    From: <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektrycna
    Date: Sat, 25 Dec 2010 18:57:07 +0100

    > Zwroc uwage na laczenie kabli w puszkach. Skrecanie kombinerkami jest
    > niezgodne
    > z obowiazujacymi przepisami ( dopuszczaja skrecanie kombinerkami pod
    > warunkiem
    > ze beda prawidlowo polutowane). Zdarzylo mi sie w tym roku nie podpisac
    > kilku
    > odbiorow z tego powodu. Z innych rad praktycznych. Nie uzywac
    > przewymiaroanych
    > przewodow. Do kinkietu wystarczy 0,5 a 0,75 to swiat. Widzialem zupelnie
    > niepotrzebnie pociagniete do gniazdek pod lampke czy telewizor 2,5. W
> [...]

    Z innych rad praktycznych:
    Mam instalację w domu wykonaną 25 lat temu, miedzią, zasilanie 3-fazowe, do
    opraw oświetleniowych przewody 1,5 mm^, do gniazd 2,5 mm^, łączenie w
    puszkach skręcanie kombinerkami, lutowanie w tamtych czasach było zakazane
    (przy słabej skrętce połączenie nagrzewało się, a wówczas cyna rozpuszcza
    miedź. Dotychczas zero awarii, jakiekolwiek modernizacje, czy przeróbki
    bezproblemowe. Może drożej (przekroje przewodów), ale co lepsze, to droższe.
    Jeśli można, proszę przytoczyć przepisy o konieczności lutowania połączeń na
    skrętkę.