >Ja sie staram robic cos albo raz i porzadnie albo wcale. Takie druciarstwo
    >to nie dla mnie. Zrobilem instalacje, wszystkie kabelki podlaczylem,
    >skrzynke zamknalem i to wszystko - teraz jak cos chce to wyklikam to
    >sobie w pare minut na kompie :)

    Widziałem twoją instalację na zdjęciach parę lat temu. Dla mnie do
    porządności jej wykonania to jej brakuje lata świetlne, Gdybym ja w Austrii
    u kogoś takie coś odstawił to by na mnie urząd nasłał. No ale każdy ma inny
    gust i kulturę techniczną.

    >Zrobie impreze i najdzie mnie ochota zeby zrobic "stroboskopy" z halogenow
    >to sobie wyklikam w minute odpowiednia funkcje :DD
    Naprawdę twoi znajomi łechtają się takimi bzdetami?

    > Nie mów że przywiązany masz na szyi telefon że zawsze jest pod ręką.
    >Telefon mam zawsze przy sobie. Taka praca - musze go miec 24/h i jestem
    >nauczony ze telefon chodzi ze mna nawet do kibla. Nie widze w tym jakiejs
    >specjalnej uciazliwosci szczerze mowiac - przyzwyczailem sie :) Uroki
    >dzialalnosci.
    No patrz, to tak jakby elektryk chodził po domu z torbą narzędziową a
    informatyk z laptopem.
    Ja też mam "taką" pracę ale telefon leży w trzech ustalonych miejscach do
    których mam dostęp na tyle krótki że podchodzę i odbieram. Poza domem
    oczywiście jest w kieszeni.

    >Silownie mam pietro nizej wiec skorzystanie z niej nie wymaga wielu
    >zabiegow :-)
    Przyznaj się szczerze, ile razy do roku korzystasz?

    >Na silowni nie siedzi sie 24/h, to jasne ze siedze czesciej przed kompem
    >bo to moja praca :)

    Ja też mam niemal taką pracę :) znam dziesiątki osób którzy mają taką pracę
    ale żaden z nich nie myśli twoimi kategoriami wodotrysków typu PLC żeby
    sobie włączyć stroboskop.

  • 95. Data: 2013-10-23 09:16:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 października 2013 08:01:17 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

    Pfffff czlowieku wyluzuj, nie wiem co mialbym osiagnac "chwalac sie"
    iloscia basenow w okolicy. Jak bylem maly to na wszystkie te baseny
    chodzilem do Wodzislawia, wszystkie sa w promieniu ~5km wiec jakie ma
    znaczenie ze wioska wielkosci paru tys mieszkancow jak Radlin odlaczyla
    sie i nazwala po swojemu ? :) Liczy sie dostepnosc tych obiektow w
    najblizszej okolicy a nie nazwy wiosek gdzie sie znajduja.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 96. Data: 2013-10-23 09:22:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 października 2013 09:15:26 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale co ja kupować takie rzeczy?. W ciągu dwóch wieczorów projektuję i
    > wykonuję sterownik na bazie dwóch atmeg, do tego kilkanaście transoptorów,

    Wiesz co - nie chce mi sie z Toba gadac ;)
    Ja o widlach Ty o powidlach.

    Z mojej strony EOT bo brniemy w tematy o ktorych zwyczajnie nie chce mi
    sie wiecej pisac, juz drugi ra uzywasz argumentu jakobym zrobil taka
    instalacje "dla znajomych" - dla mnie zenua dlatego EOT :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2013-10-23 09:50:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-10-23 08:55, Kris pisze:
    > Jak np okna niewstawione to i w malutkim domu tak wyjdzie;)
    Uzupełniam więc: okna wstawione, dom ocieplony, w środku tynki, podłogi
    itp itd :-)

    Maciek

  • 98. Data: 2013-10-23 09:54:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Uzupe�niam wi�c: okna wstawione, dom ocieplony, w �rodku tynki, pod�ogi
    > itp itd :-)
    Dachu pewnie nie ma skoro 10tys/mc;)

  • 99. Data: 2013-10-23 09:59:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-10-23 09:54, Kris pisze:
    > Dachu pewnie nie ma skoro 10tys/mc;)
    Nie. Po prostu skromna chałupka biznesmena :->

    Maciek

  • 100. Data: 2013-10-23 10:31:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Pfffff czlowieku wyluzuj, nie wiem co mialbym osiagnac "chwalac sie"
    >iloscia basenow w okolicy.

    To co zawsze :P