    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektrycna
    Date: Sat, 25 Dec 2010 06:44:00 -0800 (PST)

    On 25 Gru, 14:46, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
    > Pytania:
    > czy robic juz teraz rozkladanie kabli instalacji elekte, anten,
    > komputerowej, a samo zlaczenie w skrzynce rowno z oknami
    >
    > czy takie kable na scianach kradn

    Kradna. Nawet jak zatynkowane masz i zlodziej zdesperowany to wyrwie
    elegancko.

    > jaka musi byc odleglosc gniazda od podlogi?

    Zalezy czy wolisz wariant "male dzieci" czy "nie widac zza mebli"
    mozesz dac gniazdka nisko (te 30cm) a mozna zrobic tak zeby wyszlo
    ciutke powyzej stolow/szafek.

    > Chce zrobic uklad gwiazdy dla wszystkich punktow elektrycznych, czy to
    > dobry pomysl.

    Drogi pomysl. Czasem pozyteczny. IMHO dobrze zrobic osobno swiatlo i
    obwody mocno obciazane a reszte zrobic po kilka na kablu.
    Byle sensownie podpiac pod bezpieczniki/wlaczniki by w razie grzebania
    sensownie sobie wylaczyc tylko czesc obwodow. Ale na to chyba masz
    jakis projekt?

    > Czy dla pozniejszych tynkow maszynowych wstawiac kable w bruzdy i czym
    > mocowac do suporeksu, momentami betonu.

    Ja bym wstawial. A kable TV/siec/telefon/glosniki wstawic w peszle w
    bruzdach i zakrety robic w puszkach.

    > Isc kablami gora, czy dolem?

    Ja poszedlem z kablami bokiem :) Dzieki temu wiem dokladnie jak ida.
    Czyli w bok od gniazdka i ewentualnie do gory pod puszka.

    Tak czy siak zastanow sie co w przyszlosci moze cie czekac i zrob tak
    aby ewentualne grzebanie czy wieszanie mebli nie bylo problematyczne.